Thursday, December 8, 2011

terharu + happy :)

assalammualaikum..


tiba2 rs nak update entry ni..sbb emosi menguasai segala-galanya...
first of all..thanks sgt2 MAK!!!!
sbb bawak AFFAN dtg opis along...
seronok sgt rasa hati ni..
tadi ingatkan nak balik masa lunch..
then...cepat2 habiskan kerja...
tp...tepat kul 12...
mak call aku....

mak: " along, mak ngn affan dah ada kat depan ni...mehla turun..."
aku: " ye ke mak...nape dtg opis along...along kan leh balik..."
mak: " ala xpe..sian kat along hari2 balik tgk affan...jauh jugak....biarlah hari ni mak bawak affan...leh bwk dia jalan2 tepi pantai"

aku pun turun ke bawah (opis aku tingkat 1 ye kawan2)...gedeguk gedegak...
sampai bawah...terus masuk keta...sambar affan...hehehhhe...cium2 bagai...rindu x terkata...
(padahal malam tadi tido ngn aku semalaman)...hehehehehe

dalam keta...

aku: "mak ni...susah2 je dtg sini...dahla kena bawak affan...ingatkan berdua je...nasib mak bawak mok na (makcik aku yang OKU tu)..."
mak: " xpela...dah sampai pun...td mak pegi klinik...amik ubat demam affan...badan dia mcm nak demam je.."
aku: "ye ke mak..(sambil pegang dahi affan)...haahla...xpe2 ..sok umi cuti tau...umi akan jaga affan ye...(cium affan lagi)...
mak: " kita duduk kat taman permainan tu nak...nasib x panas hari ni..."
aku: " ok..jom....terima kasih ye mak"
mak: " lorrr...kenapa pulak ni...xpela...kejap je ni...nanti mak balikla"
aku: " bukan sal balik...sal bawak affan kat sini..."
mak:" xde pela...nak makan nasi x?"
aku: "xpela mak....x nakla makan nasi..nak main dgn affan je..."
mak: "ada pulak mcm tu...nanti pening kepala kang..."
aku: (tersenyum simpul je....sambil mengagah affan...cium affan....peluk affan...)

inilah conversation antara aku dan mak...tengahhari tadi...baru je 3 jam yang lepas...ntahla..tiba2 aku rasa
sgt2 sedih + terharu + gembira + seronok...bukan ape...dapat tatap muka anak aku...Muhammad Affan Rizqin...mmg lepas aku naik kerja (pas bersalin)...tiap2 hari waktu lunch aku akan balik rumah ....aku akan main dengan affan, menyusukan affan....sampai dia lena...baru aku pergi keje...aku mmg OBSES dgn anak aku sendiri...ntahla...naluri ibu....kalau x tgk dia satu hari...aku jadi gelisah...x keruan...x tenang...

dengan ape yang aku post kat fb aku mlm tadi...tambah pulak kejadian tadi...aku makin x peduli ape orang nak pikir sal aku...aku tetap nak cakap sal anak aku je..pikir sal anak aku je...ingat anak aku je....lantakla ape orang nak kata...yang penting AKU BAHAGIA DENGAN ANAK AKU!!!!! :)

TERIMA KASIH BANYAK2 MAK!!!


sebab memahami kepenatan aku
sebab memahami kasih sayang aku
sebab memahami kekangan masa aku
sebab memahami perasaan aku
sebab banyak tolong jagakan AFFAN..
sebab banyak nasihatkan aku..
sebab DATANG BAWAK AFFAN JUMPA AKU!!!!!

SAYANG MAK SANGAT!!!!!

~ the end~

No comments:

Post a Comment