Tuesday, November 16, 2010

CoNVoCatION DaY!!!

salam
sebelum ape2 aku nak mengucapkan selamat hari raya aidil adha...
sok siapla ko lembu..kambing...hbsla korg kena sembelih...hehehehe
ermm...so mlm nie smpat lagi kot aku nak post satu lagi entry...
tp bukan sal raya haji nie...(tiba2 teringat kat grandparent aku di MEKAH)...sob....sob...
entry kali nie aku nak citer sal kejadian konvo aku baru2 nie...
hehehehehehhe (kenapa tiba2 aku gelak sorg2 )
kan dlm entry sebelum nie...aku ada bgtau korg yang terdapatnye beberapa kejadian yang di luar jangkaan telah berlaku.....tiba2...saspen je bunyik kan...hahahahah

so...mari kita lihat ape sbnrnye yang berlaku.....
jeng3....(bunyi background saspen...imagine sendiri pleaseeeee)....

1) aku yang sepatutnya tiba awal di dewan...telah dtg lewat...sedikit lewat ye..(berbanding officemate aku suhana..yang x sempat breakfast pun...hahahahah)...jht gler gelakkan org....lestik mulut baru tahu...hehhe
2) kenapa lewat!!!!....aku telah dipaksa untuk bermake up...make up!!!! make UP!!! MAKe Up!!!!....diulangi....make up....oleh mak dan adik aku...(nabila)...sampai tertido2...
3) aku yang telah berjanji dgn Anum Shahbanun...hendak pergi bersamanya secara konvoi pada pukul 7 pagi...telah terpaksa memungkirinya....(mintak maaf ye cik anum yang comel lote)...smpai dia terpaksa menumpang org lain...PUAN NISA...
4)kasut???? aku yang tidak pernah...atau belum pernah...atau mmg tiada kasut yang bertumit...telah menjadi huru hara....kerana ketiadaan kasut heel yang bewarna gelap...tetapi...telah menjumpai sepasang kasut hitam...BERTUMIT...(yang akhirnya tamat riwayat pada hari kejadian) ...yang ntah zaman bile punya...lalu memakainye...sehinggalah....habis melecet kaki aku....
5)...Natijahnye...masa kat dewan aku kena patah balik ke kereta...untuk tukar kasut aku yang cantik rupawan...BEWARNA KEKUNINGAN!!!!....secara rela...kerana tidak dpt tahan kesakitan melampau tadi...
6) Officemate aku...Kak Puteri...telah kehilangan mortar board nyeeee....dgn tidak disedari...(kerana gatal merenyam pergi berjalan2 di gerai yang ada di sekitar dewan)...yang telah menjadi topik perbualan beliau sepanjang kejadian konvokesyen pada hari tersebut....(aaaarrrrgggghhhhhh!!!!!!)
7) Ucapan2 yang panjang berjela...mela....daripada org2 berkenaan...(termasuk pelajar cemerlang/ terbaik)...sampai semua kisah riwayat hidup nak dikongsi bersama2 org yang memenuhi dewan....telah menyebabkan aku dan rakan2 yang lain menguap nak sampai > 10 kali....(x tahan beb...setan mmg seronok bergayut kat mata)....
8) Buat pengetahuan korang...semasa hari kejadian...aku telah memakai dua kerongsang dan 2 pin baby yang kecik untuk memastikan jubah yang aku pakai sempurna...dan berada dalam posisi yang sepatutntya...(kredit to KAK PAM dan CIK SUHANA. atas bantuan dan jasa2 mereka meminjamkan aku khazanah2 mereka)...hahahaha
9)Aku juga telah membawa bersama2 handbeg aku...di dalam jubah aku...yang juga menjadikan jubah aku kembong...hahahahahahah..semasa berada dalam barisan untuk berarak masuk ke dalam dewan....(mmg sudah sedia maklum...bahawa sebarang barang yang berbentuk beg dilarang sama sekali dibawa masuk ke dalam dewan)...ahhahahah.
10)Last sekali...kami telah dapat makan di meja VIP....VIP ye...atas desakan rakan2 ku...yang mahu layanan istimewa daripada catering yang di tempah khas...hehehehhehe...yang uniknye...kami juga dibekalkan...dgn cheese cake...dan donut yang bewarna-warni....(yang sungguh manis...leh dpt kencing manis dan rasa macam nak minum air masak je hari2)...kui3....

okla...sampai disini sahaja kejadian-kejadian yang telah berlaku...secara sengaja dan juga tidak sengaja...hhahahahahah...ada lagi sebenarnya...tp cukupla...kerana setiap kenyataan yang dikeluarkan oleh aku akan memalukan diri sendiri dan juga diri mereka2 yang terlibat....hehehehehhe...(mintak ampun ye kawan2)...selamat hari raya...hehehhehee...

disini aku sertakan juga pic-pic yang menarik...dan juga tertarik....untuk tontonan anda....jgn marah ye...

inilah kami sebelum mula berarak ke dalam dewan...
dari kiri..suhana, wani, kak amy, gee, aku, kak pu3 dan anum...
kami bergambar ceria di atas pentas dewan...dgn student2...aksi bebas ye..

yang uniknye dan kayanye kolej aku...siap tempah gamelan original...hehehe..
(selalunya org main kaset je..heheheh)

dato sri diraja adnan yaakob...berjiwa rakyat...
(nak RM500 leh x????..hehehe)

keadaan dan suasana yang colourful...mcm pelangi...agak2 aku duk kat area mana...

senyumanku yang menawan membuatkan encik kameraman untuk merakamkan pic nie...hahaha


donut yang pelbagai warna dan semanis manisnya...
(leh dpt kencing manis nie...huhuuh)
unikkan....sorry ye...pic cheese kek x de...sob..sob..

belum ape2...sempat jugak beramai2 snap pic kat depan backdrop IKIP...
(aku siap peluk kak amy lagi...syggggg sunggguuuhhh!!!!)

perbarisan kehormat...ratu2 cantik dunia...(termasuk aku)...hahahha

 
kami dgn perasaan berdebar2...(nak amik skrol)...hahahaha

inilah student2 aku
tahniah!!!! thanks for ur effort...this is for u...
really make me happy and BANGGA!!!

Taaaddddaaa....aku pnh wat mcm nie sekali...masa konvo diploma...
skrg...aku wat lagi...
(korang nampak x kasut kekuningan dlm pic nie...itulah kasut aku...
penyelamat keadaan...dan yang buat aku selesa gler...hahahaha)

cebisan Nurkilan: seronok kan...kalau tiap2 tahun dpt rasa hari konvo...dpt rasa pakai jubah...dpt merasai rasa bila kita berjaya tamatkan pelajaran...dan aku...sentiasa akan mengingati kejayaan2 aku dgn berjaya nya student2 aku.....korang???? ape bakti korg pada anak bangsa???? pada negara???? aku sentiasa mengingatkan pada diri sendiri walau sesusah mana pun menjadi seorang pendidik....aku tetap akan tunaikan tanggungjawab yang diamanahkan...(patriotiknyeee...kekekeke)...so...konvo kali nie mmg best...mungkin yang terakhir aku dpt join...sob2...dgn ucapan bismillah...aku undur diri....

No comments:

Post a Comment