Tuesday, January 25, 2011

BanDuNg ParIs VaN JaVA

salam..
honeymoon????
pas kawin mesti kita semua akan plan nak pegi mana..nak honeymoon kat mana
bila...berapa hari....
so bab nie...mmgla aku x masuk campur...
semua encik suami yang wat, dari bab tiket smpaila hbs...
aku???? hanya sediakan sedikit wang untuk membeli cenderamata....
yang lain2...semua dah encik suami uruskan...

so...kalau korg nak tahu...sepanjang 25 tahun aku hidup di atas muka bumi ALLAH nie...
niela saat nye...first time aku naik kapal terbang....merasai bagaimana nye terbangdi atas awan...
mak aih!!!! siannye kat aku kan...
sudah semestinya aku akan menjadi wanita paling jakun abad ini...hahahhahha
dengan gaya yang mcm rusa masuk kampung....monyet masuk bandar...ish3...

so kami pergi ke tanah Indonesia selama 4 hari 3 mlm...bermula pd hari rabu...
flight kami jam 8.30 mlm...AIR ASIA..dan nombor tmpat duduk 22C dan 22D...ehhehehe...
dari umah mertua kami ke ONE UTAMA...untuk naik bas AIR ASIA...ke LCCT...dgn hanya RM15 per person...so...dalam masa 1 jam kami tiba di airport...so smpai airport sempatla snap 20-30 pic...hahahahahah
sementara nak naik flight...

kami pun terbangla di awan biru.................

2 jam 05 minit kemudian.........

kami tiba di BANDARA HUSEIN SASTRANEGARA BANDUNG....time tu mmg gelap da..hehheh
dan...wat pengetahun korang...jam dorang ngn kita lewat sejam...heheheh...so actualu kalau waktu msia dalam 10.35 ...tp dorg masih kul 9.35...hehhehehe (mula2 mmg pening ....tp lama2 okla...)
sampai je kami kat airport...semua orang menuju ke tempat penginapan masing2...kami??? ehheheh...dah la first time...tanpa tourist guide...main belasah je...mujurla encik suami ramai kenalan orang indonesia...so..sedikit sebanyak taula mana nak tuju...kebetulan kat situ ...ada ejen...untuk penginapan....
dan dr awal2 lagi encik suami udah dipesan supaya pilih HOTEL AMARIS...hotel baru di jalan CIHAMPELAS....so kami pun mintakla dibawa ke sana....

Alhamdulillah...smpai je di sana..kami dpt bilik...yang kecil, simple tp menarik...bak kata orang JUST NICE....heheheh...dengan warna2 yang garang dan colourful....(nantila korang tgk pic ye)...so kami book la untuk 3 mlm....mlm tu kami x kemana2...hanya menghabiskan masa di bilik....hehehhehe...tp aku lak wat hal....tiba2 rasa lapar...dan mengadu kat encik suami...(padahal baru je melantak kat airport msia sblm berangkat...siap mkn nasi ayam lagi)...kui3...so..dgn gagah perkasanye...encik suami pergila mencari makanan...rupe2nye order kat cafe hotel je.....room service.....huahuahauahhauhaua....

esoknye...pagi2 lagi kami bekfast...dan mula mengulor....hanya dengan berjalan kaki...di sepanjang jalan CIHAMPALAS...mmg byk factory outlet di spnjg jalan nie...dan juga gerai2 kecil yang menjual cenderahati bandung...pd mulanya...kami x brape selesa dgn gaya peniaga jalanan yg mengikut pelancong2 yg ada memujuk untuk beli brg2 mereka...tp lama2...kami paham...mmg itu kebiasaan dorg...so...xde apela kan...

setiap kedai dan restoran di jalan ni kami masuk...nak tgk je keadaan ....bukan nak shopping pun...nama pun honeymoon....bukan shoppingmoon...kan3...so...tghari kami pulang semula ke hotel..untuk rehat seketika...opsss...lupa pulak...sempat jugakla smbil berjalan kaki ni...kami ambil gmbar...(actualy byk gmbar aku je....hot model...suami tukang amik je)...hahahahah

beginilah keadaan nye selama 3 hari seterusnya...hari seterusnya kami ke shopping mall  yang sgtla unik...CIHAMPALAS WALK.....hari yang terakhir kami pegi ke PASAR BARU...kat pasar baru nie byk kain-kain lace, kain2 cotton, telekung, beg , tudung...dan mcm2 lagi....harganya mmg murah....ada la aku sambar 2 3 barang....heheheheh...tp untuk ke pasar nie...x bolehla berjalan kaki ye...kena menggunakan perkhidmatan ANGKUTAN yang disediakan...ataupun TEKSI....kalau jalan mau patah kaki jawabnye...
driver teksi tu adala suggest kat kteorg untuk pergi ke tempat2 peranginan...seronok jugak...tp masa tidak mengizinkan...sbb kalau nak pegi sn kena  spend 2 3 hari lagi...so x bolehla kan...tiket pulangnya udah dibeli...hehheheheh

ok...bab makanan ye...bukan la x best lgsg...tp rasanya kurang menepati selera aku...x taula korg kan...makanan dorg lebih kurang je dgn makanan kita tp..rasanya kurang la...ada sedikit masalah pd deria rasa aku dgn encik suami...hehehehe..tp hari pertama sempatla kteorg melantak KFC bandung...yang nama pakejnye buat aku dgn encik suami tergelak...super enak...super puas...hahahahah...kelakar kan...nasi goreng terasi...mcm2 lagi la....


ada lagi satu benda nak kongsi ngn korg...yela kan...dah sedia maklum mata wang kita ngn indon x sama...dorg jenis main ribu2 juta2...ape lagi...aku mmg takutla ....sepanjang proses pembelian kat sana...mesti aku tanya encik suami..nilai barang yang aku beli dlm mata wang msia...hahahaha...jenuh jugakla encik suami melayan aku...yela...kalau aku beli 100 brg...x ke 100 kali encik suami terpaksa bersusah payah convert harga barang....hahahahah....tp encik suami mmg sporting...muah!!! bertambah syg aku....hehehehe

insyaallah...ada rezeki dan peluang....kami ingt kami akan pergi lagi...tp ke tmpat2 peranginan pulak...bukan di bandaraya bandung...hrhehhehe....okla...nie je serba sedikit info yang leh kongsi...gambar2...klik sini ye...sbb tersgt mlslah nak upload...http://www.facebook.com/album.php?aid=2105161&id=1442496995..
take ur time and enjoy it!!!!...bye

No comments:

Post a Comment