Friday, December 9, 2011

TeriMa KasiH AwaK...:)

Assalammualaikum..

ermmm..Disember....bulan yang amat bermakna buat aku...sebab...bulan ni la umur aku akan genap 26 tahun yakni pada 25.12.2011...(my besday ok)...bulan ni jugak genapla setahun usia perkahwinan kami...happy sweet 365 days !!!!....bila??? sudah tentu pada hari yang sama...25.12....seronok kan...dapat sambut besday dan ulangtahun perkahwinan..pada tarikh dan hari yang sama...tp yang x bestnye..hadiah....dapat satu je la dari encik suami....huhuhuhu...sebenarnya...sbb musabab updated entry ni..adalah untuk mengucapkan...ribuan terima kasih kepada ENCIK SUAMI (Endy Remy Bin Ab Rahman)...kerana telah memberikan kebahagiaan dan kegembiraan buat aku ...lebih2 lagi dengan kehadiran permata hati kami..Muhammad Affan Rizqin Bin Endy Remy...:)

Teringat masa aku dan encik suami bercinta dolu2...tiap kali annivesary...kami akan celebrate sama2...konon2 la annivesary "couple"...hahahha...diam x bising...lama jugakla kteorg bercinta...menempuh onak dan duri..start dari 2003 ...sampaila 2009 (kteorang bertunang)...dan melangsungkan perkahwinan pada 25.12.2010...kalau ikut perkiraan kasar aku...almost 8 years la kteorg kenal dan bersama...chewah!!! rasa bangga sekejap...wlpn pelbagai dugaan...(dari pihak aku)...tp encik suami...tetap nak hidup bersama dgnaku...insyaallah ...hingga hujung nyawa katanya...Alhamdulillah.....

Tahun 2011 nie adalah tahun pertama perkahwinan kami....seronoknye rasa...dan sgt2 bersyukur...tup2...ada pulak ahli baru dalam kuarga kami...yang mengeratkan lagi hubungan kami...si kecil affan...rasa sgt2 bertuah...dapat menjadi wanita yang sempurna....dapat bagi zuriat ...kepada encik suami...dan sgt2 bersyukur dengan kebahagiaan ini...(harap2 berkekalan selamanya)...biasalah kalau di duga...kami akan tempuh dgn tabah kerana kami tahu Allah sayangkan kami...:)ermm...rasa kasih dan sayang ini semakin bertambah dengan kehadiran si kecil affan...semoga Allah lindungi kuarga kami dari segala bencana...atau musibah...amin....

masa bercinta dulu...sambutan kami ala kadar je..maklumla masing2 belajar...duit pun cukup2  makan je...biasanya kami akan makan kat mana2 restoran atau restoran fast food ...pastu main bowling...pastu tgk wayang...pastu jalan2 sekitar bandar kuantan...pastu balik...tula rutin sambutan ulangtahun kami...sepanjang 7 tahun yang lalu...bila berjauhan belajar dan bekerja...salah sorg mesti akan dtg jumpa ...(samada ke kl atau ke kuantan)...wajib...heheheheh...untuk bersama2 sambut annivesary...ngehngehngeh..:) (tiba2 teringat kenangan dulu2 dgn encik suamiku)...ececececece...

15 hari lagi ni...mcm2 dalam kepala aku ni...nak sambut annivesary kat mana? nak buat mcmna? nak bagi kejutan ape? nak bagi hadiah ape?..uiiiihhhhhh...tapi x dpt nak buat keputusan lagi...hehehhe...xpela...lambat lagi kan...ok...bab HADIAH...sebenarnya kami berdua dah pun bertukar2 hadiah minggu lepas...masing2 dah survey dan tahu kehendak masing2...keperluan masing2...pastu masing2 dah bawa untuk pergi pilih je...and kami masing2 belikan la...hahahahha...x sangka kami berminat pada benda yang sama..cuma berlainan function je...ngehngehngeh...(x hbs2 trademark affan)...:)

jom..kita tgk pic...korang mesti nak tahu kan ape hadiah yang kteorg dapat...hehehehhe...lets go babeh...


 nila present untuk si isteri iaitu aku..hehehehe...BONIA lagi tu....bukan aku yang mintak brand nie..tp encik suami yang decide nak brand nie...sbb katanya lebih tahan..(yela aku selalu main cebur je dalam handbag rather than simpan elok2 dalam bekas dia..hehehehe)..simple je kan design bekas dia..putih suci murni lagi...kelasssss ko MAria!!!!!


