Tuesday, July 31, 2012

pERtAmA kALi

assalammualaikum..

weekends lepas...ahad..aku + encik suami + adik lan + si comel affan...first time dlm bulan ramadhan tahun 2012 ni...kami berbuka puasa di luar rumah...tp bukan la dekat padang MPK stadium or Masjid ....kami sependapat x nak la berbuka kat situ sebab terlampau ramai orang...panas dan akan berhimpit2...memikirkan affan....mmg aku x nak la kan...sian dia nanti....biasanya kami akan berbuka di rumah...aku / emak yang akan menggodek di dapur...alhamdulillah...walaupun penat bekerja..tp aku rasa sgt2 puas hati kalau masak sendiri juadah berbuka...sbbnya...pendapat aku...makanan yang dijual di bazar ramadhan x berapa nak menepati citarasa dari segi kesedapan atau pun kebersihan...kalau nak sgt / teringin beli pun mungkin kuih-muih atau air saje...makanan berat...better masak sendiri ....kan3..:)

so..hari ahad lepas..hari dalam sejarah la kiranya...sebab kami berbuka di luar...tp  mak ngn abah x ikut sebab abah aku mmg x pernah berbuka di luar..heheheheheh...sbnrnya...aku kan PJJ dengan encik suami...so setiap kali hujung minggu dia akan balik...encik suami kerja di KL...duduk dengan my FIL...so..ahad tu dia nak balik kl la...bas pulak pukul 8.00 mlm...kalau berbuka di rumah mcm x sempat la kan...jadi kami decide nak berbuka di luar...mula2 encik suami ajak berbuka di Restoran Oasis dekat Malay Town tu....tp bila sampai ...kami tgk juadah yang disediakan mcm x berapa best...jadi aku bg cadangan untuk berbuka di RasaMas EC Mall...at least dekat lagi dengan Terminal Makmur kan...jalan kaki je...

Sampai kat EC Mall...ape lagi terus booking meja..aku amik yang depan sekali...betul2 menghadap kaunter...tp sgt selesa la..maklumlah dengan stroller si comel ni...harusla memerlukan ruang yang besar...ehhehehehe...sementara tunggu berbuka...kami pun round2 dalam EC Mall tu...tgk2 ape yang patut...tapi aku x la teringin nak beli ape2...sbb encik suami kata...malam raya nanti...kami akan jalan2 dekat KL...of course la Jalan TAR...hehehehe...masa tu nak beli..belilah ummi ye....terima kasih ayah!!!!!

Dalam masa kami berjalan2 tu...aku ternampakla baju melayu yang sama brand dgn baju melayu affan yang aku beli...aku sajela belek2...mmg sebijik...tp harga mak aiiihhhhh....x tahan aku....double tuuuuuu...xpela...aku pun dah beli...so aku pun ok je la kan..ehehhehehehe....Ramai jugakla orang yang jalan2 kat situ...mungkin nak cari baju raya (wlpn awal lagi kot)...ataupun dorg nak berbuka kat situ mcm kami....:)

adios..

juadah berbuka kami
aku x ambil yang set untuk ramadhan..
sbb air dia x best
ehhehhehehhehe

encik suami dan adik lan
menanti waktu berbuka
bagi orang yang berpuasa..

riang ria bagi orang x puasa..
affan dah bedal dulu makanan ..
pandai dia tgk kamera..
:)

x lengkaplah kalau xde pic si comel ni kan..
tgh kusyuk tgk makanan dlm tangan
comel jeeeeeee....
geram ummi tau !!!!
muah








_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

No comments:

Post a Comment