Tuesday, September 24, 2013

AfFaN RiZqin turns 2 :)

Assalammualaikum semua...

tetiba je hari ni baru rasa nak citer moment masa my hero punya 2nd birthday party..actualy birthday affan 02 september ...tapi aku terpaksa awalkan majlis ...sbb 2 sept tu jatuh pada hari isnin...nak buat hari ahad pulak ..dapat banyak bantahan dari ahli keluarga...maklumla..my family in law selalu dtg kalau buat party birthday affan...(baru buat sekali ko dah kecoh!!!)...hahahahahaha....kalau nak buat jugak hari ahad tu mmg penat la sikit ...sebab esoknye dah keje..and fil pun kena rush balik kl...x boleh2...so...nak x nak ..kena buat jugak hari sabtu 31 August...kebetulan semua pun cuti...(sape yang keje hari sabtu lerrr)...sbb MERDEKA DAY!!!!....so...orang sibuk sambut hari kebangsaan...family aku sibuk sambut birthday si kecik ni..hehehehehehe...

invitation card for all my opismate :)
bolehla teka kan tema birthday party affan tahun ni...:)

Actualy plan awal adalah nak buat private party...means ajak family dan sedara mara je...and + kawan2 rapat kat opis...but...as u all know..ape yang kita rancang x semestinya jadi...yang x dirancang yang jadi...hahahahahaha...bila inform plan awal kepada my parent...dorang pangkah awal2...hahahahaha...my mom said " kalau nak bagi orang makan..kenala buat betul2...jangan buat asal ada je"...ha!!! hambik ko mak jemah!!!...x pasal2 sentap aku time tu....my father pulak "kita buat jamuan raya terus la...panggil la kawan2 along ngan sedara mara kita..kuarga mertua ....jemputla makcik2 semua"....kan!!!! kelas ko....

hasil tangan aku...
simple2 je...
janji semua org tahu yang aku buat birthday party ...:)

Kalau sebut pasal party ...mesti nak tahu menu ape yang dihidangkan ...of cos la....kalau aku pun nak tahu....baiklah!!! masa aku sibuk2 menjemput rakan karib aku kat opis..(orang kata geng ngeteh la)...ada sorang akak , KAK Di ....jiran aku skrg...umah kami selang 3 buah je..hehehehehe....dia pun sbnrnye ada plan nak buat open house ...tgh sibuk cari tarikh...so cadangannye di sini adalah...apakata kami buat majlis...pada hari yang sama...perghhhh!!! mmg bernas kan...so kawan2 yang dtg umah aku leh dtg umah dia...yang datang umah dia leh datang umah aku sekali....kan bagus cenggitu...sekali harung orang kata...kami pun "on" je dengan cadangan di atas...hahahahahaha...tentang menu...kak di tanya aku...then dia akan jamu hidangan yang berbeza...(yelah kang muntah tetamu sbb makan menu yang sama)..:)

inila juadah kami
menu utama nasi minyak + ayam masak merah
menu sampingan roti jala , sate , nasi impit kuah kacang dan pengat durian...
dessert macam2 okay..

air ni nama dia
air kasih sayang
sbb aku dan encik suami yang buat
hahaahhahahahahah

pengat durian dan pulut...
mmg licin ko

ni adalah dessert station
ada rainbow cake, choc moist cake, puding raja, cocktail, puding caramel
dan sebagainya..
tapi ada satu menu yang sama dengan kak di...hahahahaha...rainbow cake dan pavlova...sbb kami order dari tokey cake yang sama...nasib korang la ye...pasal kek ni...sbnrnya aku beria dah suh letak pic affan atas cake...dengan mcm yang kat atas ni la...tapi last minit kamal (tokey cake) bgtau pic affan nampak hitam sangat...x cantik...so dia tukar dengan keta mainan mengikut tema...mula2 aku frust jugak..tapi mcm okay jugak...affan pun dapat mainan ...(macam first birthday dia)...thanks kamal for the cake!!!!!

