Friday, November 4, 2011

kelahiran hero ku ~ episod 1~

assalamualaikum..


meh kita sambung kisah syawal yang mendebarkan...entry sebelum nie...ehehhehe...so sampai je kat spital..kami gerak dua kereta...kereta citra..aku, encik suami, makde ngn mak yang naik...keta lagi satu abah, adik lan, bella, anak2 makde...muqri ngn ecah....pakde lak naik moto..sbb dia keje malam tu..hehehhee


first tempat kteorg pegi...bahagian low risk..bangunan lain..bukan bangunan spital yang bertingkat2 tu yep...so..kat dalam tu..aku kena la berdikari...wlpn tgh sakit contraction..gler kan...aku berjalan la perlahan2 ke kaunter..x silap ada 2 orang nurse kat situ..for registration..so, jangan lupakan BUKU MERAH tu ye...penting tu...kalau xde..haru biru la jawabnyeeeee....


selesai yang ini...aku diarahkan masuk..ada 3 katil kat situ..so..dia suh aku baring atas salah satu katil kat situ..opsss...lupa lak..aku disuruh tanggalkan pakaian dalam..huhuhuhu..senang untuk berurusan katanya..hahahahahah...aku pun baringla..sedap2 melayan sakit dan perasaan...aku dgr orang mengaduh kesakitan...rupenye katil lagi dua kat sebelah ..ada penghuni..heheheh...tunggu punya tunggu..lama betol la dorg check ibu2 yang kat katil sebelah aku ni...aku nak marah jugakla..sbb aku nie yang dah lama tunggu kat situ...dorg wat derk jeeee...katil sebelah dah bertukar2 orang...adoila...tp mungkin kes dorg lagi dasyat dari aku kot...sbb tu dorg kena perhatian yang lebih...sbb aku dgr2 ada yang kembar la....kembar darah la..mcm2la...uihhhhh....seram tol..aku pun rilek la ...terkedip2 mata aku...pandang kipas kat dinding bilik tu...hehehehe


so..giliran aku pun sampai ...nurse tu check perut aku...pastu dia pasang la mesin untuk dapatkan kekerapan contraction...masa sakit...graf kat mesin akan naik turun...dorg tgk kat situ je la..so dorg tau keadaan aku mcmna..so...ok lagila...tiba2 datang la hamba allah...(nurse kat situla)...buka kain aku...pastu....mak aihhhh.... dia leh ***** aku ....sakitnyeeeeeeeeeeeeeeeeee.....x terungkap oleh kata2...ish3...muka dia amatlah slumber... aku naik geram la jugak..x bagi hint lgsg!!!! pastu dia diam and blah.....huhuuhuhu...aku tgk jam ...masa tu dah pukul 1 pagi..(dalam kepala bilalah nak bersalin nie)...pastu...aku dgr kecoh2...rupenye..ada orang dah nak bersalin sgt2...dia pun dibawa pergi...senyap sekejap..


x lama lepas tu...datang pulak 2 orang doktor pelatih...aku pun senyum2 jela...dia pun cakap2 ngn aku...tanya kenapa datang situ...dalam hati aku...bodohnye la...dah tentu la aku nak bersalin dah ni...sabor jela...pastu dia minta izin...untuk....***** aku  untuk kesekian kalinya lagi!!!!!!!!!!!!! pastu...dia kata bukaan masih 1 cm...uihh...dari tadi aku sakit mmg 1 cm je ke...x berganjak2...biar betol...


pastu...yang kelakarnye..leh pulak nurse suruh aku bangun dulu...sbb katil yang aku duduk tu ada orang nak pakai...kes dia lagi berat..tp aku x tau lak ape masalah kandungan dia...huhuhuhu...(dlm kepala aku...aku nak duduk mana nie?)...aku pun amik keputusan duduk kat kerusi kat dgn kaunter registration tadi..tiba2...aku nampak family aku...aku pun senyum je la...encik suami lak...kehulur kehilir...mcm kepanasan..susah hati agaknye...(semua gelagat dorang aku nampak sbb aku kat dalam kaunter...ehhehehe)...makcik aku lak dtg ke kaunter nak tanya mcmna keadaan aku..pastu tentula dia nampak aku kan?...dia pun panggil aku...dia ajak aku lepak kat luar...leh pulak slumber badak je ajak aku lepak2 dalam keadaan mcm nie...hahahahaha...sudah semestinya family aku sume kerumun dtg kat aku...tanya mcm2...aku senyap je..tgh sakit woooooooooo....manala daya nak menjawab segala benda...otak pun x berfungsi masa tu...mak aku paling risau sekali...dia kata spital lembap..hahahaha...dia pun urut2la ape yang patut...(syahdunye aku rasa)...ops...jgn nak emosional k...


beberapa minit lepas tu nama aku dipanggil....nurse suh masuk dalam...(mungkin katil dah kosong)...then, datangla...doktor yang layak....aku pun redha je la...mestila kena ***** lagi sekali...dia pun dgn berhemahnye melakukan tugasannya...aku pun rasa mcm nak menjerit...(bygkan dalam masa 1 jam..dah berapa kali nak kena *****)...sabar je la kan...baru terasa susahnye nak bersalin nie...mungkin ni dugaan bagi aku...harap2 pas nie Allah kurangkan sakit aku....amin....dia pun kata dah 3 cm..eh?...cepatla pulak...aku rasa mcm nak pelangkung je yang sebelum2 nie ...sedap2 je ckp 1 cm..dia pun suh aku bersedia...(maksudnye nak masuk labour room la kan)..hehehehehe:)


aku pun diarahkan bangun...glerla...dahla ko baru ***** aku...sakit pun x hilang lagi nie...suh aku berjalan pulak...ish3...aku pun disuruh duduk atas kerusi...rupenye bukan aku sorg yang kena duk situ...ada la 3 orang yang dah sedia ada...ada yang berdarah2 kain batik dia...ada yang kena makan ubat time2 tu...ada yang sakit sgt2...sambil pegang perut..aku je yang rilek...(bangga betol ko yep)...actualy kteorang ni tgh tunggu ambulans datang amik..untuk dibawa ke bangunan spital bertingkat tu..tingkat 1 je pun..ape orang panggil HIGH RISK ROOM...@ labour room...aku pun pelik kenapa aku kena masuk situ...padahal kandungan aku xde ape2..aku xde kencing manis ke...darah tinggi ke...gula kurang ke..masalah2 lain ...(rupa2nye..makcik aku cakap...anak sulung mmg kena masuk situ..sbb dorg x tau history keadaan sebenar kita)...oooooo....baru paham..


eh...aku pun pelik...kenapa aku x nampak kuarga aku masa tu...rupenye aku dah tak perasan kan dorg pun...sbb tgh keliru, pening, sakit, nervous, gelabah..sbb aku x pernah lalui pengalaman mcm nie...dan tertunggu2 agenda seterusnya...hahahahahah...padahal dorang tercongok je duduk kat situ...ramai2 lagi...sampai tersengguk2...maklumla..pukul 2 pagi dah masa tu...hehehehhe...sorry ye semua...ampun....:)


lambat pulak ambulan datang...yela ko pun paham kan..pukul 2 pagi...sape yang nak keje dengan berdedikasi sgt kan...hahahahah...wat keje pun nak x nak la...lagi2 driver ambulan spital...huhuhuhu...so...tunggu punya tunggu...tercongokla ambulan yang dikehendaki....kteorg pun naikla...(aku rasa excited lak sbb first time tu nak ambulan spital)..aku ngn sorg tu jalan mcm biasa la nak naik...tp ada sorg tu kena usung atas strecther (betul ke x ejaan aku ni)..sorang lagi pakai kerusi roda...sian dorang kan...;(


so...bermulalah episod baru "keadaan di dalam labour room"...aku dah x larat da...entry ni pun dah panjang gler...so akan bersambung ye...(kalau wat entry sikit2...mcm x gempakla citer aku kan...pastu mesti episod dia mcm citer indonesia sampai beratus episod...hahhahahaha)...adios amigos...:)


dikaula penyeri hidupkuuuu.....
dikaula penawar hidupku....
dikaula segalanya untukku....

No comments:

Post a Comment