Monday, November 19, 2012

Konvokesyen 2012

Assalammualaikum semua...

Kali ke berapa ntah aku konvo ...hehehehhee....syok jugak tiap2 tahun dpt pakai jubah konvo...dapat masuk dewan...dapat dgr irama gamelan...cuma x dpt naik pentas..hahahahaha...konvo tahun lepas aku x dpt pergi...sbb cuti bersalin..(bukan bersalin kulit ye...heheheh) tahun ni aku ok...xde aral...boleh join...tp yang x bestnye...lecturer yang satu department ngan aku...aku ngan wani je...yang lain ada hal masing2...yang x dapat dielakkan , yang mmg sengaja dibuat, dan yang mmg perlu buat....adoila...nasib aku ada wani...kalau aku sorang2...harus aku kejang sorang2 dalam dewan....heheheheheheh..

puan una, aku dan puan wani...
:)
Nak dijadikan citer...SOST (School of Science & Technology)...sepatutnya ada 50++ orang pensyarah..tp dah yang jadi ajk pun mengalahkan staff...adoila...mmg sikitla yang nak berarak nye oiiiiii....mana x masuk yang ada class master...yang mmg x dpt nak attend the majlis ( masalah anak2 sapa nak jaga)...+ yang kesihatannya tidak memberangsangkan....dan lain-lain hal...so...at last ada 10 orang jelitawan + 2 orang peragawan yang masuk perarakan para  akademik...huhuhuhuhuuhu...jelitawan tu termasukla aku yep ;)

kami bukan student :)

Pagi buta-buta lagi aku dah siap...tp xde la pakai jubah terus dr rumah...giler kentang...tp pagi tu mmg aku nampak agak brutal....dengan abah hantar naik moto (encik suami kepenatan baru balik outstation dari kelantan)...dengan alasan nanti jem..xde tempat nak parking...ok..aku setuju!!! tp bab nak parking tu aku mcm confius...sbb bukan ke abah hantar buang je aku kat dewan jubli tu...apekejadahnye nak parking bagai...tp sebagai anak yang tidak mahu durhaka...aku diamkan aje...aku mmg malas nak drive lori aku tu...sbb aku nak chow awal nanti.(nak ikut family pergi holiday kat penang...next entry citer lebih2 tau)..kalau bwk lori dah tentu kantoi di situ ye kawan2...hehehehehehhe

Aku ngn abah pun merempitla...dari IM sampai Dewan Jubli Perak...jauh x??? uiiihhh mana x ...kebas punggung aku ....mcm nak patah tulang belakang rasa...dahla dengan pakai baju kurung moden...dahla pakai high heel (yang seumur hidup berapa kali je aku pakai) dah la dengan tudung lip lap3...hahahahahah...bila duduk atas motor tu kena berdiri tegak dulu...ini memerlukan khidmat abah untuk tahan beban aku...kui3...pastu bila dah duduk...amik kau...nampakla aku punyai betis padi bunting yang sangat halus mulus ni...adoila...sexy habis aku rasa...siap tanya abah..ok ke x...hahahaha...aku lak wat hal...baru teringat tertinggal mortar board (ala topi) ....sian abah kena patah balik...nasib helmet aku x tinggal..kalau x kena hayun aku dgn abah time tu jugak...ngehngehngeh...:}

Mentang2la..kteorg naik moto legenda abah yang usang giler...tambahan pulak abah dress up mcm tukang kebun...ada sekor mamat ni...bawak keta saga FLX jerrrr kot...dia punya lagak mcm DURJANA...
puuiiihhhh!!!!boleh kat traffic light dia pandang slack je kat aku ngn abah...dia ingat kami ni org kampung habis kot...(xnampak agaknye aku punya dress up ala2 artis)...maybe dia marah abah berhenti betul2 depan bumper keta dia...kira menghalang pandangan dan pemerhatian dia la...(adus!! dah tu abah nak lepak mana...xkan masuk lane sebelah...engong betul mamat ni) pastu biasalah org tua kan...abah aku la..lambat la sikit nak gerak...dia boleh kasi hon baik punye!!!! sial punya vongoks!!! menyirap darah aku...kalaula aku bawak lori aku masa tu....ada aku cocok dr belakang mamat sengal ni....tp aku tgk abah rilek jeeee...wat derkkkk je...alahai abah...sejuk bebenor hati kamu ye....huhuhuuhuhuh

