Tuesday, July 16, 2013

FamiLy VaCatiOn Kat TanaH TingGi!!!!

Assalammualaikum kengkawan bloggers...

dah sebulan lebih blog ni x berusik...bukan aku sengaja sebenarnya ...tp banyak benda yang berlaku dalam hidup aku lately ni ...and dah masuk ramadhan pun kan skrg....lagi la aku terkejar2 ....(hari2 i masak untuk berbuka tau kecuali kalau encik suami kata off day!!!!)...ini adalah entry yang baru di update wlpun album gambornye dah diupload sebulan yang lalu..hahahahaha....

Bismillahirrahmanirrahim...

ini kali kedua kami sekeluarga pergi vacation...pergi holiday ...bercuti bersama-sama...di Tanah Tinggi Cameron Highlands...actualy tempat asal kteorang nak pergi masa awal2 hari tu adalah Pulau Pangkor...but ada byk faktor yang abah dan encik suami ketengahkan...last2 x jadi...dan atas permintaan adik lelaki aku..yakni LAN...sampailah kami di sini..(sebab dia x pernah dtg sini huhuhuhuhu)...Kami plan nak lepak sana 3 hari 2 malam...bermula 24 Mei until 26 Mei....dan bermulalah aktiviti aku dan encik suami untuk merealisasikan impian ini  which is call all the hotel, chalet , homestay or apartment yang ada kat Cameron Highlands ni...BUT semua penuh okay maklumlah masa tu dah start musim cuti sekolah...adoila...dan akhirnya nasib kami baik...dapat book homestay ...(lepas seharian encik suami jadi operator tepon..ahaks)
mehla kita checkidaut homestay yang sangat cantik dan selesa ini...

inilah homestay yang kami duduk ye...:)

ini adalah ruang depan :)

semua peralatan disediakan di dapur :)

my room :)

bilik utama:)
dimonopoli my parent and my siblings

lobi :)

toilet :)

pemandangan dari dalam bilik
nampak x gunung brinchang???

living room ...:)
 day First:)

Kami gerak dari kuantan kul 9 pagi... Kami pergi 3 keluarga...my parent (4 beranak) , my aunty ( adik mak) 4 beranak  dan my family (3 beranak)....2 kereta (keta mak dan keta aku actualy keta abah..hahahahahah)...sepanjang perjalanan ...encik suami gigih menjadi tourist guide...aku??? of cos la sedap tido...affan??? of cos la kalau dia tido baru aku leh tido...kan3....sampai je kat Tanah Rata...encik suami call owner homestay...leh pulak dia hantar pekerja dia naik moto kapcai lagi..hhahahaha bagi kunci rumah kat kteorang....kteorang masa tu tunggu kat guard...dia kata mula2 akan ada org dtg naik superbike...punyala imagine superbike tu..last2 amik kaw!!! motor kapcai hahahaaahha....pastu apa lagi...masing2 masuk umah terus landing atas katil ....aku masa tu tolong la mak ngn mak de kemas2 dapur...sediakan makanan...(sebab aku dah segar dapat tido lama dalam keta tadi...heheheheh)

my bro and his dreams :)

semuanya kepenatan
sampai2 je terus landing :)

dari homestay ni kami nampak the whole TANAH RATA  :)

chef sedang memantau :)
 Actualy rumah ni ada 3 bilik...bilik utama dan 2 bilik lain...aku boleh snap bilik my parent ngn aku jela...xkan aku nak redah bilik makcik aku...hohohoho...pastu ada 2 ruang yang besar for living room and dining room...kat depan ....betul2 depan pintu masuk utama ....sebenarnya umah ni apartment...tapi sangat selesa dan yang paling penting BERSIH!!!! even toilet dia pun mcm leh baring je dalam tu...(ko nak ke???) hahahahahahha...nasib baik sebelum datang sini mak dah prepare lunch untuk kami...dan ape lagi ...acara makan beramai2 la...semua pun mmg kebulur tahap gaban dah masa ni....ehhehehehehe...best3...maknanya esok lusa tulat tubing...acara memasak wajib ada lah dlm vacation ni...dua tong besar tau barang masak..termasuk periuk belanga tau ( alasan mak takut peralatan dalam umah tu kena samak dulu)...hahahahahaha...

sangat bersih :)

affan rizqin :)

ada kedai menjual mcm2

MARDI :)

Pemandangan dari rumah pun sgt best...leh nampak seluruh bandar Tanah Rata...sbb apartment ni letaknya betul2 atas bukit...kteorang dah target dah tempat mana nak tuju nanti....Petang tu...bila semua dah puas berehat...bersihkan diri...kteorang ramai2 pakat pergi Pasar Malam Brinchang...best2...tapi gambar xde la sbb kan masa otw pergi tu hujan kat sana...sampai kteorang terpaksa redah je...dah la jalan jem masa tu..aku mmg muncung je la...hohohoho...encik suami ckp mmg dah mcm ni kalau cuti sekolah..ramai orang ....puas nak sampai ke sana...ish3...tapi best...sbb masing2 shopping sakan...aku beli stokin yang ada gambar strawberi ...sangat cute je bila pakai...untuk affan aku x beli ape2 pun sbb xde yang menarik...mak pulak borong jagung dengan sayuran .....kat sana kan fresh2...aku sempat jugak makan strawberi celup coklat...dalam 3 cucuk..aku mmg teringin makan ( azam bila sampai cameron yuhuuuu!!!)...hahhahahahh

kami dalam perjalanan ke pasar malam brichang :)

sweet sgt kan...:)
me & my sis :)

nampak x puncak gunung tu..
next day kami semua ke sana ..
nantila story yep..
oklah baru first day kat sini rasa dah lain macam...dah la cuaca kat sini redup je..sejuk je...kat area homestay kteorang ni....ada satu je kedai runcit....tapi barang yang ada dia punya harga sendiri mau ingatla..kata kat tanah tinggi..hehheheehe...aku dengan encik suami ngengada je nak bawak si kecik affan ni meninjau2 alam semulajadi kat luar....dah la malam masa tu...mmg mcm mandi dalam ais dah rasanya...peeerrrrrggggghhhhh....sejuk sangat ......x sampai 10 minit pun kat luar...terus masuk balik umah...hahahahhaha...nasib aku x pandir sgt...affan mmg lengkap berbaju sejuk dan berseluar panjang masa tu...fuhhh!!!! kalau x harus demam anak aku tu...okla...sampai sini je dulu entry ni ...ada lagi 2 entry nak citer...kan 2 hari lagi kteorang kat sini..hehehehhee....babai...:)

1 comment:

  1. Salam mesra..
    Jemput jenguk blog dan fb page saya Fiza Zasmi Health Care.. Saya ada jual produk Shaklee dengan harga ahli.. Sangat elok untuk puan, anak dan seisi keluarga.. :)

    ReplyDelete