Tuesday, December 4, 2012

PeNanG Mari!!!

assalammualaikum dan salam sejahtera kawan2 ...

Penang here we come...actualy hari tu kami beramai2 pegi Pulau Pinang...Abah ada kursus + anugerah pekerja (seharian je) tapi abah xde rasa pun nak pergi sorang2 ...jadi dia ajak mak aku...tp mak pun x berapa nak pergi berdua je...ajak che su bella...(dia cuti semester)...tp dorg semua rasa kalau xde si hensem yakni hero aku Muhammad Affan Rizqin....mmg x best la pergi mana2...jadi bila anak aku dah ikut...xkanla aku tinggal sorg2 kan...mmg x la kan...ngigau aku tido malam2 nanti...ingat ke si hensem ni...eheheheheheh...
so...aku pun follow sekali la...dahtu xkan aku ngn anak je...mestila encik suami akan ikut sekali ( xkan balik kuantan tinggal sorg2 kat umah)...okla...so akhirnye kteorang berenam (6) pun decide akan bercuti bersama2 di sana....tup3..ada lagi sorang nak ikut...sape lagi...adik lelaki aku la...LAN...alahai...mmg potong betulla...mamat ni...(mula2 bgtau ckp x nak ikut..byk keje la ...ada class la...alih2 tukar)....so semua sekali bertujuh la kan jadinye yang memergikan diri....wwooooooottttwwwwwoooootttt!!!!!!

kami :)
 ermmm...affan???
belum ada lagi ...hehehehehe

kami gerak dari kuantan hari sabtu...patutnye pagi2 dah gerak tp aku pulak buat hal...ada Majlis Konvokesyen kolej aku .(entry sebelum ni)..aku kena berarak riang la dan stay dlm dewan sampai pkl 2 ptg...ceh!!!! menyusahkan betulla aku ni kan...terpaksa la dorg tunggu aku balik...Jadi pagi sabtu tu aku pergi la meraikan kejayaan student2 aku dulu...dorang pulak berkemas ....sampai satu masa ada incident yang tidak diingini berlaku ke atas abah...

aku berkonvo????
kerana terlampau excited untuk bercuti bersama kuarga tersayang...abah pun mengemaskini lori aku...mmg dah jadi kebiasaan abah tinggalkan segala benda beharga beliau dalam keta...contoh: purse, tepon , gps dan segala yang ado...tp dulu abah x pnh nak buka tingkap keta ...semua sekali pulak tu...hari ni je hbs dia buka...dari pukul 11 pagi...konon2 nak sejukkan keta..(maklumla lori aku di parkir di luar rumah)...korang bayangkanla...kul 2 baru gerak...berapa lama purse tu ada dalam keta..ntah masa bila la..ada orang copet purse abah....aku sampai je umah...dah kecoh..PURSE ABAH KENA CURIK!!!!!

lori aku yang terhebat zaman ini!!!
hewhewhewhew..:{

masing2 terpaksa berhempas pulas cari dalam umah, luar umah, dalam keta, luar keta....tapi mmg hampa...dan mak orang yang paling bising...sbb mak kata..mmg dah jadi tabiat abah..letak barang beharga dalam keta sebelum pergi mana2...tp sebelum ni x pnh kena mcm ni...hari ni kena pulak...so...jadi pelajaran la bagi semua orang dalam rumah ni...uhuk3...so semua orang pun xde mood nak bercuti...dalam purse tu ada duit RM250..(nasib abah x draw lagi)...ada kad kredit...kad bank...ada segala no akaun harta abah...(bukan no pin ye)...ada ic...ada lesen...ada kad niosh...ada duit lama yang abah kumpul...(dalam rm30)...dan  yang paling abah sayang...ada gambar seluruh kuarga ni...gambar mak zaman anak dara...gambar affan....adoila...sian abah....:{

