Saturday, October 23, 2010

MakAN2 MinUm2 GoSip2 ConTroVerSi...

salam...
sambil2 berehat hujung minggu nie kan..
tiba2 aku dpt ilham...
untuk entry yang seterusnya...
heheheheeh

PORTLUCK!!!!
korang tau x ape makna benda alah NIe??????
mula2 aku x tahu....
masa tadika aku x tau
masa skola rendah aku x tau
masa skola menengah aku x pnh tau
masa kat U aku lagila x tau
so bilenye aku nak tahu.....
skrg...
masa aku dah masuk alam pekerjaan...yakni selama 2 tahun aku bergelumang dgn sistem kerja
(wah! mcm wat dosa besar je bunyi)
ahahahahahahah

Hek eleh...rupe2 nye...benda alah nie adalah
JAMUAN MAKAN
yang melibatkan beberapa orang manusia
secara sukarela @ dipaksa
dgn membawa atau menyediakan
Makanan
Minuman
alat-alat untuk makan (pinggan, mangkuk, susu, garpu, plastik sampah, tisu dan lain2)
kadang2 ada hadiah
kadang2 ada tema
kadang2 ada
Buah-buahan
yang akan dibawa oleh setiap INDIVIDU yang terlibat
pada hari kejadian...
senang je kan sebenarnye...
maksud sebenar xdela dlm kamus dewan Bahasa dan Pustaka
tetapi ada dalam kamus kerja
hahahahahahhahahah
ermmm...
sepanjang almost 2 tahun aku dlm alam pekerjaan nie
adala beberapa kali
aku melibatkan diri secara sukarela dan juga paksarela..
(baru sekarang rupanya aku tahu)

tp kan.....
kdg2 benda nie best, seronok
kdg2 biasa2 saje...
tp KDG2 very controversi....
heheheehehehehehehehe
lawak je kan
tua2 mcm nie pun byk controversi....
ingtkan zaman skola menengah je...
mmg x sangka .....

so...dipersilakan tuan puan encik cik
untuk menikmati sedikit bingkisan PORTLUCK yang aku join...
hehehehhehheh...

lets enjoy the PARTY!!!!!

cake yang kteorg beli kat "secret Receipe" untuk Portluck Pink lady...heheheheh...

inilah sajian yang telah diusahakn oleh mereka2 yang menjayakan PORTLUCK ....
dan biasanya aku akan bawak puding cocktail...sbbnye...
mungkin senang nak wat...main cebur je dlm bekas...
hahahahahahaha

dan inila mereka yang bertanggungjawab menjayakan PORTLUCK party nie...
mmg kteorg sangat cantik, cute dan lagi berseri...
dalam keadaan PINK...(wlpn kaler nie mmg aku x minat)...


 korang ingat yang ADO...makanan traditional je ke.....tidak semestinya ye...
lihatla kehebatan kami menyediakan western food ( sebut jela makanan ala2 barat)...


kuih muih beraneka jenis....yang dibuat (ini yang dimaklumkanla)...

korang perasan x yang hujung belah kanan sekali...(ape tu???)
menakutkan x???
hahahahahhahaha

dan lagi sekali wajah kesayangan hamba...dari kiri kak putri, gee, AKU, suhana, ainz dan kak su (merangkap kakak suhana)...

inila portluck sempena hari raya kami...(hari raya yang mana ek??? puasa atau haji)
ntahla...hahahahahaha...korang nampak x cawan kosong tu.....tula cawan aku...(xde motif)...

ini sbnrnye gambar masa meeting...tp biasala nak bykkan gambar...hahahahaha
meeting pun tetap ada jamuan makan...makan untuk hidup...hidup untuk makan...lalalalalal

sbnrnye...aku xde kaitan dgn pic nie...tp sbb ini juga salah satu PORTLUCK...jd aku sebat jugak pic nie...
sape suh tag pic nie kat fb aku...ehhehehhee..

muka yang ceria setelah kekenyangan kan...korang perasan x bile bergambo...aku mesti couple dgn minah baju merah nie...kan3...(haahla baru perasan)...
kan3...aku dah cakap da...sbbnye...aku ngn dia la yang paling sibuk kalau ade event nie..
samada untuk organize atau untuk makan...
hahahahahahahhaa

setakat ini dulu entry kali nie...coz kepala otak aku da semakin kecik...
dgn x makan nasi lagi
dgn x minum air lagi
(mesti pasal makan)
hahahahahahahhaha
kena sgt dgn entry nie....

pesananku: makanla selagi anda diberi nikmat untuk merasai makanan...jgn smpai satu masa nanti...bile Allah tarik balik nikmat itu...anda hanya dapat merasai air liur sahaja...masa tu baru anda akan menyesal....wallahualam...

No comments:

Post a Comment