Monday, July 23, 2012

RaMadhan BulaN MUlia :)

Assalammualaikum..

Salam ramadhan semua...puasa x hari ni...alhamdulillah...dah 3 ramadhan dah hari ni..syukur.....berpeluang jugak aku berpuasa sehingga hari ni..(tahun lepas lagi best aku dapat puasa penuh..huhuhuhu)...aku sbnrnya baru hbs kelas...kelas start 2.20 sampai 4.00....tapi balik keje kul 5.00 ptg..ada masa sikit yang terluang..terus terjah blog la..ape lagi kan..hari ni first day keje ...rasa sedikit penat dan tekak x brape nak ok...mungkin sbb banyak bercakap masa mengajar...ceh!!! ada je alasan kan...

Mcm biasalah...bulan yang mulia ni...aku ingin memohon ampun dan maaf kepada semua orang / manusia/ umat islam/ yang bukan islam / orang2 sekeliling aku / kawan2 aku /rakan2 /bff aku / keluarga  /keluarga aku sendiri dan sesiapa saja yang mengenali diri aku ini...jika ada salah dan silap...dari hujung rambut sampai hujung kaki ....semoga aku dimaafkan...ye...

firstday puasa kelmarin...nasib baik hari cuti...jatuh pada hr sabtu....aku x keje...encik suami pun ada di sisi...sgt2 suka hati...dapat berbuka bersama2 family aku...yakni encik suami + aku + si comel affan....dan juga mak ngn abah....dan adik lelaki aku merangkap pak ngah affan ...lan...hehehehehe...menu hari pertama adalah sandwich....mesti korang pelik kan kenapa sandwich...mcm org putih je...kenyang ke...sbnrnya dari kecik lagi parent aku mmg latih aku dan adik2 makan sandwich for berbuka...but bukan la sandwich mcm kat kedai tu...hasil tangan mak aku...adalah olah sana sini...jadi semakin best la sandwich ni..ehhehehe...kteorg pegang ape yang abah aku kata...hari pertama bagus kalau kita makan benda2 lembut mcm roti...sbb perut x kan la meragam....yeah!!!!  mmg terbukti beb...tiap2 tahun aku okay jee.....hehehehe..( yelah...hari first berpuasa..mestila rasa lain sikit...perut pun rasa berangin semacam je)..cuba kalau ko makan benda2 pedas dan berminyak....fuuuuyyyyoooooo....mmg cari nahas la...kan3..

okayla..dulu masa solo ...aku x hirau sgt bab berbuka ni...yela main sebat je beli kat bazaar ramadhan..ape yang aku nak makan..aku beli je...x pernahla rasa nak berjimat cermat...tp skrg..bila dah kawin dan ada anak...rasa tu dah jadi lain sebab...aku rasa better aku beli yang perlu sahaja..dan yang anak aku leh join makan sekali...baru la syiiiiioooookkkkkk nak berbuka kan...lagi2 affan ada kat sebelah menghuru harakan keaddan semasa nak berbuka...adoila...mana taknya habis semua benda dia nak capai...pastu nak buang ke bawah...mentang2 la dia duk tinggi atas baby chair ...(aku beli sbb x tahan nak kena pegang dia masa makan...pastu habis semua makanan dia kaut ke bawah)...

malas la nak citer banyak2...korg tgkla gelagat affan masa berbuka ye...

dah x de makanan nak bagi..sbb semua dia campak ke bawah..
aki dia bagi tangkai buah kurma je la..
hahahahahahah 

affan sangat suka duk dalam baby chair ni sbb dia bebas..
kalau pegang...konpem dia mengamuk...huhuhuhuhu

dia sedang melekakan diri ye...

nampak x...ape yang dibuat olehnye....
pandang ke bawah...(sbb byk benda ada kat bawah ye kawan2).

dia sedang menjadi engineer terbaik di muka bumi ni..
belek2 kerusi ...adoila..
nampak x kawan2...anak aku ni mmg sgt2 teruja semasa berbuka..huhuhuhu...sabo jela kan...ummi syg affan sgt2 tau...muah2...buat la ape pun syg...umi sentiasa senyum dengan gelagat mu...okla dah nak balik...selamat berbuka ye...bye


No comments:

Post a Comment