Tp kami tetap teruskan holiday kami...sbb mak kata..benda dah jadi..xkan nak menangisi nye ...huhuhuhuhu...kami pun gerakla...dgn abah yang xde ape2...nasib baik mak ada...duit mak ada..
hohoohoho...nasib baik ada salinan segala ic dan lesen abah...encik suami pulak sibuk menelefon semua bank yang terlibat untuk mem"blok" kad-kad yang hilang...mungkin Allah nak uji kami sekeluarga...amin...
kami sampai di Shah Alam pada lewat petang..eh2 dah nak senja pun...huhuhuhuhuhu... amik si lan ni...adoila..dah la lori aku agak sempit...muat2 je..hahahahaha...
full house.:}
malam tu kami tidur kat highway hotel kat rnr rawang...kami tempah dua bilik yang bersambung...best3...
affan asik ke sana ke mari dalam bilik...nak makan??? x perlu la nak risau ye...sbb rnr dekat je..hohohoohohoho...mmg dinner kat situ la....pastu masing2 pun tido awal...penat sgt sbb seharian duk dalam keta...adoila...abah tetap mcm biasa..biar pun dalam hati dan pikiran..masih terbayang2 purse dia...huhuhuuhuhh...
the hotel...
besoknye pagi2 dah bangun...bersiap2...bekfast mcm biasala kat rnr sebelah hotel je...heehhehehe...tepat pukul 10.00 pagi kteorang checkidaut and gerak ke penang...:) sepanjang perjalanan...aku ada la tertido ...(ceh!!! tertdo la sgt kan)...bila si hensem tido...lenguh pinggang aku...pegang dia...dia kalau tido mcm tido atas katil...terlentang...hhuuhuhuhuuhuh....abah bergilir dengan adik lan drive...encik suami terpaksa diketepikan sebab ruang amat diperlukan...(kalau encik suami bawak , adik lan duk belakang ...alamatnye terkepitla aku ngn mak...hewhewhehw)...sepanjang masa nak sampai penang...ada xcident...ada road block...kehujanan....berhenti rehat kat rnr yang ado...kami pun rilek2 je...bukan nak cepat pun...janji selamat sampai...:)
RnR Rawang :)

Sampai penang nak dekat kul 3 lebih...so terus tuju ke Sunway Hotel Seberang Jaya, Pulau Pinang...bukan dekat Pulau ye kawan2...kat belah tanah besar ni ha...bilik dia boleh tahan besar...abah saje amik 2 katil single..sbb kalau satu katil gedabak susah lak nak ngatur ketidoran kami malam nanti2..haahahhaa... family aku mmg dah biasa duduk 1 bilik SAHAJA kalau pergi mana2...sbb family kami sangat kecil ok...encik suami pun dah terbiasa...xde masalah...kECUALI kalau kteorang yang plan vacation...kompem book 2 bilik..kdg2 apartment ...kdg2 homestay...maklumla pengantin baru nak lama...hahahahahah

sejuknyeeeeee....:)

lagi sekali kejadian tidak diingini berlaku...punyala lama duk melapak dalam bilik hotel...dekat 1 jam jugakla...encik suami baru perasan yang beg kulit dia...yang mengandungi segala mak nenek...harta benda yang berharga termasuk tepon aku...adoila...HILANG!!!!...Kalau ikutkan kerugian mencecah RM4000 okay!!!!...giler kentang aku time tu...membebel je la....encik suami mcm biasa la cool jeeeee....parent aku diam je...dalam hati ni tuan je yang tau...KALI ke 2 dah jadi mcm ni...mana aku x hangin...mula2 abah..skrg encik suami pulak...apelagi...dia terus la turun ke lobi...nak tanya staff hotel..Alhamdulillah...sememangnya rezeki kami...housekeeper hotel yang jumpa beg tu...semua barang ada...syukur sgt2....amin...

lepas insiden ni...semua orang lebih berhati2...huhuhuhu...kami pun melepaskan semua penat dan kerisauan di atas tilam yang empuk..dan lantai yang rata...ahaks...malam tu kami pergi makan dekat restoran berdekatan dan...aku dapat kek dari encik suami....khas untuk ummi tersayang...chewah!!!!..dan tidur-setidurnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..

made by Sunway Hotel..
nomnomnom...
thanks dear for the lovely cake!!!
( offer 50% after 6 pm..ceh!!!)
esoknya abah kena masuk event dia seharian...kami2 yang ado ni..xkan nak lepak jee dalam bilik kan...of cos la kami2 ni ada kaki nak meredah daratan pulau pinang ...hahahahah...mula2 kami pergi  Penang Bird Park....pergghhhhh....mahal nye la tiket nak masuk...mungkin bagi aku orang2 yang tidak berkemampuan sgt ni merasakan nya...hahahahaha...dewasa RM15 ...masa tu ada 4 orang dewasa...ermmm...xpela...lain kali je la..kan3...setakat nak tengok burung...kat mana2 pun ada..(ayat orang x mampu)...kah3...

