Wednesday, November 30, 2011

End Of NoVemBer :)

assalammualaikum..


entry kali ni aku nak citer sal ape yang berlaku sepanjang bulan november ni..SECARA RINGKAS & PADAT...heheheehe...kenapa bulan ni je ko beria nak citer erk...bulan2 sebelum tu x best ke???? x de citer ke??? hhahahaha...lantak aku la wei...blog aku kan....sukahati aku la...hahahahahahah....(gelak jahat)


aku start balik keje 1.11.11 selepas 2 bulan cuti bersalin..start blogging semula selepas 4 bulan blog aku terperap...berhabuk dan berdebu...ish3 kesiannye blog aku kan...pastu mmg citer sal anak je la yang kuar nye...ngehngehngeh..:)



masuk2 keje final exam untuk semester ni dah pun mula...4.11.11 paper pertama subjek DDA 3012 (Kontrak & Taksiran) yang aku ajar sudah start nak exam...adoila...bedebar x terkira..yela dua bulan je aku ngajo...speed laju nak mampos (siap drift lagi)...then 2 bulan student aku cuti..(kelas lain still ada..class aku je xdok)..sbb aku bersalin...heheheeh...happyla dorang...leh rileks sikit...(padahal kena struggle sbb aku xde..huhuhuhu)


korang nak tahu??? period pertama aku jatuh pada 5.11.11...selepas 2 bulan habis pantang...gilerkan..cepat nak mampos ko...subur betol kan aku...orang lain ada sampai 5 bulan ke atas...baru bulan mengambang...aku x menyempat2...hahahahahaah...hai lah nyawa..hai lah badan...nasib ko la badan..ahaks :)


Selamat hari raya aidil adha...kepada semua umat islam...sungguh teruja nak sambut raya haji...insyaallah...
dengan restuNya...aku harap dapat la ke SANA nanti menunaikan ibadah haji..amin...kebetulan raya haji pun dalam bulan nie...sempatla beraya ngn affan...masyuk!!!!!!....sweet 6 nov 2011....:)



pada 8.11.11...final exam paper kedua subjek aku ajor  DDK 2633 pulak berjalan dengan lancar
...alhamdulillah..nasib baik soalan semuanya boleh tahan...moga2 semua student aku dapat jawab dgn cemerlang, gemilang dan terbilang...ececcececececec..:)


9.11.11 ....aku ada temujanji dengan doktor....(aku ye bukan si kecil affan)..sal penjagaan dalaman...dan kena jaga exam..(actualy aku kena jg 3 exam sem nie 3 kali ye kawan2).kat dewan IKIP 5...pagi pulak tu....terpaksa la aku postponed pegi klinik pada petang hari..hehehheheh


10.11.11 ~...kena jaga exam lagi...dan lagi...dan bekerja seperti biasa dan keadaan menjadi seperti sediakala..hahahahah


11.11.11....cantik kan no hari ni...sweet sgt2...dan ramaila manusia akan menjalankan pelbagai majlis sempena tarikh yang sgt cantik ni...termasukla kawan2 aku...hehehehhe.....so tahniah dan selamat berbahagia buat x-opismate ku Puan Eleena Nordin.(lecturer english merangkap koordinator subjek umum)..selamat mendirikan masjid...di Perak...dan dah tentula aku x kan dapat pergi...tp alhamdulillah...sempat kirimkan hadiah buat beliau..kredit to Puan Shasmawarni (kongsi hadiah) dan Puan Nadhila (tukang bawak hadiah ke perak)...hehehheheheh


15.11.11 ....final exam paper yang terakhir...heheheh..DDA 3443.yakni kejuruteraan jalanraya & lalulintas...untuk subjek nie aku mmg nervous banyak...sbb silibus dia banyak...takutla student aku x dpt nak menjawab dgn berhemah...so try contact person incharge...akhirnya membuahkan hasil..(bukan buah-buahan yep)..hahahaahha.....penyelaras beri tips saat2 akhir...dan amat membantu student aku...thanks ye Puan Salina..heheheh...


19.11.11...Hari ni aku dengan encik suami decide nak ke Majlis Pertunangan Opismate aku Cik Norhusna Saharun...wah!!!! sudah dekat untuk menamatkan zaman dara..dan mendapat title puan....heheheheh...x sabar nak tunggu BIG DAY beliau..hahahahhaha....sgt2 cantik kamu pada hari tersebut...hehehehe..

