Thursday, November 11, 2010

SeBelUm Kiter MengEluh!!!! Huh!!

salam..
dah 2 hari x updated blog..
x berkesempatan pun sbnrnye nak tgk blog...Nak online..
ermmm...sangat2 kepenatan minggu nie...huhuhuhu
dgn beberapa kelas ganti...dgn raptai KONVO...
dgn kepayahan nak hbskan silibus semua subjek...
macam2 faktor luaran lain yang mengganggu hidup aku...
dan sudah tentu nya ada ketikanya..aku akan MENGELUH..
kepenatan...keletihan...dan kepeningan....
kenapa yep..bile kita ada masalah...kita rasa xlarat...penat..
KITA AKAN MENGELUH!!!!!...MENGELUH!!!! DAN MENGELUH!!!!

kadang2 aku tepkr...apa faedah nye kalau aku mngeluh....ada dapat duit ke?? ada org bagi keta ke? ada org bagi umah ke? ada aku dpt rehat dengan tenang ke??? mestilah xde kan...tp aku dah terbiasa...dah jadi habitat...opss...silap lagi...tabiat...suka mengeluh....orang kata "mengeluh tu x baik"....jadi aku selalu buat benda x baik la ....xnak2...aku nak wat benda baik je....(tiba2 rasa takut).....

Encik tunang aku selalu cakap...jgn putus asa...jgn lemah...besabar...bertenang...(adakah semua yang dia ckp merangkumi istilah mengeluh????)...kalau pikir2...balik...kalau kita kecewa...kita akan mengeluh...kalau kita x sabar...x dpt ape yang kita nak...kita akan mengeluh....tolx???? kan2.....

yela..kalau korg baca entry sebelum2 nie...aku kata aku dalam kecelaruan minda...byk yang aku pikir...so mestilah byk jugak la kali aku mengeluh....huhuhuuhuhu...hari ni hari last aku wat kelas ganti mlm...so petang td aku x balik...lepak2 umah sewa..officemate aku....tgh syok2 baca paper...ke majalah??? ntahla...yang bertitle " I LUV ISLAM"...aku terbaca satu artikel....SEBELUM KITA MENGELUH....dan sudah tentunya aku tertarik..menarik...ko mmg de BOOOOOMMMMM.....hahhahahahahah

dalam artikel ni berbunyi:

1) Sebelum ko kata benda2 x baik.....ko pkrla tentang org bisu...
2) Sebelum ko komen bile ko makan .....ko pkrla org yang xde makanan...
3) Sebelum ko rasa ko nie xde ape2....ko pkrla org yang mengemis kat tepi jalan...
4) Sebelum ko kata ko buruk...ko pkrla orang yang cacat ..
5) Sebelum ko gatal2 komen sal bf ko, pakwe ko, tunang ko, suami ko,kekasih ko,gewe ko...ko pkrla sal org yang sampai skrg x smpai2 lagi jodoh...(x sampai seru la maksudnyeeee)
6) Sebelum ko x puas hati tentang hidup ko...ko pkrla sal mereka2 yang x sempat pun nak hidup lama...
7) Sebelum ko mengeluh sal perangai anak2 ko...ko pkrla sal org yang mandul..atau dah lama nak anak...
8) Sebelum ko rasa umah ko x cantik..xmewah...x bersih....ko pikirla sal orang yang duk di jalanan...
9) Sebelum ko ckp ko penat bawak keta jauh2...ko pkrla sal org yang kena jalan kaki....(pegi mana2)
10) Sebelum ko ckp atau komen ko pnt buat kerja...kerja ko tak best...ko pkrlah mcmna orang2 yang menganggur....
Last sekali....sebelum ko tuding jari salahkan org lain...KAU INGATLAH BAHAWASANYA XDE SORANG PUN YANG TIDAK BERDOSA.....

amacam....nak mengeluh lagi ke???? jawab!!! jawab!!!!...aku rasa pas nie...mesti korang takut nak mengeluh....macam AKU...terus x nak mengeluh da....Nak redha je....heheheehhehe...( ye ke dok)....

Cebisan nurkilan: tp kita manusia...yang lemah...yang xkuat...mestila...rasa mengeluh tu sentiasa datang...so...ape yang penting....muhasabah diri....pikir positive...buat yang terbaik...jadi yang terbaik...lupakan yang lama....bak kata MELODI...Jauhkan diri dari kontroversi...Tingkatkan prestasi...hehehhhehe...wa cau lu...

No comments:

Post a Comment