Pas kami reject Bird Park...kami pun meneruskan perjalanan ke Pulau...Pulau Pinang lah...mula2 mmg nak tungguh abah habis event tapi kan..kalau dia habis kul 7 petang...dah tu nak peginye pukul berapa..pastu tempat apa yang buka time pukul tu...kan3...jadi semestinya abah ditinggalkan...biarla dia enjoy dengan kengkawan beliau di hotel..hehehehee...Kami2 decide nak naik feri pergi pulau...balik nanti baru naik jambatan..hahahaha...mak aku first time tu naik feri ...sian mak...akhirnya dapat naik feri jugak...hehehehhee...adik bella mmgla jakun sekali masa nak naik feri tu...adik lan rilek2 je...sbb dia pnh belajar kat UITM penang...so semua dia dah round2 da...:)

nak masuk tol ...wooowooottt

dah nampak dah...PUlau

dah standby untuk naik feri!!!

Kami saja jalan2 pusing2 pulau...lagipun dulu2 kami sekuarga pernah pergi dah..kebetulan sepupu aku...kak rozie mmg duduk kat Pulau ni...jadi lain kali leh datang lagi...biar abah join sekali..encik suami bawak kteorang dengan berhati2 sekali dia drive..heheheehhe...kami sempatla singgah kat Masjid Terapung Pulau Pinang...sangat kagum dengan senibina dan hiasan dalaman masjid ni..ermmm ..orang yang datang pun agak ramai...maklumla musim cuti sekolah...xpela..lain kali mesti datang lagi...:}

roti tisu kat Pulau Pinang ni...
mak aiiihhhhh...
tinggi melangit!!!
seriusnya ayah...ololololo..sian anak ummi...:P

Kami sampai hotel petang tu..dalam kul 5 lebih...encik suami yang suggest balik awal..takut bertembung dengan orang2 balik kerja...takutla jem pulak nanti kan..hohohohoho...so...take some rest sebab malam nanti encik suami nak bawak kami 3 beranak pergi makan char kue tiau...yummmy...!!!! kat mana yep....ooooooo kat Adam Char kuew taiu Restaurant dekat Permatang Pauh...besh2...walaupun menunggu tu sangat lama..sebab ramai giler umat manusia yang nak makan CKT... affan pun naik boring...tapi bila dah sampai makanan depan meja...perggghhhhh!!!!! menjilat jari.....semua rasa pun hilang dah...hewhewhew..:}

oppppssss!!! esok dah hari selasa...bermakna kami kena balik kuantan...ermmm...x puas rasa jalan2...xpe2...nanti2 leh jalan2 lagi...kami checkout hotel kul 12 tengahari ...then terus menuju ke Shah Alam...maklumla nak ngantor balik teruna idaman malaya...hahahahhaa...adik lan la...kena tune kepala untuk belajar ye...hehehhehehee...sempat jugak kami singgah minum petang kat Restoran Upin Ipin, Seksyen 7....affan wat spoil lak...pegi sebut Boboiboy kuat2...semua orang dalam tu pandang...alahai anak ummi ni...salah channel la pulak...ngehngehngeh...belasah je la affan wei...janji ko happy main dalam restoran ni...

ayah...affan...aki...

tgk ape la dua bercucu ni...heheeheh

mehla dtg sini..
seksyen 7, Shah Alam..
Restoran Upin Ipin..:)

Mak ngn adik bella pulak sempat la rembat sepasang dua kain cotton kat JAKEL...adoila..sape suh kedai dekat2...kan dah terkena...heheheheheh...lagi2 tengah promosi hebat...mmg merebut peluang la mak aku...aku jugak yang terlopong...hahahahahaah... kami pun meneruskan perjalanan yang tertunda tadi...sepanjang perjalanan aku tidur je..sbb affan tidur...sedar2 dah sampai umah...okla...sampai sini je story yang x berapa nak best ni...(aku dah mula hilang bakat untuk menulis skrg ni)...semoga berjumpa lagi di lain entry...adios amigos...cau cin cau!!! :)

amboi2....

cari benda tersembunyi..:)

cepatla affan ...jauh lagi nak sampai kuantan ni...kata ayah kepada anaknye...

setiap kali sampai RNR..mana2 la...mesti palyground affan tuju dulu..
adoila anak ummi hensem sorang ni...

:)

No comments:

Post a Comment