Wednesday, December 8, 2010

SuKa..SuKi...SuKu...SuKo...

salam..
mlm nie aku berpeluang meng POST entry..
suasana yang kelam kabut...mulai reda..
aku berteleku di atas tilam sambil melayan perasaan..
sambil menekan huruf-huruf di netbook...
aku mencurahkan segala perasaan...yang terpendam...
(chewah!! mcm ayat novel)

xde maknanyeeeeeeee weh!!! 
koi rasa koi nak story sikit..
sal HARI MENTOR MENTEE...
yang koi janji ke kamu semua...
koi nak citer kat dlm blog nie..
(asal ckp org temerloh nie)..hahahah

berdasarkan entry sebelum nie...
sudah dikabo kan kepada kamu semua..
Genap 2 Disember 2010..
berlangsunglah HARI MENTOR MENTEE SOST..
yang melibatkan seluruh warga School of Sciences & Technology IKIP International College...
Majlis ini actualy melibatkan semua student dan pensyarah IKIP-UTM..
tetapi mcm biasalah org KITA @ orang MELAYU...
x pernah nak bersyukur...
x pernah nak support...
x pernah nak commited pada sesuatu yg orang lain bersungguh2 nak wat...
tp aku???? (x pyhla susah2 dok pkir sal org....baik pkr sal aku ni ha)
tetap akan menghadiri...berseronok...dan bersemangat waja...
bila bab majlis2 sebegini...hahahahha

Sehari sebelum aku dah announce kat student supaya pakai t-shirt warna PURPLE...PURPLE!!!!
diulangi PURPLE...hahahahah (dan semua mentee aku kelam kelibut mencari baju tema yang aku nak)
so...pada hari berkenaan ...semua mentee aku pakai baju PURPLE...sama mcm aku...(motifnye...supaya senang aku catter dorg nie)...kekekekke

Pada hari kejadian...dengan rasa bangga...aku bersama2 mentee aku...bersiap sedia bergabung tenaga...untuk bermain bermati-matian..(nasib semua hidup)...kebetulan masa tu x ramai student dan MENTOR yang dtg...(ada hal masing2 kot)...yang ada masalah kesihatan...yang kena amik exam...mcm2la...Jadi mentee aku bergabung dengan mentee KAK ZIE, EN. FADZELY, WANI...menjadi satu kumpulan dikenali KUMPULAN 4.....

dan semestinya kami membuat aksi2 yang tidak dijangka...sehinggalah...kumpulan kami dinobatkan sebagai JUARA KESELURUHAN....Yeah!!!!!

Acara-acara yang dipertandingkan:

1) Terompah Gergasi
2) Baling Telur Ikut Belakang
3) Lari/Lompat Dalam Guni
4) Tarik Tali

dan kumpulan kami johan 3 dari 4 acara sukaneka DI ATAS...
hehehehhe..
(korang mesti rasa bangga...sbb aku dah kembang kempis nie)...
ekekekekeke

saksikanla...aksi2 durjana kteorg pada hari kejadian:

mula2 sampai kteorg (aku dan suhana)...bersantai2 dahulu..

sesi taklimat @ briefing oleh pengacara majlis dan urusetia...
(aku sempat menjeling ke arah seseorang...aku lupa kenapa sbnrnye)

hadiah2 yang telah menjadi MILIK KAMI...Kumpulan 4...hahahahahha
(dengan nada riak)

sesi senamrobik...1..2...3...4...8...lapan lagi...

 
sempat lagi aku bergambar bersama jejaka2 dalam grup kami...
(semuanya mcm adik2 aku)..

(ha!!! sekarang tibalah masa berentap)..

masa aku sibuk bg tips kat student..cameraman sempat suh aku pose TERBAIK!!!!


Saje je nie...wat aksi tarik tali...padahal aku x join pun..
(acara nie hanya untuk student sahaja ye...awk BUKAN!!!)

ramai x student yang hadir????
 ( ini belum semua ye...baru 1/4 dr jumlah yang ADO!!!)

korang rasa sape lg beria dgr briefing sal acara...aku??? atau student????

inilah para tenaga pengajar yang hadir....
(mana aku????)
mmg xde la kat sini...sbb aku ada kat tgh padang...bersama2 pelajar...
sedang beradu suara...
(actualy TUKANG SORAK JE...HAHAHAHA)

Gaya mesti 10....air mesti 2...langkah mesti ada KEKUDA...HEHEHEHE

sebelum bermulanya acara...kteorang sempat memberi pose yang TERBAIK!!!1
 (nampak x betapa sukanya kteorg...dlm hati Tuhan je tau)
smile!!!! aku dan adik beradik IKIP...hahahahah

Dari kiri: aku dan yang lain2...sape lagi...mentee aku la...


kak ina, aku, suhana dan eleena...muka nila seharian di padang...
(berpanas, berhujan, berpeluh, berlipan, bertanah, berlumpur, ber mcm2 lagila)


"PENSYARAH PALING CERIA, SPORTING & HAPPENING"
Jatuh kepada
jeng3
.
.
.
.
.
Cik Nor Afzan NizaN Binti Mohd AriS...
Terima kasih byk2 kepada semua student yang vote aku pada hari ini...
amat terharu..
amat gembira..
amat seronok..
amat bangga...
amat riak...
amat terkejut...
amat memeranjatkan...
kerana 
MEREKA MEMILIH...
AKU!!!!!!!
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
(dah terlompat2 katak...)

hadiah acara terompah gergasi...JOHAN..

Hamper sudah di selongkar...setiap sorg dpt satu ye...baiknye korg nie...
mcm paham2 je...(kan dah besar)...
aku dpt bakul hamper je...ahhahahahah

sempat lagi bergambar...inilah student yang paling baik dgn aku...
yang belakang..aku x kenal pun...
tp xpela...(menumpang kasih)..
huhuhuhuhuhu

korang nampak x tangan dorg,...yeah!!!
Kumpulan 4
Group 4
FOUR!!!!
menang lagi kan....hehehehhe

bergambar bersama2 semua ahli kumpulan aku...
(cuba kira berapa byk hamper?????)
cepatla KIRA!!!!

Cebisan Nurkilan: Hargaila semua orang yang berada di sekeliling anda...kerana mereka telah berusaha menggembirakan anda...menghiburkan anda..memberi yang terbaik untuk anda....Sentiasa la memberi sokongan dan perhatian kepada mereka di sekeliling anda...bukan dgn wang ringgit...bukan dengan nama...tp dengan tindakan dan perbuatan...(tanpa balasan atau ganjaran)...Kerana setiap masa adalah KENANGAN...setiap ketika adalah INGATAN...dan setiap sesuatu adalah HARAPAN...wallahulam...tata..

No comments:

Post a Comment