Tuesday, November 9, 2010

GradUaT...

salam
entry kali nie aku nak citer sal GRAD...bukan GRADE ye....Bergraduat...hehehehehe
kalau org lain mesti pelik...asal sal konvo pun ko nak bising2...sbnrnye...kalau difikirkan secara logik...
korang mengalami fasa kekonvoan nie..hnya 2 kali...maximum leh la cecah 4 kali...
tp aku byk kali...hahahahahahhahahahhaa....kdg2 bile time konvo nie kita suka tgk mak ayah...adik beradik...sume akan berkumpul ramai2...dtg meraikan kita...yang paling best part dpt hadiah byk2...
dpt coklat, teddy bear, fresh flower, kek..mcm2 lagila...mcm aku...mak ngn abah mesti bg mcm2 punya...
(aku x mintak pun ye) ....entry nie jugak bersempena dgn  Majlis Konvokesyen kolej aku yang akan diadakan hujung minggu nie...mesti aku dapat rasa tempiasnya...rasa BANGGA...rasa GEMBIRA...rasa SUKAHATI...rasa PUAS....rasa BERSYUKUR SGT2...sbb student yang aku pnh ajar dan didik akan KONVO..akan bersama2 meraikan hari kejayaan mereka...dan Tergenggamla segulung diploma...
Di tangan mereka...


Dulu...
aku pnh merasa PERASAAN itu
pnh rasa satu kepuasan..
berkat usaha gigih..
akhirnya...
aku BERJAYA...
aku MERDEKA...
aku BEBAS...


korang mesti pnh ada perasaan yang sama kan...
memakai jubah...yang kdg2 x ikut saiz sendiri..(sbb lewat amik..saiz sesuai dah hbs)
memakai mortar board....(ada tali jaling kat tepi)
memakai baju yanng cantek2...(mesti di bahagian bawah meriah dgn manik bagai...
motif sebab pakai jubah nampak bwh je)
hahahahhahahahha
memakai kasut beraneka design dan jenis...
(aku kena praktis seminggu beb sbb x biasa pakai heel)
kuang3...
lagi ape ek...ooooooooooo (padahal tgh pkr)
ok2...make up...ada yang mcm opera...
ada yang mcm pelakon hindustan..
ada yang mcm baru pas beranak...
pendek kata...mmg MCM2 ADA!!!!
aku?????
kalau x mak aku yang make up...mmg x berbedakla aku..
(sbb aku mmg BUTA makeup ye tuan2 puan2)


tapi yang seronoknya masa konvo...
adalah salah satu majlis yang menyerupai 
Majlis perkahwinan ...
ramai orang..
byk jualan...
byk barang2...
Boleh jumpa kawan2...
leh cari pakwe..awek...yela...kan tgh konvo...mesti dpt yang pandai2...hahahaha
boleh jumpa bapak mertua...mak mertua...adik ipar...abang ipar...pendek kata ipar duai...
oppsss...lupa lak...BAKAL....hehehehehehhehe
MERIAH!!!!


nie masa aku konvo diploma kat uitm shah alam....
actualy aku study kat KPTM...usahasama ngn UiTM..
(korg jgn nak memandang rendah kepada kami!!! chewah!!)

nie lak pic masa konvo diploma encik tunang...hehehhee..
(baca entry sebelum nie ye...dia bukan lagi muda dr sy...ada sebab nape konvo lambat...hahahaha)
lihatlah...diriku pakai jubah lagi...hehehehhe

Alhamdulillah...dapat jugak aku segulung ijazah...nampak x jalur kat lengan jubah aku...
akan dtg akan betambah lagi satu LINE k....nantikan.....TUNGGGUUUUU!!!!


kan aku kata aku student KPTM....
so semestinya ada dua konvo untuk diploma ...heheheh..
nie konvo KPTM..kat PICC Putrajaya...Gempak x??????

santek kan baju kteorg...mcm boria...masa nie konvo IKIP (kolej aku yep)...
sbgai tenaga pengajar...aku merasa bangga bile time konvo...hahahahah
(actualy ms nie kiteorg jd AJK jubah..hehehehe)
sbb tu kteorg x berkesempatan pakai jubah...uhuk3

nie lak masa konvo UTM kat skudai...aku telah dipilih oleh Jabatan Kejuruteraan AWAM
sebagai wakil pensyarah...wah!!!! korang x rasa aku nie hebat ke????
so..aku dptla jugak berpeluang menyaksikan mcmna UTM wat konvo...
aku sbg VIP...dpt duk kerusi cantik depan pentas..
(padahal sakit hati x bergerak2 kena tunggu sampai majlis hbs)..
huhuhuhuuhuhuhu

Cebisan nurkilan: ha!!! kan aku dah kata...aku dah byk kali konvo...dah byk kali pakai jubah ngn mortar board...baru sekarang korang percaya kan...Padan muka korang...ingt aku main2 ke...kekekekekeke
Di kesempatan ini aku ingin ucapkan (mcm hari raya lak) Tahniah!!! kepada diri aku sendiri dan juga rakan2 dan juga student2 ku yang telah berkonvo...dan yang akan berkonvo hujung minggu nie...semoga hidup anda lebih baik pada masa akan datang....wallahualam....bye...
SAMBIL TENGAH GARU DAGU....
(mcmnala agaknya Konvo IKIP kali nie ek..wait the picca's...heheheheh)

No comments:

Post a Comment