Monday, November 19, 2012

LaRiKKKKKKKKKKK ~ IVOrY RuN :)

Assalammualaikum semua rakyat Malaysia...

hensemnyeeee blue elephant tu kan? :)

Aktiviti bersempena Konvokesyen....Ivory RUn...dah nama pun RUN...kompemla kena lari kan..hehehehe... kolej aku mmg akan buat benda alah ni tiap2 tahun...best2...family aku mmg suka aktiviti beriadah mcm ni...kteorang x kan ketinggalan...cuma agak terkilan yang World Walking baru2 ni..family aku x join...sbb aku sendiri x tahu ada benda alah ni...hehehehhehe...encik suami bising kat aku...sbb x bgtau...petang tu baru kami tahu..tu pun sebab kami jalan2 makan angin kat taman gelora...nampak ada orang pakai t-shirt warna hijau yang santek....alahai ayah...ummi x perasan ada orang anjur aktiviti ni...so sorry dear...

lihatlah kemeriahan dan keramaian orang awam di hari kejadian..:)
Disebabkan itu, aku nak tebus silap aku...dengan mengajak encik suami masuk ivory run anjuran kolej aku...walaupun kena bayar RM20 ( dapat t-shirt, dapat sijil , dapat bekfast air mineral ngn roti , dapat air milo free, dapat hamper untuk cabutan bertuah). ..encik suami excited gilos okay....aku apelagi amik borang...photostat ic encik suami...dan hantor!!!!...tengah kecoh2 kat rumah..pasal benda ni...abah tiba2 bersuara...ckp nak join jugak...alahai...xpe2 ...tarikh tutup lambat lagi...jadi aku buat semula procedure pendaftaran untuk abah pulak...setel bab ni...

1 2 3 get set go!!!!!!

Ada something yang aku lupa explain pada both of my hero ni...pasal berapa km nak kena lari...pasal hadiah...pasal keseriusan peserta yang masuk...pasal agenda...pasal semua aktiviti ni la......aku cuma bgtau ada wat larian...hahahahaah....bila dah daftar...soalan2 inila bertubi2 keluar dari mulut dorg...alamak!!!! mampus aku ....dahla 8 km nak kena lari...dahla peserta semuanya mmg dah biasa masuk aktiviti mcm ni...ramai chinese yang masuk...dahla hadiah wang tunai....aku pun x tahu berapa hinggit....dahla start awal...kul 7 pagi dah kena tercongok kat depan kolej..hahhahahaha,....tapi xpe...dengan semangat positif dari abah dan encik suami...mereka pun ok jeeeeeeee....janji participate ....at least dpt sijil tanpa nama...kan3...hehehehhehe

kaunter pendaftaran dan pengambilan t-shirt mengikut kategori
abah: kategori veteran
encik suami : kategori dewasa lelaki
aku: kategori menunggu
affan : kategori baby
:)

sehari sebelum 3 nov 2012 (sabtu)....encik suami ngan abah dapat sms dari kolej..suh amik t-shirt ngn nombor...kul 10 pg sampai 5 ptg je leh amik...aku masa tu keje....siap ada extra class ngn student...dahla hari jumaat..masa sgt terhad ...tp aku gagahkan jugak amik untuk abah...encik suami sampai kuantan kul 3.30 petang...terus amik si hensem affan kat umah..terus menuju ke kolej aku... nampak x kesemangatan nya di situ...hahahahahaha...aku sempatla jumpa dorang berdua..bagi tshirt abah untuk dibawa pulang....:)
aku tetap meneruskan pekerjaan sampai habis ...huhuhuhuhuhuhu...

keadaan pada hari kejadian

soknya subuh2 lagi abah ngn encik suami together2 ke kolej...ape jadi dengan dorang pun aku x tahu...aku bangun tidur ...dorang dah lesap..ahhahahaha...aku tunggu sampai si hensem aku bangun...pastu terus bersiap2 ke kolej ...berdua je tau...mak aku keje (sekolah ganti ) ...adik aku of cos la x bangun2 lagi...alahai anak dara sekor ni...hancus!!! nasib ada baby seat...affan x meragam...terkebil2 dia tgk aku drift...ahhahhhaa...kelengkapan dia aku dah setelkan..siap bawak stroller lagi...takut dia penat nak berjalan...

kaunter larian kitar semula..
ni pun kami2 join tau..
nanti citer ok!!!

sampai2 je kat sana...aku masuk parking dalam kawasan kolej sbb full house dah kat luar...pastu selamat sikit..pastu senang sikit nak tinggal ape yang patut dalam keta...xde la risau sgt....aku letak affan dalam stroller sambil  bersiar2 ...nasib baik abah ngn encik suami x habis lagi berlari...aku singgah semua gerai yang ada...aku main2 dengan affan...aku siap cheer up untuk  semua yang dah habiskan larian..kat garisan penamat...giler semangat x aku anak beranak...affan paling x tahan...siap lambai2 tangan...pada ntah sape2...hohohohohohoho..(sungguh x malu ini budak hensem)...:{

ada pameran wolkswagen
ada pameran keta myVi for student and freshgraduate..
aku mmg x layak la ...:{
at last encik suami sampai....kepenatan ...keletihan...tp tetap lemparkan senyuman...bila nampak kami dua beranak...lawak2...abah sampai setengah jam lepas tu kot...sian abah...actualy abah ada darah tinggi, ada gout ...x berapa larat dah nak lari...tp semangat dia cukup kuat...dia cuma jogging je...aku risau sebenarnya...tp biarla dia buat ape yang dia nak..janji dia puas...i luv u abah!!!! abah sampai kami 3 beranak menjemputnya di garisan penamat...aku bagi abah air , roti dan pisang...aku tahu dia lapar...huhuhuhuhu...
pastu kami berlegar2 di situ sampai sesi penyampaian hadiah dan cabutan bertuah...yeay!!! walaupun abah ngn encik suami x dapat nombor..x menang...tp dapat hamper...dua2 dapat ....suka3...:)

encik suami dan affan.
muka kepenatan..
affan sedapnye minum 100 PLUS
my ABAH
tgh nak makan roti + pisang
penuh tangan dgn makanan
heheheehehehe
Macam biasala bila dah dapat madu...sepah dibuang...dah dapat hamper...balikla wei...dua2 pun dah kepenatan...jadi aku balik ngn encik suami...abah request nak drive lori aku..hahahahaha...affan pun dah nak tido...x sampai umah dah terlelap anak aku sorg ni...hehehehehe... setakat ni je la story aku...mcm biasalah...layan gambor la yep...:)

my hensem boy
dah big boy tau!!!
my hero minum air 100 Plus
muka feeling habis!!!
pengacara Majlis
Suzana aka JLO..
suuuwwwweeeeetttt!!!
Minum milo jadi sihat dan kuat!!!!
encik suami dengan gaya legend nak amik air ...
hahhahahahahha :)
affan pun nak join main tp takut sebab goyang kuat...
dah penat sangat la ni
nasib bawak stroller...:P
tempat main kanak2 bawah umur..
mana anak ummi????
kami :}
tetap ikut tema ye..
orange!!!
hewhewhewhew :)
(berminyaknye la muka aku)

alhamdulillah.. hope u all enjoy it as well as kami yang ada di sini...hehehehehhe...bye









No comments:

Post a Comment