Wednesday, December 21, 2011

CuaInyeeee Ummi Affan

Assalammualaikum..


ermm...sbnrnye mmg x best pun nak post entry kali ni...sebab akan menyebabkan emosi sedikit terganggu...tp xpela..manala tahu selepas meluahkan segalanya..aku akan sedikit lega...huhuhuhu..semuanya bermula bila..hari tu encik suami menegur aku...

encik suami: "ummi...kenapa ummi beli susu ni..kan untuk baby umur 6 bulan hingga 3 tahun...mana affan leh minum...."


aku: " eh..ye ke ayah...(terus berlari ke dapur)....ya allah!!! (separuh menjerit sambil tekup mulut)...ummi x perasan....mcmna leh beli yang ni'


encik suami: " tula...lain kali tgk betol2...ni dah hbs setin besar tau...nasib affan xde ape2..."


aku: " ya allah ...siannya affan...tp ummi mmg betol2 x perasan...ummi beli kat Tunas manja masa balik keje hari tu"


encik suami: " xpela..lain kali kena beringat...nasib anak kita lawas berak...xde ape2...ye ummi"


aku: "ayah..ummi mintak maaf sgt2...ummi x perasan..cuainye la ummi jaga anak kan"


encik suami: " xpela ummi..dahla tu..."


aku:" sampai dah habis satu tin besar ni"...(rasa down sgt2)....sob...sob :(


nila hasil perbualan aku dgn encik suami...di dapur ...berhadapan tin susu...huhuhuhu...ape yang aku rasa masa tu....aku rasa sgt2 down...sgt2 bersalah..terhadap suami dan anak....dalam kepala sentiasa menyalahkan diri...rasa mcm x bertanggungjawab atas amanah yang diberikan...tetapi nasib baik encik suami memujuk aku...mengatakan ...kesilapan sentiasa berlaku dlm kehidupan...lain kali kena beringat dan berjaga2...


ermmm...akibatnya..selepas kejadian di atas...encik suami je la yang beli susu anak...aku x lagi....aku takut pisang berbuah dua kali...dan aku percaya...encik suami lebih cerewet dan lebih prihatin...semasa pembelian susu anak...huhuhuhuhuuh...aku harap selepas ini tidak lagi berlaku kejadian seperti ini...amin....:)

No comments:

Post a Comment