Thursday, August 1, 2013

Pre -Hari RaYa..:)

Assalammualaikum...

Lagi seminggu je nak raya kan....erm...mcmna persiapan raya korang..aku??? kalau ckp sal rumah..mmg x wat ape2 la..sbb menumpang duduk umah Parent aku (2nd home)...yang dah cukup lengkap segalanya...cakap sal kuih raya...dah berlambak dah kuih tunjuk yang aku beli...hehehehehe...semua ngn kawan2 terdekat @ opismate...baju raya pulak mmg aku dah tempah awal2...tapi baju kurung aku ngn baju melayu affan je la...baju encik suami...kami beli je..sbb encik suami x suka pakai baju melayu...dia prefer kurta pakistan atau jubah je...mcm2 kan...tapi skrg dah banyak jual...so xde masalah la....baju raya untuk affan jalan2 pun dah beli masa cuti nuzul quran hari tu....ada la dalam 5 pasang aku beli...kat parkson ECM....masa tu giler ramai org shopping....pening kepala kami anak beranak.......
kuih raya tunjuk setakat ni...
aku mmg akan beli 3 bekas setiap jenis kuih..
satu untuk my parent
satu untuk my parent in law
satu untuk kami..
ada lagi yang aku tempah x dpt ni...tunggu!!!!

kalau bab duit raya...aku baru je tukar dengan opismate aku..Kak Zaharah...duk belakang aku je...kebetulan dia dah tukar awal2 dah....bila aku mengadu yang aku x tukar duit raya lagi kat bank..dia offer duit dia..kebetulan dia ckp dia tukar banyak hari tu...leh la bagi aku sikit...perghhhh...pucuk dicita ulam dalam pinggan la....mmg aku suka sgt la...dari nak cari parking keta...nak tunggu dan beratur dalam bank...lebih baik aku proceed dengan akak ni je...tapi duit lama la..bukan duit baru ...baru kuar dari kilang cop duit bank...huuhuhuhu..ala...x kisahla kan...aku ngn encik suami dah cakap awal2 da...kalau dapat tukar duit lama pun xpe...janji ada duit kecik nak bg duit raya kat sedara mara..ehehhehe..so setel dah bab duit raya...

semangat isi dalam sampul awal2...hahahahah
ada lagi nak tambah..tapi x taula ada ke x lagi kat bank..

ape lagi yep selalu orang buat persiapan untuk berhari raya...ermmm...kat mana nak raya?????? wah!!!! soalan cepumas ni...actualy kteorang mengamalkan sistem bergilir dan mesti..hahahahhaa...maksud bergilir untuk malam raya dan hari raya pertama.....kampung aku (kuantan) atau kampung encik suami (melaka/perak) ...sbb sedara mara aku mmg berkampung di kuantan, pahang..most of the family..sepupu sepapat...semua la...kampung encik suami pulak ada dua...perak (kampung ibu mertuaku) melaka (kampung bapa mertuaku) dan maksud mesti tu...adalah...setiap kali hari raya mesti beraya di kampung-kampung kami....xde skip2...xde miss2...hehehehhehe...

raya 2011 di bukit kuantan, pahang
hari raya pertama
kami in red!!!!
masa ni affan dalam perut lagi..:)

raya di melaka 2011
hari raya kedua

sejak aku kawin...tahun pertama beraya berdua je...(affan x lahir lagi) ...tahun 2011...kteorang raya kat kuantan..pastu raya kedua dah cau cin cau melaka..(terberanak tu la time otw balik dari melaka ke kuantan...hahahahaa....x leh lupa betol!!!) masa ni semua x balik perak... tahun kedua pulak tahun 2012...maknanya tahun lepas la...raya pertama beraya kat perak...pastu balik melaka...pastu barula balik kuantan...perghhhh!!!!!....tahun ni????? 2013 kan...perancangan nye stakat ni adalah...malam raya dan raya pertama kami di kuantan...malam raya kedua kami akan balik melaka...tahun ni x balik perak sbb cuti pendek sangat...huhuhuhuuhuh...aku dapat la lama sikit...dalam 6 hari...encik suami dapat 4 hari je...sob..sob...sob....

raya 2012 di batu kurau perak :)
hari raya pertama
raya 2012 di melaka
hari raya ke dua
raya 2012 di kuantan
hari raya yang ketiga..
hehehehehehe

baju raya xlehla nak tunjuk kan...hehehhe..xpe2...next entry sal hari raya tahun ni..of cos la i akan upload pic pakai baju raya kami..hehehehehe...tu je la kot...skrg ni standby fulus je nak beraya...kan3..insyaallah..
so...di kesempatan ini aku nak mohon ampun dan maaf la ye kawan2...kalau ada sepanjang perkenalan ni ...aku ada wat salah or silap or terkasar...atau ada yang aku buat mengguris sanubari korang semua....aku mohon maaf sangat2...(skrg ni dah x pakai kad raya kan...so tulis dalam blog je la...) dan lagi satu..jangan lupa raya ni datangla umah aku ye...umah parent aku ke...hehehehehe...tapi sebelum nak dtg tu mesti la memberitahu kan kepada aku...supaya senang aku standby...kan3....okayla...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI....maaf zahir dan batin....SAYANG u oallllsssss....muah3....:)

No comments:

Post a Comment