Wednesday, January 12, 2011

Agenda sepanjang bulan Disember 2010

salam
ermm..actualy hari nie baru aku ada mood nak post entry baru...(yang betol2 punya)...okla...kalau korg follow entry yang paling last aku post bertarikh 12 Disember 2010....so...pas pada tu...mmgla aku x pnh2 open blog aku sehinggala dua tiga empat hari lepas...dimana ..time 2 pun mood nak menulis belum tiba..(mood makan adala..)hahahahahha.....kla..jom kita go thru diari kehidupan ku...(wah!!! ye ye je kan...)


13 Dis 2010: aku dah start cuti...dah x pyh pegi opis...tp aku still dtg...untuk kerja2 terakhir...heheheh...(untuk persiapan kawin pun ada gak...hehehehe)..aku singgah kejap2 jela opis...pastu ada brg tertinggal...aku amikla...kan3...hehehehe...


14 Dis 2010: still lagi huru hara ke sana kemari...seluruh bandor kontan nie aku pusing...huhuhuhu


15 Dis 2010: hari nie aku bersama2 bff aku...dayang & eda..bersama2 hangout...dan pegi cuci pic aku bersama encik suami...untuk diletakkan di guestbook corner...hehehhe..dan dyg amik kesempatan ke atas aku amik gmbar dia jugak untuk interview pada esok hari di spital....giler kentang!!!


16 Dis 2010: aku berehat di rumah...mengemas rumah...dan membuat ape yang patut...hahahahaha


17 Dis 2010: hari nie paling best sbb rumate aku NOR AIDA NORDIN dtg ke kuantan...mestila umah aku...( sebab dia x dpt hadir masa majlis aku nanti...sob..sob..sob...katanya bercuti bersama kuarga di Kuching...)...xpela janji aku dpt jumpa dia jugak...kan3...so dia smpai di Terminal Makmur jam 5 pagi...nasib baik la encik suami (masa tu masih lagi sebagai encik tunang)...tiba lebih awal ( jam 8.30 mlm kalau x salah)......x pyhla aku drive subuh2 buta... 


18 Dis 2010: Berlangsungnya Majlis perkahwinan sepupu aku YUN & FADIL...dimana dorg sbnrnye nikah hari sebelumnya...selepas solat jumaat...di umah GRANDPARENT aku yang terletak di BUkit KUantan...dan mcm2 la perkara yang sengal2 berlaku..hahahahah...nanti la aku story ye...sabo2..


19 Dis 2010: Hari ni aku bersama2 encik suami pegi kedai Kak Eina (merangkap mak andam aku nanti)...untuk fitting baju...supaya pada hari kejadian tidakla ada perkara yang tidak diingini dan ditakuti akan menaikkan amarah aku...ahhahahah...setelah selesai...aku dan encik suami berpuas hati ...kami pun ambil peluang dating...hahahahaha..(padahal lagi seminggu nak kawin...x senonoh betul)..


20 Dis 2010: hari nie sbnrnya terjadi satu masalah ....aku mmg rasa nak tampor org je...pastu nak cekik2je org tu...Bodoh betul...(ish napela aku marah2 nie)....sbnrnye aku bengang sal MUFFIN...diulangi muffin yang aku sbnrnye dah tempah awal2 lagi...tp disebabkan PHD tauke muffin yang bangang tu....aku Cancel tempahan....dan cepat2 pegi tempah dengan orang lain...(alhamdulillah...nasib ada org nak amik tempahan aku...di saat2 genting ketika itu....kredit to Najaa)..mmg sialla tauke lama...!!! ape sebab???mengapa??? kenapa??? tunggu next entry k...


21 Dis 2010: Betolla orang ckpkan....kalau nak buat benda baik mesti akan dtg dugaan berganda-ganda...huhuhuuh....jadi kita kena sabor dan pikir mcmna nak deal dgn orang2 atau pihak2 yang terlibat....dan mcmna nak setel dugaan atau probs yang hadir dengan bijaksana...(baru mukadimah tau)....so hari nie...tiba2 my bff Eda Tomei text aku bgtau lens yang aku order dgn AINA (dealer lens yang amatlah baik hati dan sgt2 profesional)... thanks sgt2 dgn jasa kamu ye aina....amatlah dikenang...xmungkin sampai 24 hb Disember 2010....kerana supplier telah silap antar ke alamat org lain bukan alamat umah aina.....bile aku dgr....rasa mcm nak menangis...(korang leh imagine x mcmna pengantin pakai spek time sanding???)...mesti aku la manusia paling buruk abad ini....sob3...tp dgn usaha orang2 yang disebutkan di atas ...akhirnya jam 8 pagi 24hb tu lens tu berada kat tgn aku....alhamdulillah buat yang sejuta kali....


22 Dis 2010: Buat pengetahuan korang...time nie pengantin perempuan masih lagi boleh drift keta ke hulur ke hilir cari barang2 kat kedai pengantin small garden...kat Mydin...kat Cowboy dan kawasan2 yang sewaktu dengannya...


