Friday, December 2, 2011

Dah Lali Kena UsiK!!!!!

Assalammualaikum..

entry kali ni aku nak citer sal perkara yang paling aku nak elak daripada terjadi...tp terjadi lagi sekali...ntah kali ke berapa pun aku x tau...mengapakah aku yang kena...bukan org lain...punyala ramai orang kat situ...aku jugak calon istimewa "KAU" kan!!!!

baru2 ni..bulan lepas la...29 Nov 2011...hari selasa..(ingat sgt sbb hari sebelum tu cuti tahun baru)...aku kena pegi UTM semarak ...kek kolumpo nun...aku pergi bersama2 rakan pensyarah yang lain termasuk bos aku...encik zamri...semuanya atas urusan untuk set up lab kejuruteraan awam kat kolej kami...huhuhuhu...(bukan benda ni yang aku nak citer)...

kteorang dikehendaki berkumpul di kolej pada pukul 6.30 pagi..barula gerak ke kl...aku pun dengan bersemangat waja..pagi2 lagi dah bangun ...bersiap...kebetulan malam td...encik suami ada balik...jadi subuh tu dia pun teman la aku gerak ke kolej..dgn niat...takutla jadi ape2 kat aku...gelap lagi kot..(sungguh suci murni hati dikau wahai encik suami)...kteorang gerak 2 kereta...aku dgn keta aku...encik suami dgn hilux dia...sbb dia akan ke rompin pagi tu jugak...nak jelajah site katanya...(bukan benda ni jugak yang aku nak citer sebenarnya)..hhhhaaaaiiiihhhh!!!!

sampai je kat kolej..aku dgn bangganya...terus masuk ke kawasan kolej untuk parking citra aku tu.(melalui pintu belakang)...masa tu gelap gelita..cuma ada sebijik spotlight je menerangi kawasan sekitar...sunyi........tanpa sesiapa...tanpa sebuah kereta rakan sekerja pun....hanya deruman enjin kereta aku...encik suami hanya menunggu di luar kawasan kolej...niat aku park kat situ..sbb nanti balik senang...selamat pun selamat...(tu la niat aku...tp...)

aku pun naik hilux encik suami...menuju ke pintu utama ...nasib baik pak guard ada..(bukan tido yep)...aku terus menunggu...sehinggalah semua rakan pensyarah memunculkan diri...dan hati aku tiada sebarang keraguan...pegi ke utm dgn perasaan bahagia....lalalalaallalalalalalalallala....:) (balik hari la katakan..x pyh tinggal affan lama2...leh jumpa affan terus)...

TETAPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

disebabkan balik hari...kami sampai malam...dalam pukul 8.30...uiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhh....bagi korang mungkin masih awal....dan malam masih panjang...........huhuhu....lupa pulak nak bgtau...aku naik keta pasangan suami isteri (am & gee)..pegi dan balik...so dorg hantar buang je la aku malam tu kat kolej..sampai je depan pintu pagar belakang...hati aku tiba2 rasa x sedap...kebetulan pulak pak guard dah tutup pintu pagar belakang tu tp nasib baik x kunci..(kang jenuh pulak aku nak pegi ngadap pak guard mintak kunci)...huhuhu

turun je dari keta...aku pun berjalan menuju ke kereta..buka pintu pagar...mata mmg x lepas pandang pada kereta...sbb aku rasa semacam je...seram sejuk...makin dekat dgn keta...makin seram sejuk....adoila...tp kaki tetap melangkah...melangkah dan terus melangkah...(mcm citer hantu pulak kan..hahahaha)...aku sempat pandang sekeliling...gelap...sunyi...dan....menyeramkan....huhuhuhu...cepat2 buka pintu kereta...tp..perasaan dah lain mcm...jantung aku berdegup kencang...tiba2 aku rasa panas di bahagian leher aku...dahla malam tu hujan renyai2..(pelikkan tiba2 panas)....

hati aku berasa sikit lega..sbb aku nampak ada YASSIN atas dashboard keta...(mmg sejak aku pas bersalin...dan sejak ada affan aku sentiasa letak yassin dalam keta)...tetapi rasa seram sejuk tetap ada...dan korang mesti pnh rasa kan..kalau saat korang sorang2...ada yang memerhati...dari dekat..mahupun dari jauh.....tp aku x...aku rasa ada benda betul2 di belakang aku waktu tu dan ketika tu...betul2 di belakang aku...(celaka betul...leh duk tumpang lepak dalam keta aku...cisss!!!)....

aku kuatkan semangat...sebab jam dah nak pukul 9...aku nekad...aku nak balik rumah...aku start enjin keta...aku pun kuar dari kawasan kolej...BERSAMA dengan benda alah tu semestinya...huhuhuhuhu...sepanjang aku drive...aku rasa semakin lama semakin panas di bahagian leher..aku pun ingat nak pasang radio..hot fm..tp dalam kepala pikir..ape kejadah nye saat mcm ni ko nak dgr panggilan hangit..huhuhuhu..aku terus off radio...dan meneruskan perjalanan...

