Thursday, November 1, 2012

AraBian Nite !!!

Assalammualaikum awak2 semua ...:)

ermmm...hari ni mood ok...keje semua dah setel...carrymark...POCO...ISO...marking assignment (huk aloh!!! sbb aku timbang kati je masa key in carrymark sape hantor full mark sape x...kosongla jawabnyeeee)..hohohhohoho takde masa nak marking before submission MKK (ampunkan saya ye student2 ku yang tersayang...disayangi dan dikasihi)....so skrg ada masa nak update entry baru....:)

arabian nite!!! tema party yang kteorang join last september hari tu...bersempena hari raya + company party + family dewarisan gathering...fuh!!! aku first time dapat join company encik suami punya event ....sebelum ni semua melepas....pregnant la...tgh berpantang lar...my hero masih kecik larrr....adoila...dgr citer encik suami je la.....mula2 pun mmg x dpt nak pergi pun event ni...sebabnya...dahla dorg buat hari selasa (18/9/2012) pastu....kena amik cuti sampai 2 hari...yela...ko hingat dorg semua buat kat tanah tumpah darahku ke??? my hometown ke??? of cosla tak ....kat shah alam lagi...hewhewhew...

saje je letak pic ni sebagai tanda tanya...
(korang mesti menyampah kat aku kan...hehehehe)
so...amik masa nak travel dari kuantan ke kl...kan3...Allah maha mengetahui...kita hanya mampu merancang...ntah mcmna..aku decide nak amik cuti hari selasa dan half day (pagi) hari rabu...kebetulan hari isnin adalah cuti ye...sempena HARI MALAYSIA!!!!...(yang jatuh pd hari ahad...so isnin la sambut..
.huahuahuahua)...so..kami plan akan balik ke kuantan hari rabu....pulangla aku ke rumah mertuaku di bandaraya kuala lumpur.....

akan tetapi aku diduga oleh-Nya....alhamdulillah aku dapat mc 2 hari sebab aku overflow ( setelah 3 minggu tidak nampak bulan)...mati2 ingatkan ada ahli baru...hehehehehe....sakit x hingat..kalah senggugut kata kau!!!...so...anjakan paradigma la cuti aku sampai hari khamis...(dekat seminggu la aku x keje)...alhamdulillah...kan aku dah kata kalau DIA yang berkehendakkan..jadilah jua seperti yang dikatakan....:)

ni baru mukaddimah ye...hehehehhe...hari selasa tu ...event ni malam tau...petang lagi kami 3 beranak dah pergi lepak shah alam...sebabnya..encik suami kena perform...ada special request dari opismate beliau...adanya pun dibawa kengkawan seangkatan dari pelusuk kl untuk bersama2 berganding bahu mempersembahkan irama dan lagu...dari padang pasir..hahahahaha...

affan sedang berehat...tatkala ayah sedang practice nyanyi...:)
mula2 sampai di restoran arab ni...aku dah terkesima..dengan interior design yang dihidangkan..(eh..ko ingat makanan ke)...aku jadi terkanjat sedikit tanpa disedari encik suami ...hehehehehee...tp buat2 cool...kang nampak sangat kejakunan aku....maklumla asal dari kampung!!!!

bercahaya kan ???
Sahara Tent Restaurant in MASALAM, Shah Alam
sorry , x sempat nak crop pic ni..nampak sgt amik dari tab ...:)

kan aku dah ckp...menu malam ni semestinya dari padang pasir...
mmg x tertelan la aku...
hahahahahahhaahaha

arabian nights by dewarisan corporation sdn bhd..:)

ruang santai kami di sini ye.....mmg kagumla (tiba2 x rasa duk msia)

Selepas menunggu sekian lama encik suami dan kengkawan beliau practice...sampai tertido si hero ummi....alahai..(nasib sofa kat situ best...lembut jeeeee)...kami pun bergilir solat maghrib...dan seterusnya tukar costume yang berala-alakan arabian people...chewah!!!!...encik suami pandang aku mcm nak telan...padahal jubah recycle je pun wei...kah3....:)

disebabkan aku xde pic yang menampakkan keseluruhan body figure aku..
aku letak pic ni jela..hahahahah

ayah dan affan
my double hero...:)
( tarbus yang anak aku pakai adalah hak milik owner restoran arab ni)

sampai je depan pintu restoran...kami dah disambut oleh mereka2 yang diamanahkan menjadi ajk/urusetia @ opismate encik suami jugak...kami dikehendaki untuk mencoretkan hasil pena...encik suami sign kat dalam sebuah buku gabak...(besar giler ko!!) dan aku kena tulis nama dalam guest book ajerrrrr....bias betul kan!!!
mcmla2 goodies / cenderamata / doorgift yang kami dapat...paling aku suka coklat "ferrero rocher"...best3...

ha...banyak kan...
dalam red box yang merah menyala tu semua coklat ferrero rocher..
dan pin nombor cabutan bertuah..

pastu ada sesi bergambar bersama family...sebab tu kat atas ni ada polaroid pic...inilah hasilnya...cantik x kami...hahahahahahaha....siap pakai nombor cabutan bertuah tuuuuu...(dalam hati doa harap2 dapatla...bertuahla kali ni...harapan je la wok!!! mmg tak lah )....huhuhuhuhu...

