Monday, November 21, 2011

Majlis Cukur Jambul Affan Rizqin

Assalammualaikum.


entry kali ni nak citer sal Majlis Cukur Jambul & Majlis Kesyukuran si kecil affan...actualy majlis ni dibuat pada hari ahad....23 oktober 2011...bermakna selepas aku selesai menjalani sesi berpantang..genap 52 hari umur affan.....mcm biasala..tujuan majlis nie adalah untuk memohon keberkatan daripada ALLAH s.w.t dan juga sempena menyambut kehadiran ahli baru kuarga kami dan yang paling utama sbb nak potong rambut affan (kerana dah terlalu panjang ...kuar2 je dr perut dah ada rambut...sbb tu la time pregnant aku mmg selalu nak buang air kecil...hehehehe)..


ALHAMDULILLAH...majlis berlangsung dengan lancar...aku buat dekat rumah indera mahkota,...kecil-kecilan je...hanya jemput sedara mara , kawan2 rapat dan opismate...(tp xde pun opismate yang datang...sob..sob...alasan mereka..sbb cuti panjang selama 3 hari termasuk isnin...cuti hari hol pahang...so dorang cakap dah ada planning lainla ..huhuhuuhu.....aku acceptla kan...xkan nak ngamuk lak...so..yang hadir hanyala mummy eda, mummy madura, mummy dayang (yang dtg kul 6 lebih) dan kawan2 che su bella....ceh!!!! )... sedara mara ramaila yang datang..syukur alhamdulillah...anak aku si kecil AFFAN adalah cicit belah abah yang ke 13...agak ramai jugak cicit atok aku belah abah sbb adik beradik abah pun dah ada 11 orang...huhuhuh


menu majlis :
gulai daging, goreng kacang panjang, ikan goreng, ulam-ulaman, ayam masak merah...dan air pulak...air sirap...(biasalah air kenduri kendara)...hehehehe....buah-buah seperti oren sunquick , tembikai .....kuih muih seperti kuih koci, kuih yang atas hijau bawah pulut, agar2 dan puding...(hasil pembelian dan pemberian sedara mara...heheheheh)


tema pakaian:
aku dan encik suami...(pakai baju majlis menyambut menantu warna purple kteorang dulu2)
mak ngan makcik2 aku yang aku panggil Geng Gagak Hitam ( pakai t-shirt ngan suar bersama anak tudung terkini...hahahahahah)
abah ( pakai baju melayu yang berbelas tahun dulu...ceh!!! muat lagi tuuuuuu)
che su bella (pakai baju kurung raya kot)
adik lan ~ xde masa majlis ni sbb x balik....uuuuuwwwwwaaaaaa ( kuat benor belajar kan!!!!)
si kecil affan (baju melayu warna purple jugak tp gelap sikit...aku beli kat kedai TERUS MAJU BUTIK kat Malay Town kat area ECM,...puas giler cari saiz yang muat dgn affan...last2 besar jugak...dapat pakai baju je...hahahahahha)


Door gift:
aku dgn encik suami mmg dah plan nak bagi yassin, kuih dan beg...hehehehh
abah lak sibuk nak bagi bunga telur...(sbnrnya just nak bg kat kumpulan marhaban tp aku saje beli banyak...leh bagi tetamu yang lain jugak kan...heheheh)..
buah epal ( pun abah nak bagi tp untuk kumpulan marhaban dia je...ceh!!!)
gelas..(ni idea mak aku...dia suh beli cawan sbnrnya mula2 untuk letak pulut kuning dgn kari tp x jadi bagi gelas kosong je..sbb pulut kuning sepupu aku dah siap2 isi dalam polisterine..heheheh)
so..last content doorgift untuk majlis nie adalah bunga telur, buah epal, yassin, gelas vintage dan paper beg...hehehehehe....


agenda majlis:


8.00 pagi ~ menyiapkan hidangan untuk majlis...memasak, memotong,mengemas dan menghidangkan...(sebab makanan untuk kumpulan marhaban secara hidang bukan buffet..heheheh)


10.00 pagi ~ sedara mara mula membanjiri perkarangan rumah...heheheh


11.00 pagi ~ kumpulan marhaban indera mahkota @ geng surau abah datang dan memulakan majlis...amin..


11.30 pagi ~ majlis selesai dengan agenda menyantap...hehehehe...(rambut si affan pun dah jadi compang camping...hehehhehe)


12.00 tghari ~ majlis pun bersurai...yang tinggal hanya sedara mara...kekekekek


sbnrnya majlis sampai kul 12 tghari je..tp untuk kawan2 aku...aku extend sampai kul 4...untuk makan2 je la..heheheh..so ada la yang datang lepas zuhur dan lewat petang (khas untuk mummy dayang suliza)..heheheheh..tp aku x kisah janji korang datang jugak...kan3...:)


so...kita layan je la pic2 sepanjang berlakunya majlis yang kecil ini..nama pun untuk si kecil affan..hahahhaha



masa ni dah selesai majlis..korang tgkla rambut si affan...dah kelam kelibut da...sian dia...penat sampai tertido...baju melayu besar gedabak tu yang aku x tahan tu...ngehngehngeh..:)


one happy family...hehehehe..tp affan masih lagi sleeping beauty..eh3...hensem la ummi...apela...


atok leman @ ayah kepada abah aku..hehehehe.
encik suami dan abah ckp dorang takut je atok nie tergunting telinga si affan..
yela..atok dah x nampak...dah tua sgt ...
tp alhamdulillah..xde ape2 yang berlaku...
:)


inilah rakyat jelata yang ada pada hari tersebut..
kumpulan marhaban nie sebenarnya jemaah surau yang terletak dekat je dari rumah aku..
abah mmg kacipla dgn ketua kumpulan marhaban nie..
tgkla siap baju seragam la...sama je...
(soknye ada jugak majlis cukur jambul kat rumah mummy madura .
..baju yang sama juga dipakainya...kantoi...heheheh)


sape dia ni...
inila ketua kumpulan marhaban tuuuuuu...
hensem x...
hehehehehehe


eh2...umi ni kacau je affan nak tido..



sedapnyeeeee....tidooo...


rambut affan kena gunting lagi..


uiiiihhh..tgkla x senonoh tol anak lelaki aku sorang ni..
terlentang dia masa orang gunting rambut dia...
ayah dia pun satu..
leh pegang mcm tu..
ish3...
(tp syukur sgt affan tido je masa orang ramai gunting rambut dia)
:P

skrg minta perhatian korang untuk perhatikan betol2 gelagat si affan..
.
.
.
.
.
.
.







hahahahahhaha...lawak kan...sangap x hingat anak aku sorang nie...

okla..sampai sini je la entry kali ni...alhamdulillah..semuanya telah berjalan dengan lancar dan semuanya dah selamat..aku rasa amat bahagia sekali kerana allah telah mengurniakan seorang (baru sorang yep) cahayamata yang akan menerangi hidup aku dan encik suami...semoga dia menjadi anak yang soleh...dan sentiasa membahagiakan kami berdua...wallahualam...:)


p/s: maaf ye kengkawan ...pic agak tunggang langgang dan kabur mabur...maklumlah pakai camera tepon je..pastu yang capture pic aku dan adik aku...mmg gelabah perut la..hahahaha..

No comments:

Post a Comment