masa tu ..aku dapat rasakan kehadiran benda alah tu...adoila..time2 aku nak cepat sampai umah ..ko tumpang aku...huhuhuhuh..hujan pulak semakin lebat...aku pun terus call MAK...sila fokus pada perbualan kami di bawah:

aku: hello mak...along otw balik rumah ni...dalam keta..tp kan mak..along rasa ada benda la dalam keta ni...betol x mak...rasa lain mcm ni...(sambil benda alah tu dgr jugak aku ckp phone ngn mak aku..ye kot)..
mak: (diam sejenak)...haahla along...ada...kat belakang along...along kat mana skrg ni...
aku: ye ke mak..adoila..dah agak da..(giler brutal x aku..padahal hantu tu ada je kat belakang)...along nak isi minyak dulu ni...
mak: ok2...isi minyak dulu..dia ada lagi tu..kat belakang..
aku: (mulut dah x berenti baca ayat kursi)..xpela mak..nanti along call balik ye...

pastu...aku call encik suami...bgtau ape yang tgh jadi kat aku...rasa lain mcm..ada penumpang x dijemput ...adoila...aku pun singgah stesen minyak petronas depan vistana...selesai isi minyak..aku pun meneruskan perjalanan..terasa perjalanan aku sgt la lama...huhuuhuh...aku call mak lagi..

mak: ha..dah isi minyak ke...?
aku: dah...ada lagi ke mak?
mak: ada lagi...jgn berenti baca ayat kursi...jgn pasang radio...jgn berhenti mana2...terus balik..mak standby dah ni...
aku: mak, affan ok? dia nangis x?
mak: ok je ni..mak tgh riba..pegang dia..along balik je la..
aku: ok mak..

dalam ketakutan, seram sejuk...kepala aku dah mula pening...tp aku nekad...biar la aku excident sekalipun...aku x kan berenti..(tp kdg2 ada niat gak nak berenti sbb dah x nampak langsung keta kat luar)...
aku nampak lampu jalan...lampu kereta...semuanya pecah2...mcm cermin keta aku kena tiup dek angin...jadi kabur..subhanallah...benda alah ni main2 pulak ngn aku...kemudian leher aku semakin panas..mcm kena curah minyak panas..(mcmla ko pnh rasa erk)...aku rasa pelik...sgt2 pelik k...sebab aku baru tukar cermin spek..kenapa aku nampak semua benda kabur..cahaya lak pecah2...dalam hati...Ya Allah ...tolongla hambamu ini....amin..

aku tempuh bandar dengan hujan lebat..aku redha je..aku redah je...dengan harapan..aku cepat sampai rumah...(ada mak..aku x takut sgt)...hampir2 nak langgar keta depan aku..sbb aku x dpt nak agak jarak keta kami...subhanallah...sgt2 menakutkan masa tu...tp aku tetap ingat kata2 mak...ayat kursi x lekang dari mulut aku...semoga benda alah tu pergi...jauh dari aku dan kereta aku!!!!!

sampai je kat jalan short cut...bukit setongkol...aku mula rasa ok sikit...mata pun dah ok...leher aku pun rasa kurang panas...tp aku lak rasa pening...hujan makin lebat...aku teruskan lagi...

sampai kat luar rumah..aku park keta..(mmg keta aku layak ada kat luar porch je..huhuhuhu)..hujan makin lebat...rupe2nye..adik aku bella..dah standby kain batik dan towel..masyaallah...mak suruh aku mandi berkemban kat porck keta...time dan ketika itu jugak..korang leh bayangkan betapa sejuknyeeeeee aku...menggigil satu badan...hujan lebat tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....(dahla aku ni penakut sejuk ..kantoi!!!!)
aku pun x nak jd ape2 kat affan dan x nak jadi anak derhaka...mandila jugak...terima je la..beku pun bekulah kat luar rumah...ahahhaahhahhaha..

pastu aku masukla rumah....hehehhehe

sekian...

P/s: seram x citer aku? hhuuhuuhu...pengalaman yang x dpt aku lupa...dan sampai sekarang aku fobia nak parking keta aku dalam kawasan kolej..masih lagi trauma ok...(jgn nak gelakkan aku ye)...aku rasa mungkin sampai tahun depan kot...(ala..berapa hari je lagi kot)..nasib affan x de ape2...tp aku pelik kenapa aku asik kena kacau je...lepas bersalin hari tu....sebelum2 ni x pernah ok!!!!...xpela..Allah nak uji kekuatan iman aku agaknya...huhuuhuh..aku terima..seadanya...tp aku harap x kan kena lagi..buat kali yang seterusnya...:)


aku dalam keta..
bukan masa kejadian k..
x sempatla nak capture pic masa tu..
heheheheh
( nie pic masa mengandung ye)
patutla berseri2..
ehheheheheheh
:)

No comments:

Post a Comment