Sunday, October 31, 2010

Alhamdulillah...

salam...
entry kali nie...aku post masa aku tgh berehat2...
setelah keberangkatan my future in law....
dengan suasana mendung..(padahal nak  maghrib k)..
angin sepoi2...(kipas ade je kat belakang ni ha)...
dengan kesejukan yang menyebabkan bulu roma tegak 90 darjah...hahahaha
di atas lembek...ditemani bantal2 busuk yang beraneka corak...hahahha

entry kali ni mengenai sesuatu yang akan berlaku dalam hidup aku...
PERKAHWINAN!!!!!( rasa semangat nak post entry nie tiba2)...gedix2...
actualy kalau nak ikutkan lagi sebulan lebih aku akan menjadi PUAN!!!
wah!!!! excited sioooootttttt.....
this weekend...my future family (dalam 5 org dtg umah aku)...
saje je...untuk berbincang sal benda alah nie la...tp padahal semua dorg dah tahu da...
tu pun hasil dari perbincangan aku dgn encik tunang...hehehehehe
sajeje wat syarat kan....sebelum majlis...mestilah ada sesi diskusi...(wah mcm dlm dewan rakyat)...

so dorang nie dah xjadi dtg minggu lepaskan...minggu nie mestila jadi...
ditambah dengan ada beberapa perkara yg aku perlu amik dr encik tunang...
(saje je wat alasan...padahal nak jumpa....cittt....pooooddddaaaaahhhhhh!!!!!)
dorg sampai sabtu malam...masa tu tgh berlangsung perlawanan akhir PIALA MSIA..
Kelantanese dan Negeri Sembilanese...
(dan kita dah tahu sape yang menang)
so...aku, bella dan abah sudah semestinya standby je kat umah is...
mak aku lak kami tinggalkan di umah im...
(berapa byk umahla minah nie)
hehehehhehe...

then...soknya...diadakanla sesi diskusi...sambil2 tu...aku dgn encik tunang...sempat lagi pegi
kedai kain...beli kain untuk sesi menyambut menantu...sebelah lelaki...
(ish3...xkan belah pmpn lak..ngarut je aku nie)....
pas tu rush balik...sbb family dia nak kena balik awal...(atas alasan yang munasabah)..
opss...!!! lupa lak kan...mak aku la chief chef hari ni..
pembantu peribadi semestinya MY ABAH...
mak aku masak sayur lemak nangka ( lauk nie mmg encik tunang x sentuh langsung..bukan x sedap tp x makan ye)...pastu daging masak kicap....pastu ikan golen...pastu masak asam ikan kerisi...besh kan...
mestila dorg makan dgn hati yang terbuka...hahahahhah

sbnrnya...petang nie la kejadian di atas berlaku ye...hahahahahah..
(kurang asam tol kan.....)...


taaaaaddddaaaa...inilah my future parent...
AYAH dan IBU...


ini pulak...gambar semuaadik beradik encik tunang...
bermula dari kiri:
 Elfirah (kakak), Ezarul Iman ( iman), Erdayana (nana), Awatif (Kojek's wife), Ezril Ezrin (kojek), Endy Remy (encik tunang), Muhammad Nazrin (mamat), Puteri Effanur Hidayah ( abby), Emelda (along)
semuanya ada 8 orang x termasuk yang tiga di hadapan tu ye...
ramai kan....dan menarik kan nama2 dorang...heheheheh
aku pun kagum masa mula2 dapat tahu...

Cebisan Nurkasih: Alhamdulillah...semoga aku dapat menjadi ahli kuarga dorang...dan semoga mereka menerima aku seadanya...semua nie atas keredhaan dan ketentuanNya...aku hanya mampu berusaha menjadi yang terbaik...semoga encik tunang dapat membantu aku...menjadi yang terbaik....amin...

No comments:

Post a Comment