Tuesday, July 30, 2013

ReUniTe :)

Assalammualaikum semua..

just to share with my blog readers (ceh!!! mcm la ko popular sgt!!!) ...saya sangat sukacita sekali...sebab encik suami dan aku dah duduk sebumbung....means dah duduk sekali...means tiap2 hari leh tolong aku jaga my little hero yang hensem....means hari2 leh tgk muka aku yang gebu ni ...means hari2 leh rasa air tangan aku...means hari2 leh memberi kasih sayang kepada sesiapa yang berhak..akulah kan...ahhahahahaha.
.opsss.... :}

start 10 jun yang lalu....dah almost sebulan lebih2 yep...encik suami dah  transfer ke company baru,..dan  kena jaga projek di Felda Chini, Pahang...dari rumah kami about 1 hour setiap hari dia terpaksa berulang alik...hope pas ni..dia x la outstation lagi...sebab minggu pertama dia masuk company baru...dia dah kena outstation ke Yong Peng JDT...dan Port Dickson N9...untuk belajar atau mengetahui scope kerja yang akan dibuat di company yang baru ni..heheheheheh..sebenarnya aku sian kat dia sbb penat ulang alik dari ktn- chini -ktn...tapi itulah namanya pengorbanan kan...sbb nak duduk sekali...ummi syg ayah ketat2
....sob..sob...sob...:}

Bermula hari itu...aku mula menjadi isteri dan ummi yang sebenar2 nya...the real one..alhamdulillah...aku mampu untuk menghadapinya...pukul 6 pagi aku dah terpacak kat dapur...buat bekfast..yang simple2 sahaja untuk encik suami...of cos la air kegemarannya nescafe panas...dan juga fav meal...roti (x kisahla roti keping ke roti cream ke janji roti) 2nd day aku buat roti telur buat beliau...hahahahahaha...then aku akan buat susu si hero aku yang mmg akan mintak susu tepat kul 6.30 pagi...tgh2 tidur dia akan bersuara "ummi nak nenen"...kelassssss gitu!!!!

Sehinggalah ke saat ini...tiba bulan puasa...seawal 4.30 pagi aku akan bangun..menyediakan makanan untuk bersahur dan melengkapkan segalanya ....pukul 6.45 pagi ..aku dah gerak ke Indera Mahkota untuk hantar affan ke rumah mama...(pengasuh affan)...pastu pergi kejela pulak...is - im - taman gelora...korang leh bayangkan x berapa jam aku duk dalam keta...pastu hari2 pulak tu...sabar jela...nak hadap jem lagi...bulan ramadhan ni lagila...huhuhuhuuh...nasib balik keje kul 4.30 petang...ahhahahahahha...

sekarang ni kami duduk kat rumah parent aku kat INDERA SEMPURNA...sebab rumah yang kami beli x siap lagi..may be lepas raya kot dapat masuk umah baru..hheheehhehe...leh la kitaorang kumpul duit kan..nak masuk umah baru ni mmg banyakla pakai duit...ape tak nye...kteorang masuk umah yang kat is ni pun giler banyak duit habis..nak beli itu lah..nak beli inilah...benda ni x cukup la..benda tu xde la...last2 semua pun kena beli..hahahaha..xpe2..yang penting kami dapat hidup bersama..dapat merasai kehidupan suami isteri...dapat menikmati masa2 yang allah bagi pinjam ni dengan sebaik-baiknya...

ape lagi ek nak citer...oh ye...minggu2 awal duduk sekali biasalah...ada je benda x kena...baik dari pihak aku...dan pihak suami..yelah...masing2 cuba nak menyesuaikan diri...mcm aku ni..mmg x leh umah sepah2...ada rules ....dan ruang dapur adalah ruang peribadi aku..xde sapa leh kacau..kecuali mak...hehehehehhehe...encik suami pulak jenis yang amik mudah je semua benda...aku terpaksa la explain satu2 okay....supaya encik suami lebih memahami kehendak dan perasaan aku...begitu juga encik suami...dia ni jenis x suka makan kat luar...lepak2 ngan kawan2 malam2 buta kat kedai mamak ke...kedai makan ke...dia jenis duduk umah...so...mmg la aku kena masak hari2....kecuali hari selasa dan khamis...sbb ada pasar malam kat area umah kteorang atau kteorang lepak umah parent aku kat im...masa tu leh la berehat...hehehehehehe

