Monday, November 1, 2010

KeNa Usik First Round!!!!!!

salam...
heehhehe...
tgk pada tajuk entry kali nie mmg membuatkan bulu roma kat tengkuk korang meremang...
menegak....dan terasa angin bertiup perlahan...(ish3...mcm nak tulis novel seram lak aku ni)..
aku nak tanya korg...korg percaya pada makhluk halus???? percaya pada kewujudan jin????
percaya wujudnya alam bunian??? pendek kata...percaya adanya HANTU!!!!????
huhhuuhuhuhuh....
bagi aku...aku percaya wujudnya satu lagi alam atau dunia selain dunia kita nie...
tp aku xla terlalu obses...atau fanatik...setakat percaya wujudnya alam yang satu lagi...
yang x nampak dengan mata kasar....

entry kali nie aku tepkr nak post...
sbbnya dah kali kedua aku mengalami pengalaman yang agak menyeramkan nie...

pertama kali...
masa tu aku nak konvo...so aku dan abah dan mak...membuat keputusan datang sehari awal...
kami bermalam di INTEKMA...mesti korang penah dgr kan nama ni...tempat nie letaknya area SHah Alam...
sebab dulu aku wat degree kat UITM Shah Alam...hehehhe...
Masa mula2 sampai tu hari dah petang....aku ngn parent check in....mula2 masuk apartment tu...
aku mmg dah rasa lain sgt...tp aku wat mcm biasala...mcm xde ape2...(xkanla aku nak terjerit2, terlolong2, peluk mak ayah aku...korg mesti pkr aku x siuman kan)....aku bwkla beg baju yang berat gler masuk...
seperti org lain kami bertiga mesti la round2 dulu...melihat ruang2 yang ada dlm umah tu kan...
mak aku lak busy dgn bilik tidur...(umah tu ada 2 bilik so...dia sibuk nak pilih la)...
aku lak...pegi la jenguk luar, ruang tamu, bilik, dan last sekali bahagian dapur...
sememangnya bahagian dapur amatla menyeramkan...suasana sgt sunyi...(mcm biasala...kat dapur mesti ada peti sejuk, dapur gas, kabinet)...dan hanya ada satu pintu masuk...
pintu tu pulak sgt unik...sbb ape aku kata unik...sbb pintu dia mcm kat restoran fastfood...atau pun kalau kat negara omputih...kat BAR .....yang leh tolak dgn satu jari...yang leh nampak bahagian paha hingga ke kaki...
(penat aku tulis nak suh korg imagine punya pasal...)...
Kteorg pun rehat2...then kuar makan...balik dr makan...dalam kul brape ek...(tiba2 ilang ingatan)...ok2...kiranya dah lewat malam la ek...mls aku nak pikir...kteorg pun siap2 untuk tido...
kebetulan malam tu aku dah call my rumate masa dip kat KPTM dulu....(korang kena la baca entry My BFF)
dia dah janji nak dtg tido kat situ jugak...sbb dah lama x jumpa aku...tp dia leh dtg dlm kul 11 lebih....(kteorg mmg rindu sgt...nak jumpa.. nak borak2)...pas tu...sementara tunggu dia dtg...aku pun lepak la kat sofa kat ruang tamu...siap landing baik lagi...sambil bertenet dgn encik tunang kat phone...sms la...ape lagi kan...
mak ngn abah lak dah landing dlm bilik bersiap2 untuk tido...aku pun pegi bilik nak salin baju tido la..kat bilik....aku dgr sesuatu yang agak menyeramkan...mcm bunyi orang mendengus...(korang tau kan)...byk kali dan berterusan...ape lagi...aku pun jerit la panggil mak....mak dtg dgn sifat keibuan...tanya aku kenapa...aku pun suh mak diam dan dgr...bunyi yang sama ....mak pun dgr....huhuhuhuuh...then dia suh aku tido bilik yang sama dgn dorg...aku kata xpe...aku dah panggil GENG...hahahahah....mak kata kalau ramai mungkin benda tu x ganggu...(kata mak...kata aku....aku TAKUT!!!!)
pastu mak balik semula ke bilik...aku pun lepak kat ruang tamu semula...tak sampai lima minit...pintu dapur bergerak2...adoi...dia dtg lagi ke...(dalam hati aku berkata2)...aku pun tenung je pintu tu...(aku x tahu nape aku berani wat mcm tu)...makin lama makin laju dia gerak...sedangkan aku kan dah tau siang2 lagi dapur tu xde tingkap...(kalau x phm sila baca dari awal ye)...mcmna angin nak masuk...mcmna pintu tu leh gerak tanpa ada sebarang daya yang menggerakkannya...(wah! mcm cikgu fizik la pulak)...ehhehehehe...
bila makin lama pintu tu makin laju gerak....aku mula x senang duduk...jerit lagi panggil mak....(sian mak aku mcm watak pembantu je dlm citer nie)...mak aku pun mcm heroin citer hindustan kuar la...terjengul kepala dia...tanya kenapa...aku x jwb tapi aku tunjuk ke arah pintu dapur tu....(xde lak simbol tangan penunjuk kat sini ek)...mula2 masa mak aku tgk pintu tu berhenti...5 minit pas tu dia gerak balik...sama yang mcm aku nampak....adoi....mak aku mmg terkejut gler la...on the spot baca mcm2...sume surah dalam al-quran dia baca agaknya masa tu....hehehehe...pastu pintu tu wat x reti bahasa je...adoi...aku pun lepak la dlm bilik....malas layan...kang makin layan...benda lain lak yang bergerak dlm umah tu....huhuhuhhuhu
Seperti yang dijanjikan rumate aku AIDA dan housemate dia Marlia ataupun kami panggil lia pun sampai...aku wat mcm xde ape2...rilek je...menyambut kedatangan mereka...(tp dlm hati Tuhan je yang tahu)...pastu kami dah x ingt dunia...berborak sakan...sampai pukul berapa ntah baru tido...huhuhuuhu...dalam bilik yang ada bunyi seram td...(nape ek ms kami bertiga xde lak bunyi tu kuar...giler memilih org benda tu)...

