Thursday, January 13, 2011

SamBungan Agenda Januari 2011

salam..
ada lagi tau sambungan...
korang ingat cerita indon petang2 je ke bersiri...sampai beratus..(yg mak aku follow hari2)
aku punya agenda hidup pun ada jugak...
so entry sebelum nie...hanya untuk bulan Disember...(bulan di mana berlakunya EVENT yang paling wat aku happy dan bahagia)
Tentunya Majlis perkahwinan aku dan juga Ulangtahun kelahiran aku....besh sgt2 kan..

okla..so jom kita lihat2...ape yang berlaku dalam bulan paling awal tahun 2011...beberapa hari sebelum aku post entry nie...hehehehe

1 Jan 2011: Majlis menyambut menantu  di Pusat Komuniti Bandar Menjalara ..(actualy kalau nak senang kat dewan je la..hehehhe)...so time majlis ni...family aku berkonvoi dari kuantan..dalam 4 biji keta..(termasuk aku dan encik suami)...gerak dr umah im dalam kul 8.30 then berenti makan then gerak ke kl....sampai2 dalam kul 12 tghari....huhuuhuhu....pastu encik suami sarankan kteorg satu family lepak di Masjid berdekatan....(satu2nya masjid kat tempat tu)....so aku dan encik suami siap2 la kat situ...(makeup + pakai baju pengantin + pakai ape yang patut....)....tp...kat masjid nie jugakla selipar aku hilang...pendek kata dirembat oleh malaun mana ntah....ish3...selipar jepun pun sangap...x phm aku...pening kepala aku...sbbnya ...(selipar tu adalah selipar kesayangan bella satu masa dulu...mampuih!!!)....

2 Jan 2011: Selamat sudah Majlis bertandang aku...ops..ye ke istilah nie...so...hari nie...aku kena pegi UiTM shah alam bersempena dengan kemasukan adik lelaki aku...(korang mesti ingt telinga capang kan)...dialah...yang akan melanjutkan pelajaran...parent aku dah selamat tido semalaman kat Hotel UiTM da...semalam....heheheheh....entry sebelum nie dah byk story sal nie...so kita skip je la ek...heheheeh

3 Jan 2011:so...hari nie aku berehat2...di rumah mak ngn ayah mertuaku...ehheheh...bersama2...encik suami...beshnyeeee..............tapi aku dikejutkan dengan berita kematian bapa saudara ku...arwah pakcik nasa...semoga beliau ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...al fatihah...(actualy aku dpt call dari mak...pas solat maghrib...mcm nak gler aku menangis dalam dakapan encik suami...sbbnya...aku teringat kan makcik aku yang akan menyara 4 orang anaknya yang masih kecil....ya allah...cukup hebat dugaanMU...)..aku terus gerak ke kuantan dengan encik suami...subuh tu jugak...(niat encik suami nak balik malam tu jugak...tp abah tahan...cakap bahaya...lagipun encik suami penat lagi...so...x pyh rush2...)

4 Jan 2011: hari nie adalah hari paling sedih , hiba, penat, dan kosong....seharian kami menunggu jenazah arwah di hospital, masjid dan umah atok...untuk urusan pengebumian jenazah arwah...encik suami mengikuti proses ini dengan jayanya...alhamdulillah...aku mmg kepenatan...selain dalam hati ni sebak memanjang...lagi2 tgk makcik yang x berdaya....ya allah...sesungguhnya kami...amat lemah dengan dugaan Mu...

5 Jan 2011 - 8 Jan 2011:  kembali semula ke kl...untuk aktiviti HONEYMOON kami...di mana lagi kalau bukan di Bandung...huhuhuhu....sungguh seronok dapat menghabiskan masa bersama encik suami...dan pelbagai kenangan terukir sepanjang perjalanan dan percutian kami di sini...muah!! 

9 Jan 2011: kembali ke Msia..lepak di kl.....dan meneruskan kehidupan dengan tenang...dan serileksnya..........

cebisan Nurkilan: Kehidupan yang diharapkan berjalan dengan baik...walaupun adakalanya dugaan yang datang mengajar kita erti pengorbanan dan takdir...alhamdulillah...membuat kita lebih MATANG......semoga semua yang kami berdua idamkan akan muncul...menerangi hidup kami dengan cahayanya yang TERANG!!!...doakan ye...muah...

1 comment: