Tuesday, April 12, 2011

Mana Pegi ????

salam...
wah dah lama x updated blog...x post ape2 entry...
sbb ape erk...
bukan sebab busy kot..
bukan sebab mls kot...
rasanya sebab xde mood...
tp hari nie sbb ada masa..dan tetiba ada mood...


tp nak story sal ape erk...
ok2...sal rantai ngn loket "LOVE" la....
ish3..bukan sbb nak menunjuk2...bukan sbb nak riak ye...
tp sbb nak bgtau kisah kehilangan dan keciciran rantai beserta loket "LOVE" ni...


actualy...beberapa minggu yang lepas..(sbnrnye x ingat minggu bila..tiba2 dah nyanyuk)...
family aku ada wat gathering bersempena besday mak aku...ha...ingat2...sbb besday mak 13 Mac...
so..kami pun planning la mcm2 nak wat bbq...ngn makan2 sikit...
lokasinya kat 2nd family house kteorg...indera sempurna...
biasala ada la snap gambor...kat fb ye..haha


so ...event tu berjalan dgn lancar nye...
maka...sedang event tu berjalan...
aku nie x sedarla...rantai yang aku pakai tertanggal dia punya cangkuk...tp tersangkut pada baju yang dipakai di dalam...hehehehe...loketnye...pun hilang entah ke mana....
aku sedar pun esoknye..masa nak mandi pagi...sbb mlm bbq tu aku dah mandi siap2 kat umah is..(mungkin lepas tu kot tertanggal)..
aku pun khabarkan kepada encik suami dengan rasa terkilannya...sbb loket xde...hanya rantai je yang ada...
(sambil letak rantai dlm tadahan doa aku..wat muka hbs sedih...pastu wat suara yang layu)...
encik suami mcm biasala...akan COOL...dan akan tanya...


encik suami: syg sedar bila hilang???
aku: x
encik suami: syg rasa kat mana jatuh???
aku: x tau
encik suami: ke kat umah is??
aku: ntahla...
encik suami: xpela syg..nanti kte balik sn kita cari..
aku: sedihla syg...tu kan mas kawin kita...syg yang belikan...
encik suami: xpe2..kalau betol2 xde ...kita beli lain ye...
aku: ala...xnakla..tu kan syg yang bg ms kawin...
encik suami: la...mas kawin berapa sgt...22.50...nanti beli lain...
aku: kita cari la dulu ye syg..rasa terkilan sgt....(tetap x nak mengalah)
encik suami: yela syg...xnak sedih2 ye...


itulah yang terjadi...aku tetap teringat2...smpaila hari dan waktu kejadian...kami balik ke is..aku dah x ingat sal loket...sbb rantai tu pun aku x pakai...simpan kemas2 dalam almari...(opss...hbs kena rompak aku)...tp sesampainye kat umah is....taaaaddddaaaaa....kat ruang tamu...tgh tgk2 keadaan rumah...aku terpijak something...nak tau ape dia...MY LOVE loket...hehhhee....seronok sgt rasa ati...terjerit2 panggil encik suami sebab dpt loket aku kembali....ehheheheheh....encik suami hanya tersenyum....korang bayangkan...dari 13.3 smpai minggu lepas...aku jumpa balik loket aku....


(mcm nila...rupenye...lebih kurangla ye...xlehla letak yang original..nanti korang ada niat nak curi...hahahaha)


sememangnya rezeki kami...rezeki aku sbnrnye...hahahahah...pastu aku x pakai da...aku simpan dua2...rantai dan loket LOVE tadi dlm almari...yesss!!!! aku syg sgt harta yang satu nie...ni jela harta yang aku ada...pemberian encik suami tersayang.....muah....end of story...bye..

1 comment:

  1. Aku faham perasaan kau camne. Aku pernah hilangkan cincin kapel aku ngan tunang, tertinggal dlm surau kat Mid Valley. Hancur giler hati aku time tu. 4 1/2 tahun kat jari aku, tetiba je dh xde. Cincin kapel je pun.Haha. Tapi Sedih. Lega sekarang dah ganti dgn cincin tunang pulak. Hehe.

    Kau ni simpan baik2 la lepas ni. Simpan dalam gobok. Hehe

    ReplyDelete