Wednesday, November 21, 2012

Tolong Jangan MunCul Lagi!!!!

Assalammualaikum...

Mimpi sentiasa datang dan pergi...dan aku dah terbiasa dengan mimpi....ada yang menggembirakan...ada yang meresahkan...ada yang menyedihkan... ada yang memenatkan...dan ada kala nya menyeramkan...tp mimpi kali ni ...membuatkan aku hilang arah...ya Allah...ni baru mimpi...ape orang kata...mainan tidur...sungguh aku tidur dengan lena malam tu...sehingga aku tidak sedar akan realiti ....

Mimpi itu datang tanpa diundang...

" hari itu cuaca sungguh indah....setiap babak ditayang satu persatu memenuhi ruang minda ....aku sangat bahagia...di samping suami dan anak...hari2 yang datang berjalan seperti tiada masalah yang akan tiba...tetapi...kebahagiaan itu tiba2 musnah...hilang sekelip mata...seperti hilangnya affan ........."

ye...aku bermimpi permata hatiku hilang...ntah di mana...dibawa pergi oleh seseorang...yang tidak kukenal wajahnya...susuk tubuhnya...subhanallah....aku seperti orang gila...ke sana ke sini...ke hulu ke hilir...mencari si jantung hati...seluruh keluarga ku murung...seperti merasai kesedihan ku....

" hari itu juga cukup indah...hening...sunyi....aku kembali ke rumah keluargaku...mata ku tertancap kepada susuk tubuh seseorang...yang memeluk si kecil....aku melangkah ke arah mereka...selangkah demi selangkah...langkah yang longlai...mata ku kabur...ya...mungkin sudah banyak air mata yang mengalir...
Subhanallah!!! si kecil itu anakku....ya allah...terima kasih atas peluangmu...menemukan ku dengan anakku...."

ye...aku dah jumpa affan...tapi dalam keadaan yang tidak bermaya...lemah..tidak berdaya..badanya penuh dengan kesan merah...lebam mungkin...aku mencium pipinya sepuas-puasnya...mengusap setiap ruang kulit di badannya...ku lihat segenap sudut....ku merenung anak matanya...dia juga merenungku...ya allah!!!! aku memeluknya seerat-erat mungkin...seperti tiada apa yang boleh memisahkan kami lagi walaupun aku percaya hanya ALLAH yang mampu melakukannya...

alhamdulillah....

" waktu itu juga cukup indah buat kami berdua...hanya air mataku yang mengalir deras...sederas air hujan yang turun tika itu...aku tidak melepaskan affan...sehingga la seseorang memegang bahuku..."

dia: umi...kenapa umi menangis ni....umi sejuk ye...
aku: ermmmm....
dia: bangun umi...dah subuh dah ni...
aku: subhanallah...umi mimpi lah ayah...affan hilang...
dia: tengok tu ummi....dia ada..dia tgh tidur tu...xpe2...pergila solat dulu..

seraya itu aku bangun...menoleh ke sebelah ruang tidurku...Muhammad Affan Rizqin...lena dibuai mimpi...sambil memberikan senyuman dalam tidurnya...mungkin mimpi indah hadir dalam lenanya....alhamdulillah...aku terkaku beberapa minit...merenung permata hati ku sorang ini...terlintas di dalam hati " mungkin allah mahu aku sedar semua ini pinjaman semata-mata...mungkin esok atau lusa semua ini akan hilang dibawa pergi...allah mahu aku sedar...janganla aku riak atau membuat sesuatu yang membuat aku alpa tentang nikmat yang DIA beri..subhanallah"
pagi itu :)

sesunggunhnya aku bersyukur atas segala kurniaan MU padaku...segala rancangan Mu padaku...dan segala ape yang KAU berkehendakkan ke atas diriku...hidupku....dan takdirku....:)

~hanya satu yang aku pinta..janganla mimpi ini muncul kembali di dalam lenaku...~ amin


No comments:

Post a Comment