Friday, August 30, 2013

SyaWaL 2013 :)


assalammualaikum semua...

sweet moment that belongs to us :)

masih dalam bulan syawal kan...actualy aku xde la busy sgt tapi...tahap kemalasan yang sangat dewa ni la penyebab aku x hapdate2 blog ni..huhuhuhuhu...nak citer ape yang terjadi masa raya baru2 ni ...ermmm...byk benda yang jadi tau...mmg best raya tahun ni. ( nak tau sbb apa sila jengok fb aku...aku ada update status sal ini)....

tapi kan jadi x best bila.....

1) masa raya ke 2 ...tab aku hilang...dalam umah parent aku lak tu...ntahla...samada tersalah letak..tercicir atau mmg terbuang dalam tong sampah...tapi aku mmg x bwk pergi mana2...mmg aku ada pergi beraya rumah bff aku hari tu...tapi mmg dengan confidentnya aku x bawak tab aku tu....(ini mmg aku pasti) sedihnyeeeee.....seminggu jugakla aku berkabung sejak kehilangan tu....aku jadi pendiam...aku jadi suka termenung....bak kata orang mcm laki mati la....(padahal ada je kat sebelah aku)...at last encik suami x tahan tgk muncung sedepa aku ni...dia belikan yang baru...sama pulak sebijik sebuntat dengan yang lama...lagi la aku terkenang2 yang lama...tapi xpela...skrg aku dah dapat terima kenyataan..yang bahawasanya jodoh aku x brapa nak panjang dengan tab lama aku...uwwaaaaa.

2) raya ke 3 balik ke kampung encik suami ...kat melaka...ikutla jalan segamat kan...keluar tol tangkak..masuk balik kat ayer keroh....nak dijadikan cerita...kat tol tangkak tu...dapat kad kan...leh la baik punya pakcik tol tu...dia pergi bagi kad tu kat our hero...affan...teruja la sekejap anak aku tu...belek sana belek sini...aku ngn ayah dia mintak pun ..dia wat x tau je...terjerit2 marah kami nak amik...x sampai 5 minit perjalanan...kad tu terjatuh kat tepi tingkap...sebelah tempat penumpang...tempat aku la (affan mmg duduk dengan aku sepanjang perjalanan)...aku ni mati2 ingatkan kad tu jatuh bawah seat aku...jadi aku lek2 la dulu...bgtau encik suami...then..kami decide nak berhenti kat rnr ....sampai je rnr ...encik suami pergila buang air dulu...sementara aku cari kad tu...tapi agak pelik jugak sbb aku x jumpa pun kad tu...ish3...menyirap jugak rasa...tapi aku teruskan pencarian sampaila ada org tegur aku..."x jumpa lagi ke ummi????" ha!!!! mmg x jumpa dan aku x tahu ke manala benda alah tu jatuh...last2 encik suami intai celah2 antara tingkap kereta..hambik ko!!!! ada kat hujung bawah sekali..DALAM PINTU KERETA !!!! last2 kami kenala bayar denda.. RM72.90 ko...dorg kira jarak tol yang paling jauh...yang pada hakikatnya..x sampai 3 ringgit pun...huhuhuhuuhuhuh

3) yang ni aku x de terasa sgt..tapi bengang gak la...sbb company aku paksa amik cuti ...pergghhh!!!! dahla mmg aku ni banyak sangat cutinyeeeeee....dipaksa amik lagi...bulan depan dahla nak pergi holiday...adoila...3 hari pulak tu...aku baru berkeinginan nak keje minggu lepas raya tu...lantakla aku sorg2 je pun keje..aku x kisah..hahahahahha..tapi x dptla pulak...aku kena jugak amik cuti..huhuhuhuuh

agenda raya baru2 ni:

malam raya ngan 1 syawal : kteorang beraya kat kuantan tahun ni...aku mestila yang paling happy...dapat beraya dengan kuarga sendiri...kan3...dapat menyiapkan juadah hari raya bersama2...rasa mcm nak nangis pulak...(padahal mmg hari2 ko jumpa kuarga ko kan)...tapi sian jugakla kat encik suami aku...pagi raya tu dia dapatla jugak call FIL ...yang beraya kat kampung ibu mertuaku , Batu kurau Perak....tapi xpe...aku kan dah janji akan balik kampung dia nanti...ehehhehehehehhe...raya pertama kami pergi beraya ke semua rumah sedara mara aku area kuantan..kampung belah mak...kampung belah abah....(mmg majoriti family aku ada kat kuantan ni ha kebetulan semua balik raya belah kami tahun ni...mmg meriah gilos la wei...)

family kecilku..:)
kami in blue theme :)
juadah di pagi raya..so delicious!!!

affan pun x sabar nak bersantap!!!

ummi affan + affan rizqin + muqri
beraya di felda bukit kuantan :)

otw ke rumah atok ngan nenek
bukit kuantan :)

superwoman!!!