Bulan pose ni ...almost mmg aku masak la...siap buat kuih bagai...encik suami pun tolong2 jugak tapi kdg2 aku rimas la dia duk sekali kat dapur...aku suh dia tgk2 affan main...ataupun suh dia ngadap tv...lagi selesa aku nak buat keje...lagipun encik suami senang je nak suh beli ape2 kat kedai..kalau ada barang masak yang aku nak...dia x byk songeh pun...tapi sian jugak ...tiap kali nak pergi beli..kena bawak keta / jalan kaki....pasni nak belikan dia moto la...walaupun dia dah ada moto..tapi kat umah mertua aku...xkan nak amik bawak sini...x patut3...sian papa nak guna buat pergi kedai...ermmm....kita belilah nanti sebijik...tupun kalau fulus lebih la...hekhekeehek..

walaupun secara kasar nya mmg aku penat sangat terkejar2 dengan kehidupan aku skrang...tapi berbaloi sangat sbb aku balik dari keje...sampai umah...encik suami dan affan kat depan mata...masa tu suma penat hilang....sbb tu aku boleh proses umah hari2...aku pun x sangka aku jadi sekuat ni bila semua benda aku buat untuk dua hero aku ni...hehehehehe...so...aku nak tunjuk jugakla suasana umah yang aku duduk ni...untuk kenangan...lepas ni  dah x duduk sini dah...entah bila la leh menghabiskan masa kat umah ni...huhuhuhuhuhu...:)

my baby affan
first pic yang kami cuci..
dan frame ni ayah beli masa dia keje kat rompin..

actualy
ni main wall kat living room
sebelum ni penuh pic family aku
tapi sekarang aku alter sikit
letak pic masa kami bercinta..
hui3

private area aku..
ruang dapur ni walaupun kecik
aku bebas buat ape saja..
hahahahahahhaha

bilik belakang..no.3 (bilik adik lelaki aku)
mmg full house..wardrobe kami lah ni kiranya..
mula2 mmg asing baju aku ngan laki aku
tapi skrg korang tgkla..
dah berterabur  (malas aku nak susun2 janji sangkut je)
hohohohohohoho

affan dengan basikal ferrari nye...

hobi aku skrang adalah
mengumpul fridge magnet dari seluruh tempat
even kalau  taman perumahan aku ada jual FM ni
mmg aku akan beli jugak
ahahahhhahahahahah
giler obses kan aku!!!

last sekali
ruang tempat affan bermain
actualy ni bilik aku ngan bella masa zaman anak dara
tgkla cadar tu warna pink lagi
skrg aku dah transfer jadi bilik anak aku..
penuh mainan dia
dan hobi dia bawak semua mainan ni keluar dari bilik ni
dan bawa ke ruang tamu
uiiihhhhh!!!!
sabor je la kan...
aku la tukang angkut balik bawak masuk semua ke bilik ni...
ish333
okayla kawan2...tu je kot yang leh aku kongsi ngn korang2...xkan semua bahagian dalam umah aku nak share kat sini...karang korang buat benda2 yang x elok...hbsla aku kan...actualy aku buat entry ni sbb nak umumkan yang aku dan encik suami dah duduk sekali...itu je sebenarnya..tapi mcm biasalah...aku kan suka merepek panjang2,...nasib korangla kan...yang penting kerjasama!!!!! oh lupa...encik suami aku pun dah pandai mengemas umah sejak dua menjak ni....siap mop lantai lagi...angkat baju di jemuran lagi...xpe2...sikit2 lama2 akan jadi banyak yang dia akan tolong aku...hehehehhehehehehe..terima kasih ayah sbb selalu tolong ummi...walaupun kadang2 kena paksa jugak..kan3...chaw chin cau!!!

No comments:

Post a Comment