Monday, October 25, 2010

Kau Yang Satu

Ku bersyukur kepadaMu

Hanya dikau yang satu
Memberiku cahaya hidupku
Maha Esa
Gelap tanpa kasihMu
Perjalananku buntu
Ampuni segala dosa-dosaku

Aku terpaku melihat kebesaranMu

Aku bersyukur segala rezeki untukku
Dan juga bila kau dalam fikiranku
Aku tunduk membisu
Terus sujud padaMu
Mari kita renungi segala apa terjadi
Mana perginya cinta
Mana hilangnya setia
Aku akan terus cekalkan hati ini
Dari terbit sehingga terbenamnya mentari

Dunia sementara kan dihitung juga

Sebelum terlambat tunaikan kewajipan kita
Tak guna airmata menitik bila tiba masa
Syurga atau neraka itulah jawapannya
Aku lelaki lengkap dengan anggota
Berfikir setiap masa fikir tentang keluarga
Lindungilah aku dari fitnah dan noda
Kau tempatku meminta
Kau beri ku bahagia


Ku bersyukur kepadaMu

Hanya dikau yang satu

Memberiku cahaya hidupku

Maha Esa
Gelap tanpa kasihMu
Perjalananku buntu
Ampuni segala dosa-dosaku

Ku hirup secukup udara

Hatiku buka termenung
Melihat jalan gelap lagi mendung
Kadangkala ku bertanya
Ke mana cahaya
Mana nak ku cari sedikit kudrat dan keramat
Yang penuh rahmat
Berjuta-juta kali dunia mempermainkanku
Hati menurut nafsu
Nafsu menipu aku
Tapi ku bersyukur pada yang maha Esa
Dapatlah pena menari meluah kata-kata

Ku meredhai apa yang telah terjadi

Tunjukkanlah jalan benar ampunilah dosaku


Aku tafakur di hadapanmu

Berderai-derai airmataku gugur
Tidak tertanggung
Peperangan emosi ini takkan terhenti
Selagi dosa lama masih aku bebani
Moga aku disirami salju kasih Illahi
Semoga malamku tak bertemankan mimpi ngeri
Berikanku secebis kekuatan kebahagiaan
Hati ini moga engkau terangkan


Oh Tuhan yang satu
Ku serahkan diriku
Hanya kepadaMu
Hanya mampu berserah kepadaMu
Ampuni segala dosa dosaku

best sgt kan lagu dakwah mcm nie...
dlm versi moden...
yang xde la meleret2...tangkap lentok...
mcm yang selalu aku dgr kat radio...yang selalu aku tgk kat tv..
SUKER GLER LAGU NIE!!!!

terlalu byk dosa...yang aku lakukan..
terlalu banyak benda yang aku abaikan...
smpai skrg masih x sedar2...
tahu ada wat silap...
tp stil wat bengong2...
wat bodooooooooooooooooo.....

ermmmm...ntahla...
ape nak jd dgn aku kan...

okla...stop dulu ...
muhasabah diri lagi bagus kan...

actualy entry kali nie aku nak citer sal grandparent aku...
yang selamat ke Mekah...
menunaikan kewajipan sebagai umat islam..
menunaikan rukun islam ...
aku amat bersyukur dengan rahmat yang Allah beri kepada 
kedua2 grandparent aku...
Masih ade peluang untuk mereka 
beribadat dan menziarahi rumahNya...

Ya allah...
engkau maha pengampun lagi maha mengasihani...
Maha mengetahui Maha Agong..

niela atok aku...Sulaiman Ali...
korang agak2 berapa umur dia skrg????
alhamdulillah beliau dah dua kali mengerjakan ibadah haji...

inila nenek aku...Sapiah ...
syukur...tahun nie beliau dapat mengikuti rombongan haji..
untuk pertama kalinya...


saat yang paling menyedihkan aku...memohon ampun dan maaf..
(maaf la pic  nie sgt censored ye...heheheh)

aku...bile lagi ye turn aku nak pegi haji...
x sabar nye rasa...
doakan aku ye...
moga niat yang satu ini termakbul...
(ape motif pic nie ye smbil memegang ADIB...sepupu aku)

asal telinga capang nie masuk entry aku lagi...dan ape motif dia pegang adib jugak..
actualy xde motif lgsg...saje menempel...

mungkin kami bertiga...yakni aku , mak ngn abah...sedang berbincang...
mengenai sesuatu....ape ek????
tiba2 aku leh tersenyum pandang kamera...
pantang ada kamera mesti aku nie nampak je...
hahahahahahaha

pic nie pun xde motif...saja je wat sibuk untuk memanjangkan entry nie..
dan model sensasi semestinya ADIB....tembamnyeeeeee!!!!!

perbarisan ke dalam ....kelakar gak tgk mcm dak2 skola...
opss..lupe plak...actualy paklong aku pegi skali time ni...hehehehehe....
moga paklong pun dpt mengerjakan ibadah ini dgn sempurna...
(paklong aku yang ketiga dari depan)..

korang mesti x tau nape ada pic kapal terbang nie kan...
sbnrnye...korang nampak x insan yang paling aku sayangi tgh berjalan2 
nak masuk ....hahahahahah...aku puas panjat pagar sbb nak snap pic nie...
zoom sana zoom sini....hasilnya....korang x nampak ape2 kan...
(aku bukan profesional photographer k...jd jgn nak expect pic aku santek!!!! gggrrrr)

punyala ramai umat manusia...yang belum berpeluang menaiki flight
termasukla aku...kui3...

ini anak buah aku...

 ini pun sama...

tp yang lainnya...dorg nie berlainan bapak...hahahahah...tp persamaannya...
kecik2 dorang dah diajar menutup aurat...
alhamdulillah...
comel je kan...

inilah saje sedikit sebanyak yang dpt aku kongsi...
wlpn korang pun prnah melalui pengalaman yang sama..
iaitu tukang hantar orang pegi haji je...
hehehehehhehe...

cebisan hati: insyaallah...akan ada masa dan ketika...kita berpeluang menziarahi dan menunaikan ibadah ini....
hanya dengan ketentuanNya...dan keizinanNya...ameeennnn....

No comments:

Post a Comment