anak sedara dengan mak sedara yang x sedar diri dah tua...
hahahahahaha

nenek dan cucu
x dpt dipisahkan...:}

2 syawal...turn beraya umah kawan pulak...my bff...dayang ..kat umah dayang x sempat nak bergambo..lagipun bukan ke aku tertinggal tab kat umah lantas hilang entah ke mana..(chewah!!!)...umah bff aku eda pulak...malam raya pertama aku dah pergi dah...tu pun sbb takut x sempat jumpa kawan kteorang mai...dia duduk kelantan..so..kebetulan tahun ni dia beraya kat kuantan (belah parent dia)...so..aku gagahkan jugakla memalam buta tu pergi umah eda...dapatla berposing sakan...(sbb masa tu tab belum hilang lagi...sob...sob...)...kat umah eda...aku dah lupa yang aku ada laki ngan anak..hahahahaha...(encik suami nasib pandai bawak diri....borak2 ngan laki si mai...lan)...kalau x kejung je la kat sofa tu agaknya..hahahahhaha...affan pulak duk usha anak mai....maklumla anak mai gurl...qaseh diberi nama...comel and sweet gitu....so...berkasih sayangla anak aku tu...hahahahahaha

nampak x keserasian di situ...
anak aku ngan bakal mak mertua dah sama tema dah baju..
hahahahhhahahaha

tuan rumah...mummy eda...
giler sempoi tuan umah...

pose mcm ni wajib ada ye kengkawan..
pose gedix...hohohohoho
masa otw ke rumah bff
dayang suliza salleh..
kat balok..:)
3 syawal...pagi2 lagi dah gerak ke melaka...sampai2 dalam tengahhari...lunch kat umah "mak" dulu....(nenek encik suami)...pastu terus pergi beraya..yeahaaaaa...:)..kteorang ramai2 pergi umah kak lang (kakak ipar aku)...pastu ramai2 gerak pergi umah maklong....pastu umah ayah nadim....pastu umah makcik ....pastu gerak pergi umah mak lang.....pastu gerak pergi umah pak tam...pastu gerak pergi rumah pak lang...pastu balik...semua2 pun penat...maklumlah seharian beraya...yang kecik2 semua dah meragam...nasib affan dah dididik mcmna keadaannya kalau travel jauh2..anak aku tu dah sampai ke sabah ngan medan yep...(jarak antara tempat2 kat situ kan jauh2)...so..
xde mslhla bagi aku dan encik suami...hehehehehehe...balik2 tu mmg aku rasa mcm nak pecah perut...penuh dengan makanan....sambal udang...rendang...segala jenis nasi...segala jenis mee....perggghhh!!!!

kat umah pak lang..

masa beratur untuk dapat duit raya...:)

bergambar dulu sebelum pergi beraya..
affan x lepas2 guitar dia...(padahal  guitar abg danish dia)

siap bangun tu..

kat rumah kak lang..
bergosip je kejenye..

aku ngan beradik ipar..
aku + adik ipar bongsu + kakak ipar sulung..:)

nila anak buah encik suami @ sepupu2 affan..
opps!!! yang baju kuning tu pak sedara affan ye...
yang paling bongsu..:)

pic ni aku suka..
sebab semua nampak happy..:)
4 syawal...bangun je pagi2 ..kteorang dah siap2 kemas barang ngan baju..untuk balik ke kuantan...
hehehehehehe....bekfast and borak2 ngan kaum keluarga...kul 3 petang kami gerak balik ....tapi kena singgah la dekat rnr ayer keroh tu...korang dah lupa ke...kad PLUS yang affan jatuhkan celah pintu...
adoila...kenala refund balik duit denda tu..dalam 20 minit jugakla encik suami pergi dapatkan balik duit tu...kematu dah aku tunggu...nasibla adik ipar aku yang bongsu tu tumpang kteorang balik..dia nak balik asrama UiTM Jengka..jadi adalah babysitter yang nak layan hero aku ni...hehehehehe...dan sepanjang perjalanan aku tido je dgn affan..sian encik suami aku...adik dia lagila...siap landing baik punya kat belakang..hahahahaha....sampai jengka around pukul 12 mlm...ko tau je la kan...dari melaka ke kuantan..dah almost 4 jam...dari kuantan ke jengka dalam 2 jam...so total lebih kurang 6 jam la...belum masuk berhenti buang air , beli air, makan ngan isi minyak...huhuhuhuhuhu...sampai betul2 kat umah aku around pukul 2 pagi...ambik ko!!!


Muhammad Affan Rizqin :)
p/s: so...minggu seterusnya..isnin dan selasa aku still cuti...encik suami dah keje...isnin tu aku dan affan saje2 ikut encik suami pergi site...tgk dia wat keje...(baru aku sedar pengorbanan encik suami yang hari2 terpaksa bawak keta almost 1 hour ke site)...tiba2 aku rasa mcm loser giler...x pernah nak appreciate encik suami...hhuuhuhuhuhu..next day tu...aku duduk rilek2 je kat umah...sbb esoknye dah start keje wei!!!! babai :)

No comments:

Post a Comment