pic 1

pic 2

pic 3
pic 4

pic 5
pic 6

dalam invitation card aku state kat situ majlis start kul 2 sampai 6 petang....so sebelum pukul 2 menjelma..mmg aku and the family dah setelkan dan prepare apa yang patut...tapi...mcm xde sambutan je kan...korang tgkla pic 1, 2 dan 3 (ada gambar seketul dua je orang)....hambar dan sepi...aku pun mula mcm nak menangis..huhuhuhuuhuh....family aku pun mula bertanya itu dan ini...(padahal sbnrnya tetamu duk menjamu selera kat umah kak di) ...sebab majlis kak Di start lebih awal dari aku iaitu dari jam 12.00 - kul 2 ptg....of cos la dorang tengah hadap juadah kat umah kak di...hahahahahahahah....tapi nak dijadikan cerita...start dengan ketibaan opismate aku dayat dan kuarga...bermulalah episod umah aku full house!!!! korang tgkla pic 4 ,5 dan 6....aku rasa dah mcm hari kuarga SOST dah...hahahahahahahaha....yang buat aku bangga dan kagum...dorang siap ikut tema...(yang mmg aku dah sound awal2 sapa x ikut tema duk luar pagar..jahat x aku)....tema adalah merah dan hitam !!!!!

tetamu yang paling istimewa
atok ngan nenek aku (belah abah)
terima kasih sbb dtg ke majlis cicitmu ini...:)
untuk majlis ini...aku dah tempah awal2 banner...barang2 untuk goodies bag...(aku buat 30 bag je...mmg x cukup la kan...so sorry ye kawan2...ingatkan xde sambutan hangat)..aku dah siap2 beli barang2 birthday party macam spray , blow, topi dan sebagainya... .pastu hadiah untuk si kecik....dan aku tempah tshirt untuk kami 3 beranak...designer by en zamri...(merangkap mantan bos aku dulu)..thanks sbb sudi menerima tempahan mengejut dari aku...kekekekekekke...alhamdulillah...semua tetamu yang hadir mmg sporting...aku gumbira sekali...affan pun mcm terpinga2 sbb x pernah2 dia tgk umah kteorang penuh dengan manusia..






ahhahahahahahah...dan aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang memberi hadiah dan sumbangan wang ringgit kepada hero kami pada hari kejadian...terima kasih daun keladi..lain kali beri lah lagi....hehehehehehehe....

hadiah dari ummi untuk affan

hasil tangkapan hero kami..

abaikan background belakang..
aku sempat snap paper bag yang last ni sebelum bertukar tangan..
maaf sgt2 pada sesapa yang x dpt ye..:{

hasil rekaan design  t-shirt dari opismate..

nampak x tshirt yang kami pakai ..
aku mmg suka sedondon ni..
nampak sehati sejiwa..
ahhahahahahahaha
baiklah...rasanya panjang lebar dah aku explain all the details..about the birthday party...jom kita pakat tengok gelagat besday boy...affan rizqin...cekidaut:)


ummi dan affan
org lain makan kek..dia makan keta mainan..
hahahahahaha

smile :)

nak ke mana tu???

kusyuk tengok pakcik dia blow2..

borak ape tu??

pose istimewa for cameraman..

perfect!!!!
dan gelagat manusia2 yang ado pada hari kejadian..ehehehehehe

air mata harijadimerdekaraya

kuarga mertuaku..(kredit to my sis in law)
ops!! pic my parent and my siblings mmg xde...
sob..sob...sob
sbb nya aku x pegang camera, busy dengan tetamu dan adik perempuan aku mmg xde
sedihnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

chu aby

ni pic keesokkan harinya tapi aku gatal nak letak jugak..
hahahahahahahahah
otw ke pasar tani dekat depan utc..

pakcik dan anak sedara :P

uihhhhhh!!!!

gembiranya my SIL...hahahahahah



last sekali...semoga tahun hadapan aku berpeluang menikmati saat-saat indah seperti ini bersama insan yang aku sayang...semoga anak ummi menjadi anak yang soleh dan berguna dunia akhirat...dan semoga ummi dapat menjalankan tanggungjawab ummi sebaik-baiknya ....Demi Allah...hanya affan yang mampu membahagiakan hidup ummi dan ayah buat masa ini...hanya affan yang akan mewarisi tanggungjawab kami menjadi khalifah di bumi buat masa ini....dan sesungguhnya affan dipinjamkan kepada ummi dan ayah untuk bersama2 menikmati kehidupan yang sementara ini....:}


ummi, affan dan ayah
:]

No comments:

Post a Comment