Friday, November 2, 2012

AidIL AdHA 2012 :}

Assalammualaikum ...kawan2 ku...

walaupun dah seminggu berlalu hari raya qurban...rasanya x terlewat lagi kalau aku nak berkongsi cerita...hehehehehe...alhamdulillah...hari raya kurban tahun ni...aku dapat bercuti selama 5 hari...dan encik suami pun ada di sisi..+ beraya bersama keluarga di my hometown...kuantan!!!! bak kata para2 isteri di luar sana...mestilah ikut turn...tahun ni raya puasa bersama mertua...tahun ni raya kurban bersama kuarga ....tahun depan kasi tukar pulak la...barula bahagia , aman dan damai kuarga...hahahahhaha...:) Raya kurban hari tu..aku dan my only sis....bella...sibuk buat plan nak membuat juadah pada hari raya...

Bella: nasi minyak, kek batik ( ni abah aku panggil kek malas..hahahaha), 
Aku: kari ayam, puding cocktail, dan sirap soda..

aku dan my only sis...BELLA..:)

Kami berdua pun berkongsi pendapat + wang ringgit + tenaga...menghancur leburkan dapur mak...kehkehekeh...ops!!! mak pun kongsi wang ringgit jugakla...(korg ingat bella  nak cekau mana duit...dia mana ada duit..ceh!!!)... sorry ye...pic menu x ada...sbb mana la kteorg sempat nak amik pic...dah tentu2 sibuk masa tu...ehhehehehehhe....kami start beli barang hari rabu dan menyambung ke hari khamis...nasib baik orang2 pahang (yang bekerja di pahang)  dah cuti hari rabu tu sempena Hari Keputeraan Sultan Pahang....Sehari sebelum raya ...petang tu kami dah sibuk buat puding cocktail ngn kek batik...puasla aku ngn bella duk mengacau tepung kastard sampai berkilat dan ringan....bergilir2...rasanya mak ngn abah aku siap keluar pegi jalan2 pastu balik semula pun x siap2 lagi...punyala lama nak tunggu masak...huhuhuhuhu...
selepas setel puding kastard tu...kteorg menghadap kek batik pulak...patutla ayah aku kata "kek malas" ...hahahahaha...mmg rasa sgt malas pun bila buat...simple sgt2...xpe2...janji sedap ye bella...kui3...

lebih kurang mcm nila rupe kek batik kami..:)

gambar hiasan semata-mata :)
esoknye...subuh2 lagi masing2 dah bangun,...untuk menyiapkan menu utama pulak...Nasi Minyak Kari Ayam....actualy x pnh2 pulak kuarga kami pasangkan nasi minyak dengan kari ayam..selalunya ayam masak merah....kurma ayam...tp kali ni nak cuba berubah angin kus3....giler kentang betul awok2 semua ni kan...

kami sekeluarga di pagi raya...
ok fine!!! family aku mmg beberapa ketul je..
adik beradik 3 orang..
:P
Selesai solat hari raya ...selesai sesi menjamu selera...ape lagi...family  album larrrrr.... mmg x sedondon ye...semua lari tema...semua ikut sedap rasa...lagi2 adik aku...lan....leh belasah t-shirt je...geram betul aku!!! gggrgrgrgrggrgrrrr...:{ selepas itu kami semua berangkat ke kampung halaman belah abah ngn mak..(kat area kuantan je..) siap tapau makanan sikit...untuk mereka2 di kampung....jom gerak ...yeeeeehhhhhaaaaaaa!!!!

ayah + ummi = affan rizqin :)

ayah

ummi

okla sampai sini saja coretan aku ...hari seterusnya yang berbaki 2 hari...ada majlis kawin opismate + kenduri cukur jambul sepupu aku.. (keciknyeeee la sepupu)...hahahahahah....next entryla story mory ye...bye....muah...:)

No comments:

Post a Comment