Tuesday, January 11, 2011

DeMi TUHAN...aKu TeLaH Jatuh CiNta....:)

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta, 
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, 
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

 Ya Muhaimin, 
jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah, 
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana, 
jika aku jatuh hati, 
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati-Mu.

Ya Rabbul Izzati, 
jika aku rindu, 
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Allah, 
jika aku rindu, 
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu.

Ya Allah, 
jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnyabermunajat di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, 
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalananpanjang menyeru manusia kepada-Mu.
  
Ya Allah,
jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakanaku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Allah,
Engaku mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwah pada-MU,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu. 
Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.
Kekalkanlah cintanya. 
Tunjukanlah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Muyang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahanbertawakal di jalan-Mu.

sesungguhnya tiada insan yang dapat membahagiakan aku
selain dirinya...encik suami...
teman sepanjang hayat...
kerna kamu membuat diriku begitu beharga...

cebisan nurkilan: hanya Dia yang maha mengetahui betapa bahagianya diri ini tika ini...Hanya Dia juga yang mampu mentafsir semua yang ada dalam hati ini...kerana aku telah mendapat rahmat dan restunya untuk meneruskan kehidupan yang diberkati ini....ALHAMDULILLAH....

No comments:

Post a Comment