Nila design sebenar spek tu...simple jugak kan...maklumla kalau x simple..maknanya boleh tahanla harganya kan..heheheh..jadi demi menjaga keadaan kewangan encik suami...aku pilih yang simple2 je la...tp dekat beratus jugakla duit encik suami lesap sekelip mata..huhuhuhuhu..(ala setahun sekali ...ape salahnye kan??? ahaks)...


Ok...tadaaaa....cantik x pilihan aku..khas untuk encik suami tersayang...aku jugak yang pilih design dan brand ni...sebab utama..aku rasa lelaki lebih elok dgn jenama nie..hahahaha..(kukuh ke alasan...ke saje nak save budget ko)...aku suka sebab abah aku cakap..elok beli brand ni....murah pun murah..hehehehe...aku ni sebenarnye x kisah encik suami nak yang mcmna pun..tp kalau tanya dia..jawapan dia mestilah wajib macam ni..."ikut ummi la..ayah x kisah...mcmna pun ayah terima...janji ummi suka..." dah tau mcm nie perlu ke aku tanya lebih2...hahahahhaa...


ops...actualy design ni encik suami x berapa suka..tp disebabkan beberapa faktor..
(dia lagi minat yang jenis old skool bingkai besi...uiiiiihhhhhhh!!!!)
aku sekeras-keras nya menggunakan pshycology..
aku bgtau yang dia akan nampak lebih tua..dahla kepala botak..kurus kering..
nampak macam atok2..je kalau pakai yang mcm tu...hahahahah
at last...encik suami pilih yang ini..
aku pun laju je mengangguk...
giler ko...
SPORTY and SMART je nampak laki aku...
sape x suka oiiiiiii...:)


kan dah cakap..hensem kan encik suami aku..
kena sgtla dgn muka dia kan..
masa nie tgh usha sunglasses yang byk x terkira kat kedai spek tu..
aku snap pic ni sbb aku dah penat nak tgk dia bersungguh try semua jenis sunglasses kat situ..
hahahahahhahhaahaha..
siap aku leh duduk, on9 fb & borak2 dgn akak yang keje kat situ..
hahahahhahahaha...
terbaiklah ayah..
(nak hensem punya pasal sanggup meredah semua kedai spek kat ECM)
aku mls dah nak pergi tempat lain....
kang x balik2 rumah aku ngn encik suami...:)


bila dah beli...
ha..ambik ko..
hujan2 pun encik suami pakai..
pastu mulalah pening kepala..
of course la..
kan mendung..
adoila...
:)

p/s: for info ...power spec aku dah bertambah lagi 50...adoila...mmg patut pun kena tukar spec..nak drive malam2 susah..semua benda aku nampak pecah2...huhuhuhuhu...terima kasih ye ayah..sbb ummi mmg sgt2 memerlukan hadiah ini...untuk keselamatan ummi jugak kan...hehehehhe...muah...sayang kamu ketat2...:)

2 comments:

  1. Cepatnya post entry pasal Anniversary. Geleporr la mung Pejan. Hahaha. Happy Anniversary to Affan & Remy. May Allah bless all of you with love, guidance to the right path, good health & wealth. Amin.


    Wehh, mmg banyak pun dugaan berchenta korang. Xkan lupa saat2 aku kena pujuk Endy kat Epsilon sebab awek dia malas layan dia. Hahahhaaha. Adoii. Last2 Endy upah makan keropok dengan air anggur kat kafe. Kekekeke.

    ReplyDelete
  2. heheheh..rilekla aunty za..:)
    mestila gelepor sikit..sbb nak smbut ulangtahun perkahwinan...bukan mcm dulu2 tu...couple maple jeee...hahahahah
    ko ni...ucap kat aku ke...anak aku...(sila baca comment anda sekali lagi)..tahula nama anak aku ngn aku kebih kurang..hahahahah..:)
    wei...statement aku malas nak layan endy tu jgnla ungkit...kecik jantung laki aku tu nanti...heheheheh

    p/s: mekacih for the wish..doakan kami bahagia hingga hujung nyawa ye...doakan kegembiraan dan kebahagiaan ini milik kami sampai bila2 ye..muah..sayang ko!!!!!! :)

    ReplyDelete