Wednesday, October 27, 2010

SejArah tak MungKin BerUlaNg

salam
entry kali nie bukan pasal lagu...
bukan pasal tomok...
bukan pasal subjek sejarah ye...
kawan-kawan...
tetapi sal susun galur sejarah percinTaan aku bersama encik tunang...
heheheheheh
actualy...hari tu tgh kemas2 almari barang-barang antik...
aku terjumpa la album lama...album gambar...
yela dulu manala ada kamera digital kan...sume main pakai filem...
yang ber ROLL tu ha....
siap dengan bateri saiz double A kan...(tu bukan untuk kertas A4 ke)
hahahahah
lantakla...dulu kan kalau nak amik gambar kena hati2...xleh main snap je...
skrg ko nak amik gambar ape pun...dari sudut mana pun...banyak mana pun...
ikut suka hati mak bapak laki mak tiri ko la...
yang penting batery sentiasa ADO...kan3...
skrg nie mcm2 leh guna untuk snap gambo...tepon pun dah makin canggih ...siap ada camera lagi...
heheheheh
ok2...berbalik pada citer album tadi...rupe2nye...tu album aku dan encik tunang masa zaman kteorg bercintaaaaaaaaaaaaaaaaa...(kenapa kena ada a banyak2)...
so...entry kali ni...aku nak tonjolkan sedikit gambaran2 kami dolu2...(dari aku sebesar tiang sampaila aku sebesar tong)...lalallalala..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2003
korang mesti tergelak kan tgk pic nie...niela first pic aku dgn encik tunang...
berbeza kan kteorg...(dia xde keturunan mamak, keling ataupun india parya k)..
masa nie malu2 lagi kteorg...almaklumlah...baru2 kenal..baru nak kenal...heheheheheh
masa ni dia dikehendaki perform nasyid kat kolej kami...
(ms nie mmg aku dah nampak dia ada tokoh bakal suami yang mithali...hahahahah...sengal dow!!!)

2004
ini pic masa aku dengan encik tunang pegi air terjun PANCHING....best gler time nie...
actualy kami satu grup pegi...nak wat assignment ...kena cari batu-batuan...
so..sambil menyelam minum air la...(Mandi manda)


2005
korang x rasa ke bile tgk pic nie muka kami mcm budak2 skola...hehehehhe...
(perasan rasa mcm nak sekeh je minah nie kan)
mmgla sbb time nie kteorang nak pegi wat lab kat UITM jengka...
naik lak bas skola....warna kuning tu...nila bas kolej kami dulu...BAS KUNYIT!!!
(skrg dah xde da...da cantik da)
rindu gler getaran besi yang tercabut kat tingkap....hahahahha

2006
masa ni time majlis perpisahan bagi pelajar semester akhir...huhuhuhu
masa nie aku x tau pun yang aku dgn encik tunang akan berpisah...
dia di situ..aku di Shah Alam...(x best langsung hidup aku)
selama 3 tahun dekat alih2 kena berpisah...(mcmla x leh balik kan..bukan ke umah aku dekat ngn kolej)
hahaahhahahahahha

2007
actualy aku x nak letak pic nie tp aku bagi can la kepada beliau ye (yang pakai jubah konvo)
time nie encik tunang baru hbs diploma...dan aku mmg ada kat shah alam ...
datang dgn hati berbunga2...untuk meraikan kejayaan beliau menghabiskan diploma beliau...
tanpa aku di sisi..(statement nie mmg ada makna tersendiri ye...heheheheh)

2008
tahun 2008...masa nie aku dah hbs belajar da...dia pulak tahun masih lagi mengharungi dunia pembelajaran
yang dia cakap menyeksakan...(sekali lagi sbb tanpa aku di sisi)..
hahahahahhaha
pic nie kteorg amik time kak atul kawin (housemate aku ms degree dulu)
masa nie ramai yang datang ...seronok...
aku suka pic nie sbbnye air muka encik tunang yang tersenyum tu...
(korang x tau mamat nie susah nak amik gambo dia)
kira dapat snap pic ni mmg bertuahla ...hahahaha

2009
ini pulak pic masa majlis menyambut menantu abang encik tunang...
cantik kan...sedondon...aku suka sgt pic yang menyedondon nie...
nampak secocok...2 cocok...3 cocok...hahahaha
dan sekali lagi amat bertuah sbb encik tunang yang snap sendiri pic nie...
time nie dah nak hbs majlis...kami tgh berehat2...
(nak bgtaula sbb ms nie aku ada tugas penting...pegang beg salam kaut...bg pihak kuarga encik tunang)
percaya x????
percayala...hahahahahahhaaha

okla...
ada 8 keping pic semuanya...
nie pun sbb aku kenal encik tunang pada tahun 2003...
bukan nye tahun 1985...
kalau x ade la beratus pic kami...
berdua...
sepanjang 7 tahun kami bersama...
byk dugaan dan rintangan yang kami lalui...
byk yang kami belajar ttg kehidupan...
x semuanya indah...
x semuanya menggembirakan..
tetapi...
cinta itu mmg aneh...
hehehehehehehhehehehe

bekas tapak tangan: untuk tahun 2010 nie...aku masih lagi mencari2 gambar yang sesuai...heheheh...dan sudah tentunya gambar yang aku dan encik tunang idam2kan selama nie....tunggguuuuuu!!!!!...selamat bercinta....selamat menyulam kasih...doakan kami...hingga jinjang pelamin...hingga akhir hayat....amin...

No comments:

Post a Comment