Keesokkannya...kteorg pun bersiap2...rumate aku dan lia balik umah dorg...siap2 jugak...sbb nanti nak pegi Dewan Sri Budiman....nak meraikan kekonvoan aku...hehehehe...pastu ape lagi kteorg check out....
Meninggalkan apartment yang agak usang di mata aku...yang menyimpan pelbagai rahsia dan misteri...Persoalannya...mengapakah aku yang ditakdirkan check in kat apartment tu....adoila....
Alhamdulillah...aku konvo dgn jayanya...heheheheh

tadaaa....cun x aku berjubah konvo...hehehehehe
sehari sebelum benda alah nie la....kejadian di atas berlaku dgn jayanya jugak...
menakutkan......
hahahhahahahahahahhahah
(syukur aku masih di sini)


cebisan nurkilan: ngeri x?? agak2 korang aku leh jd pengarang atau penulis citer2 seram x??? hehehehhe...ish2...entry kali nie bukan tipu2...bukan rekaan ye...ni hasil dari pengalaman aku....kalau x xkan la leh digarap dgn baik...hehehehe...sbb tula aku kata...aku pnh kena....kena ape???? kena usik la....adoila....
tp belum tahap nampak dpn mata...dan aku mintak simpang....(xnak aku)...mau pengsan....x bangun2 aku nanti....so...ape2 pun...JANGAN BIARKAN HIDUP ANDA DISELUBUNGI MISTERI....huhuhuhu
Nantikan kemunculan entry seterusnya dgn title...Kena sampuk Second Round!!!!!....giler dasat bunyi....hehehehehhe

No comments:

Post a Comment