Thursday, August 9, 2012

pERSIapAN..

Assalammualaikum semua...

Lagi berbaki 9 hari je lagi ramadhan akan berakhir....sayu jugak rasa hati...tp bila mengenangkan syawal makin dekat...tiba2...riang rasa hati...almaklumlah...pertama kali akan beraya bersama si comel affan...x sabar rasa nya mendekati saat beraya bersama permata hati aku yang sorg ni...encik suami pulak....sibuk dengan rumah baru kat puncak alam...adoila..(ada ke patut masa cuti 3 hari  sbb Nuzul Quran , hari-hari dia ajak kteorg teman pegi puncak alam siram rumput karpet kat halaman rumah)....

persiapan raya???? mcm biasalah seperti orang lain....cuma tahun ni aku banyak sikit nak bersedekah...duit rayer la kan....dah siap masuk dalam sampul pun semalam...nasib baikla ada sampul raya CIMB Bank dengan Petronas...free je...x pyh sibuk nak beli2...hehhehehhehe

cantik kan sampul raya khas dari petronas..
aku berebut dgn mak..
hahahahaha
sgt2 krreatif..
tp dalam dia x leh la nak bgtau ye berapa hinggit...:)

Baju raya pulak...aku mmg dah tempah siap2 dgn kawan mak...sebelum puasa lagi...maklumla nanti kena beli yg dah siap...mmg x menepati citarasa la ....kan3...

aku : 3 pasang baju kurung yang di tempah ...(buat sendiri x pandai ye) + tudung 3 helai...
encik suami: xde pun lagi (sbb sibuk sgt kan...mlm raya la jawabnye baru beli yang dah siap..ehheheh)
affan: 3 pasang baju melayu + 1 pasang baju pegi jalan2....niat tu nak tambah lagi....tunggu bonus raya je ni...cehhh!!!!

so..pada kawan2 yang dah setel baju raya...korang mmg terbaikla...bagusla prepare awal2..xdela malam raya baru nak beli ...hahahahaha ( sian suami aku)....ngehngehngeh

ok...masa cuti 3 hari tu aku berjalan2 ke shah alam..
then aku pegi la butik ni
tersambarla sehelai tudung
boleh tahan jugakla harganya
tp x kisahla
untuk raya kan...
pastu siap dpt beg yang girly gitu...
:)

Kuih raya pulak...aku beli je...mmg x terbuat...dan lagi satu alasan ...kat umah parent aku mmg xde oven yang membolehkan aku buat kuih raya ...heheheheh...dan mmg aku beli dengan sesuka hati aku je..main tempah je...pastu skrg baru nak mengira bagai...xde maknanya...(bukan ko leh cancel tempahan pun)...huhuhuhuhuhu
Kuih raya dan makanan yang dah ditempah:

Kuih bangkit cheese (kak eiyta) = 2 balang
Kuih biskut makmur (kak suhanawati) = 2 balang
Kuih batang buruk (kak mazlina) = 2 balang
kek buah (kak zam) = 1 kilo
daging rusa (kak ida) = 2 kilo
kek lapis serawak (dayang) = 1 kilo
biskut homemade (nad) = 1 balang
kerepek pedas ( kak yan ) = 2 peket besar
popia goreng ( kak mazlina ) = 1 balang kecik

ok...korang paham kan..kenapa aku ckp  aku beli sesuka hati...sbb aku main order je...tanpa mengira harga.. hehehehehhee...nasibla kalau pokai aku minggu depan...ngehngehngeh

rumah???? aku xde rumah lagi...skrg aku duduk dgn parent...pastu PJJ dgn encik suami...jadi untuk hal2 berkenaan rumah ni...mestila mak aku yang uruskan...x gitu....heheheheheehe..rumah aku (sbb nama aku) tgh dalam pembinaan lagi...may be tahun depan la boleh aku beraya dgn rumah baru itu...rumah encik suami ( sbb dia beli) dah siap tp kami nak sewakan je...insyaallah..bulan 9 ni adalah penyewanya....:)


rumah kami kat puncak alam..
yang nak disewakan tu
:)

itu ajelah persiapan aku yang ala kadar ni...lagipun raya pertama dah plan nak balik perak (kampung ibu encik suami) ....seterusnya nak balik melaka (kampung ayah encik suami)...seterusnya pulak balik kpg aku ( yang kedua2 belah kat kuantan jeeeeee)...semoga semuanya berjalan seperti yang dirancang...dan harap semuanya selamat...amin...

mcm biasalah..
di akhir entry
semestinya ada pic si comel ni
gigi atas baru nak tumbuh
hbsla nanti kalau atas bawah dah ada gigi
huhuhuhuhuh

No comments:

Post a Comment