kek yang sgt cantik dan sedap...:)
sayang rasa nak makan..tp aku makan jugak..
choc moist sgt2 enak ..:)
baiklah!!! acara kemuncak adalah persembahan dari retis yang dijemput khas dari arab...hahahahah...dan juga acara tarian gelek oleh dua orang gadis sunti arab...yang telah menyebabkan kebanyakan opismate encik suami yang bernama lelaki telah tidak sedarkan diri...adoila...dahla slot dia banyak kali...sampai anak aku terkebil2 bila tgk perut penari gelek tu depan mata....aku??? sibuk amik gambar dengan kamera encik suami...end up encik suami delete segalanya...atas sebab2 tertentu...yang tinggal pun dalam tab aku je..ahahhahahaha...(hancus segala penat lelah aku mlm tu untuk mengambil angle terbaik)...ngehngehngeh..:P

belakang :)

wah!!! dari depan :)
(actualy si lelaki adalah bujang dan hakikatnya beliau tidak dapat mengawal  diri)
aku capture pic ni betul2 depan tempat duduk kami..:)

encik suami & the geng
Al  Aqsa
merdu sungguh nyanyian mereka !!! bluwek!!!:P
Acara cabutan bertuah yang menyayat hati aku dan encik suami...malam tu mmg kami x berapa nak bertuah ....xdptla hadiah yang besar2 dan jugak yang sekecik2 nya...hehehehehe...lupa pulak..pengacara majlis pada malam tu adalah mek latah...eda MOIN...anda kenalkah???? ala yang nyanyi dengan adik dia tu.. eddy....lagu ape???? oh!!! itu aku kurang pasti...heheheheehhehe...tp dia mmg spontaneous ....sgt2 bagus ...may be dah biasa buat benda alah ni...pakai baju mengikut tema majlis lagi ko....berduet dgn opismate encik suami iaitu shah....yang sedikit kaku ....xpela...belasah je la labu....kui3...

sesi mencabut cabutan bertuah oleh orang2 atasan...kehkehkeh

aku mmg respect habis dgn dorg2 yang menganjurkan majlis ini dan juga semestinya kebanyakkan dari dorang adalah opismate encik suami...mula2 aku sendiri malu nak bergaya lebih mengikut tema...sbb nanti aku sendiri yang canggung...rasa x selesa...dan x best bila family aku je yang beria mengikut tema..(bermonolog sendirian sebelum pergi ke shah alam)...tapi ....x kusangka...mereka2 lebih sporting...dengan costume ala2 arab ni...ada yang pakai ala2 aladin dtg ke Malaysia....ada yang pakai mcm orang kaya arab...ada yang pakai mcm penyamun arab....hehehehehe...kalau yang perempuan jgn ckpla...siap bling2...siap ada purdah bagai...siap mcm gadis gelek ....siap mcm citer2 p ramlee..uiiiihhhhhhh....ada yang siap pakai aksesori bagai....(hasil tajaan beberapa buah butik sekitar kuala lumpur ye).....mmg meletop ....mmg vouge de vas.....mmg mengancam habis la wa ckp sama lu!!!! aku mmg x percaya dengan kesungguhan dorang...(aku rasa kalau wat kat ikip mmg x dapat la orang2 mcm ni...semua nye low profile jerrrrr....) uhuk3...

Mr. Zem dengan gaya aladin ...
siap dengan pedang panjang tuuuuu...:)

abg rusdi @ pengurus encik suami (kalau perform kat mana2 la)
my hero...affan!!! siap jubah bagai anak aku!!!

nampak x yang baju kuning tu!!!

suasana ketika majlis berlangsung!!!
semua bergaya ala2 arab...

ok2...yang ni ajk majlis...mmg kena berdiri tgk perjalanan acara ye..
nampak x atas kepala beliau...ada ular senduk lagi..hehehehe

kan3....aku dah ckp dah...mmg dorg ni sporting gilos...sgt2 happening...lagi2 ada persembahan nyanyian dari  retis arab...dengan muzik yang sgt merdu bak berada di padang pasir...mmg terbaikla event management dorg....alhamdulillah...walaupun aku mmg x berapa kenal dengan semua hadirin hadirat yang ada...tp aku tetap melemparkan senyuman yang paling menawan jika ada antara mereka yang menanyai atau beramah mesra dengan aku ....lagi2 my hero affan rizqin ....dorang mmg suka la usik2 beliau...encik suami mmg busy la dgn kengkawan dia,..tp sentiasa mengamati kami berdua dari jauh,...sekali sekala akan dtg bertanyakan keadaan aku...ok ke x ...nak makan lagi ke x...selesa ke .x....sayang kamu bangat2 wahai ayah !!!

ummi & affan..
simple je kami dua beranak kan..:)
Last sekali aku nak bagtau yang may be next event...kami anak beranak akan pergi jugak...walaupun x banyak menyumbang tenaga atau wang ringgit....cuma untuk memeriahkan suasana je...ok la kan...masa Dato' @ bos encik suami bg ucapan..beliau dah mengatakan...akan ada family gathering lagi...tapi tema ala2 koboi pulak...adus!!! camno tu...den mmg x reti bertema2 bagai ni...hahahaahhahaa...dan kalau ada rezeki lain kali Dato' nak bawak melancong pulak ke luar negara...yang sebelum ni ke BALI...( aku x dpt nak join sbb pregnant > 7 months)....terima kasih Dato' kerana mengambil encik suami saya bekerja di syarikat yang happening ni!!!! adios amigos...

One happy family in arabians theme...
:)

No comments:

Post a Comment