baiklah!! abaikan je citer mamat tadi...kami teruskan perjalanan sampai ke dewan...masa tu kul 7.40 pagi mcm tu....aku mmg x menepati masa sbb dlm taklimat patut sampai selewat2nye kul 7.30 tp...ada aku kesah...ramai lagi ko x sampai2...nasib wani dah ada ...bagus giler minah ni...lepas salam ngn abah...abah pun blah!!! wah gitu...aku pun berlari2 anak nak together2 jumpa wani...aduh!!! lapar....(baru rasa lapar ok...selalu time keje ..kteorang bekfast dulu)...alhamdulillah..nasib kteorang baik...sbb kak yan (HR staff) ckp pensyarah yang awal je leh rembat makanan ajk kat tepi dewan....Fuh!!! mmg terbaik la wook....aku ngn wani pun ape lagi sental la..mana yang patut...(tp makanan x brape nak best...macam makan kat spital...huhuhhuhuu...tawar heber lemba)...siap catering standby kicap tuuuuuu....hohohohohohoho...

wani aka bff  opismate aku :)
hehehehehehhe
masa untuk menunggu ( macam tunggu nak checkup preggy je rasa...pastu mcm kat klinik pakar ang)...korang bayangkan sendiri lama ke x kteorang tunggu nak masuk dewan...adoila...(tiap2 tahun pun mcm ni...merungut pesal)...biasalah MB dtg kul 10.30 pagi kan...orang2 lain kenala awal berjam2 lagi dari dia...hehehehehe...dalam pada menunggu tu...kami amik gambor ramai2...kami amik gambor sorg2...kami borak2...kami membuang ape yang patut...kami menyiapkan diri dengan jubah....(banyak betol aktiviti kan???)...sampaila MB dan pihak2 yang berkenaan sampai......

nampak x sifat keibuan aku kepada anak2 nya..
chewah!!!!

Agenda seterusnya mcm biasala wei...mcm konvo kat tempatt2 lain jugak....xpyhla aku nak citer detail...
cuma kelainan nye di kolej aku ni..ada menyediakan makanan untuk semua kaum keluarga sanak saudara waris2 terdekat ....mmg bestla kan...cuba kalau konvo IPTA?IPTS lain...ada makan2 ke???? setahu aku mcm xde je...kan3... aku ngn wani makan lambat sikit..pas kuar dewan tu...kteorang cari x-student yang berkonvo hari tu + student yang sepatutnya berkonvo tp x konvo pun (mentang2la dah konvo kat UTM skudai..) ...kami siap belikan angry bird sekor sorang...hahahahahah...(alamak!!! aku hutang wani ni)...so..
ada 6 orang je yang berkonvo hari tu...yang lain2 tu bagi support jugak...dtgla jugak...(lepas puas aku ngn wani pujuk suh datang...huhuhuhuhu)

my x student yang dah berjaya cemerlang terbilang...
dari kiri: nad, ana dan kijah :)

with my x student yang berkonvo pada hari kejadian..:)

dah setel ngan student...kami pun makan...aku nak balik awal...wani pun sama...jadi pas makan...kami pun pulang jubah..(siap ada call dari kak lin / kak ina  sbb kteorang berdua je yang x pulang jubah lagi...hahahahahahah)....giler kentang jumpa student sgt sampai terbabas kul 2....hahahahahahaha....then, kami balik...encik suami dah tunggu aku dengan lori dia kat parking...so slow2 aku gerak..chow cin cau...:)

amboi3...joyahnye aku..
bebel ape ntah..mata tetap pandang camera..
candid pose !!!!

:)

No comments:

Post a Comment