Monday, December 3, 2012

kaDang2 bIarLah Kita Buat Apa Kita Suka!!!

assalammualaikum semua..

semlm...aku ngn encik suami pergi 2nd family house kat indera sempurna..atas alasan weekend lepas bertambun hadiah kawin kami kat kl, kami bawak balik kuantan..then...dari kl kami terus singgah rumah IS campak segala-galanya (means tanpa susun)....akibatnya parent aku bising lor....hahahahahaa....so smlm aku dgn encik suami pun pergila mengemas...kteorang punya hadiah kahwin mmg banyak..penuh satu bilik setor...kalaula rumah kteorg dah siap...mesti kosong bilik setor tu...hehehehhehe..

pas setel mengemas dan menyusun...kami pun balik...otw balik...mak aku call...rupe2nye dia nak ajak kteorang naik bas RAPIDkuantan...hohoohohohohoh...mentang2 la free sebulan...x pernah2 nak naik bas pergi round2 bandar...mak aku tetiba ajok..!!!! lawak pun ada jugak... tp alang2 menyeluk pekasam biarlah ke pangkal lengan...dah la free...nak pergi mana pun suka hati kteorang...kan3..

sampai je umah...tgk my parent dah siap2 ...heheheheh...kebetulan stesen bas rapidKuantan dekat sgt dgn rumah kami...lagi la syiok!!!! orang pun x berapa nak ramai....punyala kami2 ni excited...sampaikan ada tempat duduk pun...nak jugak berdiri...cuma mak ngn si hensem affan je la duduk...hohohohohoh....aku, abah ngn encik suami...berdiri sepanjang jalan...best3..


Laluan 1 : Terminal Makmur ke Gambang ( 100)
Laluan 2 : Bandar Indera Mahkota ke Teluk Cempedak ( 200)
Laluan 3 : Kompleks Mahkamah ke Polisas Semambu (300)

kami semua naik bas nombor 200 iaitu laluan nya adalah dari Bandar Indera Mahkota ke Teluk Cempedak dengan melalui bandar kuantan...hohohohoho...siap leh nikmati pemandangan sekitar bandar kuantan...sampai kadang2 aku rasa orang yang tgh berhenti traffic light tu tgk kteorang semacam je....hahahahahahah..kteorang naik bas dalam pukul 1.30 petang sampaila lengkap satu pusingan..tgk2 jam dah pukul 4.00 petang...tanpa turun...xde keje kan...mmg xde pung!!!

kuarga aku mmg suka wat benda2 pelik mcm ni...dah pelik ...buat bersama2 pulak tu...hohohohoho...jom kita layan pic yang x seberapa ni je la...xkan aku nak amik gambar sesuka hati je kan dalam bas tu...nanti orang kata aku sewel pulak...mcm x pnh naik bas...(mmg x pnh pun...naik kat kl ngn penang penah la..kat kuantan lum lagi naik bas rapid ni...hahahaha)..

aki dan affan...fuuuyyyyoooo!!!
 
nampak x affan duk depan sekali ngn mak aku???

dari dalam bas...memasuki terminal makmmur...:)

candid!!!!

tiket hanya rm2.00 sehala...hehehehe

cenderamata dari RapidKuantan..:)

pengalaman kami...sangat2 seronok...sebab x pnh2 naik bas beramai2 round2 bandar kuantan...sangat teruja bila bas rapid ni lalu roundabout kecik kat area alor akar...sangat2 happy bila semua orang yang ada dalam bas pun happy...sangat2 sejuk bila duduk dalam bas...pergggghhhhh...aircond dia giler sejuk...lagi2 time2 ujan mcm ni...tu je la kot...janji aku dah naik!!! hewhewhew..:}

No comments:

Post a Comment