Wednesday, September 5, 2012

EidUL fitRi 2012 ~ episode 3~

Assalammualaikum...

okla...kali ni aku nak citer pengalaman beraya di MELAKA pulak....boleh?....(mcmla ada org nak angguk kepala depan aku skrg ni kan)...hehhehehhe...kampung encik suami yang kat semabok (tepi jalan utama bandar melaka ni) kami mmg selalu balik punnnnn....ini kampung bapa mertuaku...hehehehee...yang tinggal pun nenek encik suami jeeee...+ sepupu encik suami  dgn anak2 dia jeeee...Danish (yang x berapa betul BM nyeee...kalau BI mcm bertih goreng)...dan Nuha (yang belum lagi lancar bercakap)...sepupu encik suami ni pun PJJ dgn husband dia...mcm aku...kui3...tp sgt bertanggungjawab menjaga nenek di umah ni..thanks dear!!!
affan & Nuha in LOVE :)

pepaham jela kalau dah balik raya ke 2 kan...mestila x berapa nak ada orang...masing2 akan berkumpul raya pertama je di rumah ni...pastu raya ke 2...dorang semua balik rumah masing2...(sbb makcik2 dan pakcik2 encik suami aku ni duk dekat2 je dgn umah ni)...area melaka jugak...jadi yang selalu bermalam kat umah ni...keluarga mertua aku dengan kembar dia je la...tu pun sbb duk kl...(eh...korang x tau yep..bapa mertua aku ada kembar)...jadi kami buat mcm rumah sendiri la..hahahahhahaha

tahun lepas aku ingat lagi..3 syawal...aku beraya kat sini..pastu petang tu..otw balik ke kuantan..dalam keta..lencun basah aku punya baju...nak bersalin...hehehehehehe...masih terbayang2 peristiwa mendebarkan kami suami isteri...alhamdulilah...affan dah big boy pun...sudah 1 tahun la...:) kat melaka ni ...sebelum sampai pun aku dah terbayang2 sambal udang...hahahaha...sejak kawin dgn encik suami...aku mmg suka sgt makan sambal udang....lagi2 kalau mak lang encik suami yang buat..sedap hingga menjilat jari.....bak kata orang dah kenal maka dah cinta..hehehehehe...

kami sampai melaka malam raya kedua..semua pun dah penat giler ...jadi semua pun masuk tido awal...pagi2 soknye...semua pakai baju raya lagi!!!! ( yang ada banyak baju raya ye)...encik suami mmg pakai baju yang adoooo je la....sape suh x beli byk2 kan...ngengehnegeehe...aku dgn affan jugak mengikut tema...hari raya kedua yakni warna HIJAU...hehehehehehhehe...:)

sedondon kan kami anak beranak????
maaf gambar encik suami x diambil...
sbb dia yang selalu nak ambil gambar semua org...:)


sejak ada anak ni...aku sentiasa menitik beratkan penampilan si hero aku ni...sbb nya dia x byk kerenah..nak pakaikan ape pun...dia ikut je...xde la nak main campak2..nampak x betapa hensemnye beliau dgn kopiah hitam..(nasibla bukan gurl..kalau x mmg mcm2 headband aku belikan)... so hari raya kedua kami teruskan dengan menziarah-menziarahi rumah sanak saudara encik suami...chewah!!! (raya tahun lepas tergesa2 sikit sbb masa tu dah 38 weeks...huaaarrggghhhhh!!!!

trip hari raya di melaka

1) umah nenek (tempat bermalam)
2) umah paklong + mak long
3) umah ayah nadim + ibu
4) umah mak lang (arwah ibu encik suami)
5) umah pak tam + mak tam
6) umah pakcik + makcik
7) umah kawan bapa mertua aku

inila rumah sedara mara yang kami pergi masa kat melaka..

sedara mara yang dtg berkunjung rumah nenek

1) pak chu + mak chu 
2) pak lang + maklang
3) pak teh + mak teh
4) sedara-mara dari kampung nenek N9
5) sepupu sepapat encik suami
dan lain-lain

uuuuuiiiihhhhh
nampak x kemeriahan di aidilfitri tahun ni???
korang jangan la nak tanya TENTANG
;
;
;
;
;
;
;
;
duit raya affan?????
biarlah rahsia..kui3..

nampak x sengihan muhammad affan rizqin
sebab dia dapat duit raya la.....:)

kat melaka ...kami sempat juga la berjalan di Dataran Pahlawan....Mahkota Parade...nak dijadikan masalah...adalah somebody yang bawak keta sesukahati jeeeeeeee...menciumi belakang keta kesayangan aku tu....amboi2.!!!!! sesedap rasa dia je kan...habis spoil mood hari raya aku dan encik suami...nasibla xde ape2 yang berlaku...aku buat senyap je masa kena langgar tu...biar encik suami kesayangan aku tu menyetel mamat tu...dahla berlainan bangsa dan agama...heheheheh...xpe2...janji 1 Malaysia...nasib baikla dia toke kedai tepon kat dataran pahlawan tu....kalau tidakkkk....jahanamla NCB keta dia...hahahahahah (gelak jahat aku)!!!!...dia bagi la cash RM 300....yeay!!!!! ( encik suami dah repair lekuk tu dalam rm150..yang balance tu...ape lagi....kita enjoy!!!!!)....

ni dekat JUSCO...siap sewa troli comel ni untuk affan
free jeeeee just letak IC aku kat kaunter..
pastu ikutsuka la nak pegi mana2 pun
dalm JUSCO tu je la..hahaahhahaa
kami berhari raya selama 2 hari di MELAKA Bandar Bersejarah ....2 syawal & 3 syawal...lepas tu tibalah masanya kami pulang ke KUANTAN ...my hometown!!!...hehehehehe...pagi2 lagi 4 syawal tu kami dah bersiap2 ..packing segala barang....sebelum tu breakfast la dulu....kan3... okeyla ...sampai sini dulu coretan raya aku di MELAKA....insyaallah...ada episode seterusnya ye...:)

No comments:

Post a Comment