Saturday, November 6, 2010

FasTFooD CorNer Bukan MaMak CorNer

salam
entry kali nie aku nak citer sal tabiat buruk aku... yang ni la mmg pyh nak tinggal...
yakni suka sangat makan FAST FOOD... kat msia nie byk sgt restoran atau kiosk FASTFOOD...
mmgla zaman skrg nie sume benda nak cepat.. kalau leh sume benda nak wat dlm satu masa...dasat kan...
tp mmg betol pun...kalau kita nie jenis yang lembap2..nak makan pun amik masa sampai 2 3 jam...alamatnya mmg kena tinggal la...x pun kena maki...hahahahah....ermm...FASTFOOD nie mmg cepat penyediaan nya... mmg sedap dan lazat...mmg harga pun standard la...(gaji kecik)...dan juga mudah didapati...ops...lupa lak mmg byk choice ye...dari hidangan ala Carte sampai la ke COMBO mambo...sampai la ke hidangan Happy family....hehehehe...sumenye dah ada dlm catalog...korang just pegi kaunter...mintak order...dlm 5 minit...taaaaddddaaaa....dah depan mata....tol x??

 ni kira ok la dr tunggu....sampai sejam...dahla ms tu korang dahla tgh lapar gler...pastu dtgla pelayan...yg wat muka ala2 bangang...terhegeh2 amik order...tunggu lagi sejam...baru dpt mkn...(tu pun rasa mcm nak muntah balik....xde rasa ape)...huuhuhuuhu...pnh x korang kena mcm ni...nak mrh tgh lapar...terpaksa la telan jeeeeee.....

okla..so dgn tebiat aku nie...mmg bykla restoran FASTFOOD yang aku lawati...dan byk jugakla duit aku melayang...dan byk jugala kalori yang masuk dlm badan aku...dan sudah tentu dah byk kalila...diet aku terbantut...(ni mmg salah aku...sbb x tahan dugaan)...tp ada ke perkataan DIET dlm kamus hidup aku????????? (sambil menggaru2 kepala yang x gatal)...

Lain lak dgn kedai mamak...aku leh je layan makanan dr situ tetapi...kdg2 bile dgr mcm2 citer dr org2 yang terkena, ternampak, tersampuk...terlihat perkara2 di luar jangkaan ttg penyediaan makanan di kedai MAMAK Corner nie....mulalah mual tekak aku...mulalah rasa x sedap ati...(tp ms dgr jela...heheheh)...lagi2 pengaruh encik tunang yang mmg gler makan ROTI CANAI...dan TEH TARIK KAW....dr MAMAK corner la....so aku mmg follow je la...dah nasib badan...huhuhuuuhh

Tapi kadang2 aku pkr2 balik...sekarang nila kita nak makan semua benda (yang halal je la ye)...selagi ada selera...selagi Tuhan bg nikmat merasa....nanti kalau dah x leh nak makan ape ...(kena guna tiub)...yang leh rasa hanyala  air liur je la...masa tu sume makanan dah x leh nak telan....Alhamdulillah...aku masih dapat manikmati semua makanan tanpa memudaratkan diri...amin...

okla...sampai sini je entry kali nie...saje nak citer sal makanan sebab aku nie sebenarnya baru balik dari salah satu Restoran FastFood dan juga Kedai MAMAK...huhuhhu...dah lepas ...dah makan..baru sedar diri...heheheheehe

Noodle station...tempat yang paling aku suka kalau nak makan mee...
nama desert nie Banana Split....

RasaMas....sbnrnya aku nak tunjuk gambr bungkusan dalam kotak poka dot tu...

 nila hidangan di kenny Rogers Roaster....besh kan...

 Lihatla begitu dasat aku order FASTFOOD...hahahaa...

ni pulak Spageti kat Pizza Hut....besh jugak...masam2 sikit...

 Pizza!!!!!!! one of the fastfood menu yang aku  paling suka....
kalau leh hari2 nak mkn pizza....(perasan agaknya duk kat Italy)...
heehehehehe

Hawaian Chicken ....nie la type yang paling menyelerakan...
sbb byk cheese...
(mmg jahanam la kalau nak diet)
Hancuss!!!!

kan3...aku dah cakap...tu pun byk lagi pic sbnrnye...mmg selalu sgt mkn...
 x kira lagi yang drive thru...
ala...kat TC tu...kan ada dua tempat....x kan la x tahu...
dahla dkt ngn opis...huhuhuuhuhh...
pening2....pening2...pening2...

cebisan nurkilan: ingatla...makanan fastfood sbnrnya mmg x elok....sgt2 tidak digalakkan...tp... kita kan manusia biasa...yang kalu tgk iklan kat dalam pamplet atau flyers...atau kat tv...kat radio...dgn menu2 baru...mesti terus mengidam...kalau dah kata mengidam...wajibla makan kan..kang jd batu belah batu bertangkup....hehehehheh...tepuk dada tanya selera...chow..

No comments:

Post a Comment