Thursday, November 4, 2010

Kena Sampuk Second Round!!!!

salam..
mesti korang tertunggu2 kan entry kali ni...hehehehe
actualy...benda nie baru sgt terjadi...
ala masa My future family in law datang umah aku untuk BERBINCANG!!!!
hehehe...sbnrnye aku pun x amik port sgt...tp lama2 bile pikir2...kalau la aku yang nampak....
mesti huru hara....hehehehe

benda nie berlaku malam....sabtu bersamaan 30 Oktober 2010...
bersamaan juga 22 Zulkaedah 1431 Hijrah...
(korang mesti kagum aku ingt tarikh islam..)
kan dalam entry yang lepas...aku ckp...family encik tunang sampai malam..
dalam kul 9 malam...
masa tu tgh syok nengok piala msia...
pas hbs tgk bola tu...aku dgn encik tunang bercadangla nak bwk family dia kuar makan..
yela sekala sekali dtg kuantan...kalau x pekena ikan bakar...apa barang kan...hek eleh...
hahahahahaa...
tp....semua dah kepenatan...dan xlarat nak bersosial...
sian encik tunang yang dari awal bersemangat nak belanja kteorg...
ehehehehhehe

disebabkan itu kami wat keputusan MENAPAU je la kat
kedai makan area umah aku tu jugak...
mmg byk kedai makan 24 jam kat situ...lagi2 yang mek siam...hehehe
pastu....kami pun pergila bertiga...
aku,
 mamat( budak kecik baru umur 1 thn lebih merangkap adik baru encik tunang), 
dan encik tunang sebagai driver...
Jam di dinding menunjukan tepat kul 11.45 malam...
jeng3....
naikla keta CITRA aku yang tersayang tu...
dah naik keta...keta pun  gerakla dgn perlahan...
(sbb kat kawasan perumahan mana leh bwk laju2)
aku  pun dengan naluri keibuan...(chewah!!!)..
melayan la kerenah si mamat yang comel tu...hahahaha
tiba2 encik tunang pun wat U-turn...
(kat area umah aku kena wat u-turn kalau nak pegi kedai..)
sebaik je u-turn...
tiba2 si mamat menangis sekuat hati..meraung...x nak pandang depan...
aku terus jadi gelabah ayam...
yela...secara tiba2 beb...sape x terkejut...
elok2 td bergelak ketawa...bergalok...
tup3..jadi mcm nie...
encik tunang dgn muka rilek...cool je...berkata
" dia nak tido la tu...eh mungkin dia rindu kat ibu kot...x pun dia ingat keta ayah"
hehehehe..bykkan jawapan dia dgn situasi tersebut..
aku pun yang nak gelabah terus jadi cool smbil memujuk mamat supaya ketawa semula..
.........
sesampai di kedai...kteorg pun turun...sementara tunggu bungkusan makanan siap..
aku pun borak2 dgn encik tunang...tgk si mamat...
rupa2nya mata dia duk pandang je kat keta aku...CITRA!!!!!!
aku pun mcm bodo bangang...pandangla jugak...hehehehe
Nothing!!!! Kosong!!!! x de ape2 yang pelik!!!
Tp si mamat tetap merenung....ke arah keta...(tiba2 naik bulu roma aku)
........
Beberapa minit kemudian...
makanan pun siap...
aku pun dukung la si mamat...
encik tunang amik bungkusan dan terus ke kereta...
aku dgn mamat mengekor jela..
masuk2 je keta...dia menangis lagi...
sama mcm tadi...
peluk aku kuat2...
mcm xnak lepas...
aku jadi pelik la....
(dalam hati ni aku baca macam2...mestila surah2 yang patut)
encik tunang suh mamat duk atas riba dia..
(mungkin niat dia nak pujuk mamat supaya jgn menangis)
tapi.......
x menjadi jugak strategi encik tunang...adoila..
...............................

dan aku semestinya heroin citer nie...
kan dalam keta aku...
aku tahu ape yang ada dlm keta aku...
jd tanpa rasa ragu2 ..
aku pun kuarkan la YASSIN...
actualy ada dua buku YASSIN....
aku amik satu daripadanya....
dan letakkan di depan kami bertiga....
(dgn harapan semuanya selamat..)
.........................

Alhamdulillah..
berjaya jugak strategi aku...
si mamat yang mcm kena sampuk td...
terus diam...(tp air mata tetap mengalir kat pipi)
sian dia kan...
dia hanya diam...dan tiba2 tersenyum...
wat muka comel...
yeah!!! yeah!!! yeah!!!!
aku pun xde la risau lagi....
kan3...
encik tunang pun suka hati...
..............
sampai kat umah...
aku tgk jam...
uuuuiiiihhhhh.....dah lewat sangat rupenye...
patutla...
ish3...

inila si mamat yang comel..dan pandai sgt2...heheheh..
mcm2 aksi dia leh wat tau...yang terbaru sepak bola gaya kuak lentang...
hahahahahhaha

inila insan2 yang terlibat dalam kejadian di atas...
korang tgk la si mamat tu...mengada2 x rasa dia nie....
hehehehehhehe

cebisan nurkilan: korang mesti dapat agak kan...kenapa mamat jadi mcm tu malam tu....ish3...aku dah malas nak pikir...tp nampak gayanye...nie second time la aku terbabit sama dgn situasi mcm nie....huuhuhu...tp nasib aku yang x tersampuk...balik dr kedai makan tu...kami pun ape lagi story mory la kat semua family...termasuk mak abah aku....dorg pun marah la...kenapa la kami nie bengap sgt...yang pegi bwk dak x cukup umur malam buta2 tu nape...dah x pasal2 dak tu kena tegur ngan benda alah tu.....hehehehehhe....aku mana tau...ingt bwk dia leh wat main2...(smack down ke)...mmg salah kteorg la....so...kteorg diam je...amik sebagai pengajaran...
lain kali pergi berdua je...uhuk3....(korg rasa xde benda kacau ke kteorg????) hahahahhhahaha....k la...semoga anda beringat...JANGAN LA BAWAK DAK KECIK KUAR MALAM BUTA2.....wallahulam...

No comments:

Post a Comment