23 Dis 2010: Hari ni masalah meja dan kerusi dewan...dimana rupanye perbincangan antara mak aku dan penjaga dewan...berlaku sedikit salah paham...dan sedikit pergaduhan kecil...Management dewan mmg OUT...ada ke orang yang uruskan dewan dulu ...(masa mula2 kteorg deal)...leh cuti panjang...mmg bengang gler aku...then tanpa tinggalkan ape2 pesanan penaja kepada pengganti....maunya x mengamuk my Mum....adoila....(mcm x reti wat keje ke ape)...last skali apelagi...kenala bincang semula...IN DETAIL!!!!


24 Dis 2010:Setelah berlangsung nye perbincangan baru aku sedar yang dewan x sediakan alas meja...mampus aku...xkanla tetamu nak makan atas meja yang x beralas...dan nampak rekahan playwood...mmg oldskool....(nie mmg aku nak marah management dewan yg mcm siuttttttttttttt )...ditujukan kepada Encik S....Then dgn kelam kabutnya...mak aku contact semua kawan2 myspace, frienster dan facebook dia...akhirnye dia dpt sewa alas meja...yang bagi aku sgt2 ok...wlpun lari tema kawin aku...(kredit to MakCik INa...kawan mak...wlpn naik motor sanggup pegi amik alas meja untuk aku)...


25 Dis 2010: Hari ni aku nikah...xde ape2 yang berlaku...cuma benda2 kecik...mcm...


a) aku terlupa nak pinjam baju yang kat dlm...untuk dpt shape bdn tu...apekebenda ntah nama dia...so..time nikah tu x pakaila...nampakla kegelebehan body aku yang solid molid nie...hahahaha


b) waktu nikah sepatutnya selepas zuhur...kira2 dalam 2.30 la...tp pagi2 buta lagi tok kadi col ayah aku suh amik dia tepat jam1.30 ptg...dan ini watkan semua family aku gelabah...mana taknya...rombongan pengantin lelaki kan dari jauh...kolumpo...mana sempatnya nak smpai on time...adoila...


c) masa sesi bergambor...gler kentang...cameraman kak eina sound encik suami...sbb x reti nak pose...nak senyum....mata asik tertutup...dan mcm2lagila...(sori syg...terlebih sudaaaa)..


d) ini dari sumber yang boleh dipercayai...pinggan x cukup...ha!!!!


e) last sekali sal masalah dalaman...sudah tentula klu wat majlis kawin nie...mesti ada layang terasa..merasa...berasa...kecik ati..kecik jantung...kecik limpa...dan seperti yang sedia maklum...huhuhuhu


f) family besar aku ada wat SUPRISE!!!! gler sedih sgt aku...menangis aku kat dada encik suami...sgt2 x sangka....thanks sgt2 kat dorang...encik suami lagi la cuak...hahahahahhahah


26 Dis 2010: Hari nie pulak Majlis Reception ....so mlm sebelum....korang percaya la....aku dgn encik suami yang pegi pasang alas meja kat dewan...dengan bawa flower girl kami...untuk briefing aturcara majlis...mcmna nak berjalan...nak duduk...gler kan???? tp mmg puji la kat encik suami....yang langsung x bersungut penat ke ape...I LOVE U la sayang.....adalagi perkara yang wat aku rasa geram sgt...boleh pulak masa kteorg nak bersiap2 sebelum majlis...manager dewan ckp...aku x tempah bilik untuk pengantin....mcm celaka...aku pun dengan berat hati byr la sikit...untuk dptkan bilik tu...(nie mak aku x tahu...yang tahu encik suami, kak eina mak andam, beeha, eda dan dayang....senyap2 je la ye)...Dush!!!!aku rasa nak bakar je dewan tu....


27 Dis 2010:Alhamdulillah...semuanya dah selamat....hari nie aku dan encik suami...bersama2...buka hadiah..
kemas umah....kemas barang2...sesi mengemas berlanjutan .....heheheheh


28 Dis 2010 - 30 Dis 2010: Aku ikut encik suami pulang ke rumahnya di kolumpo...untuk membantu kuarga beliau membuat segala persiapan....maklumlah dan jadi isteri....kenala ringan2kan tangan dan badan...hahhahahaha....membuat segala doorgift...dan mengemas apa yang perlu...hehehehe


31 Dis 2010: Aku dan encik suami kembali ke kuantan...untuk konvoi beramai2 family aku ke Kepong...meraikan Majlis Menyambut Menantu....dan akhirnya kami bersama juga setelah 8 tahun....
uuuuuwwwwaaaaaa...


Cebisan Nurkilan: Tamatla tahun 2010 yang memberi kan aku sebuah kehidupan baru sebagai isteri ...doakan  aku menjadi isteri yang solehah dan doakan kebahagiaan kami...tahun 2010...memberi seribu makna kepada aku dan encik suami...kerana kami mmg menunggu saat kami bersatu...wah!!!!...Syukur Ya Allah....atas restumu...moga perkahwinan ini kekak abadi...seperti CINTA SEJATI kami...wallahualam...

No comments:

Post a Comment