21 & 22.11.11....AUDIT SIRIM....wah...giler gempak...dan gelabah perut aku dan kengkawan kat opis ni...nasib baik nama x naik...kalau x...x taula aku....jgn kolej dpt NCR gara2 kami sudah..heheheh..
tp...alhamdulillah..syukur....jabatan kami x menyumbang ape2...NCR pun x...OFI pun x...hehehehhh...kepada yang kena audit...Encik Hamisa...kredit to u...TERBAIKKKLLLLAAAHHHH!!!! :)


23-25.11.11.....uuuiiiiihhhhh....penuh pancaroba ...sepanjang 3 hari ni...kami berkampung di ET 1 (dewan yang agak kecil di kolej kami)...menelaah, mempelajari, memahami dan mengaplikasikan OBE (Outcome Based Education)....korang mesti pernah dengar kan???? aku nie kalau leh x nak dgr pun..ahhahahaa...ada lagi....CRR (Course Review Report) & PRR (program Review Report)...menatang alah ape la nie kan...korang search je ternet..kompem korang pening..hahahahaha..yang bagi talk sal OBE..prof kamarul asri dari UTM Skudai...lulusan chemical engineering...(sgt2 kagum)...dan sal yang dua lagi tu lecturer sains komputer dari UTM Semarak KL...mmg power la sal komputer...(aku jugak terkebil2)..hahahahah 


26.11.11...kami sudah berada di shah alam (semalam pas hbs keje terus pecut dgn encik suami ke shah alam)....parent aku pegi awal pagi....siap culik si affan ikut sekali...time lunch tu aku tersekung kat opis...yela nak balik affan xde...adoila....objektif ke sana untuk menziarah adik lelaki aku kat uitm shah alam tu ....konon2 abah nak wat surprise kat adik aku tu...sekali amik ko...dia dah siap beli tiket nak balik kuantan...last2 burn je la tiket tu...kuang3...kami pun sempat la shopping kat JAKEL ...ala dekat depan pintu belakang uitm tuuuuuu...(tu pun puas paksa encik suami dan abah)...yela siap ada iklan tulis RM1 semeter untuk kain cotton....giler babi la...mujur x sawan aku dgn mak...hahahahah...last2...habis gak RM300 untuk 7 pasang kain...fuhhhhh!!!! (iklan yang tertera tu tipu je...sales girl ckp...kain tu jenis cepat pecah dan jarang)...ceh!!!!!...lepas shopping kat shah alam...kteorang ramai2 pegi tgk rumah aku & encik suami kat puncak alam..(jeng!! sbb xleh bawak keta masuk dlm kwsn perumahan~ under construction kata developer...so kami jalan kaki reramai)...balik tu kteorang singgah kat IKEA & The Curve....biasalah che su bella nak window shopping......(sampai si affan meragam)...pastu dorang terus balik kuantan...:)


27 & 28.11.11 ...dari shah alam aku , affan dan encik suami terus pecut balik rumah mertua.....kebetulan esoknya kat sana , mama (makcik encik suami)..satu family....datang...wow!!! affan dapat duit raya lah...hahahahah...(tp ummi yang riang ria yep)..kahkahkah..hari ahad tu kami sempat wat sambutan harijadi ibu mertuaku dan kakak iparku...sbnrnya besday dorang jatuh pada 20 & 25 november....tp kami dah terlambat..(sbnrnye terlupa)...huhuhuhu....aku ngn encik suami siap belik kek dan KFC...pastu mcm biasala.....kalau balik kl...x sah kalau x pegi TESCO...nak borong barang si affan..ahhahahaha:)


29.11.11....subuh2 lagi kul 6.30 pagi....aku pergi UTM semarak...bersama2 gee, kak puteri, bos, am, en.razman, en, mokhtar, dan dua orang budak praktikal...objektif utama...nak lawat lab awam dorang sbb nak setup kat kolej kami...heheheheheh..penat woooo..jalan2...masuk satu lab ke satu lab...ada 9 lab semuanya...tp bab makan..x perlu bimbang ye...semuanya disediakan..heheheheh...balik hari je...best sbb x pyh tinggal si kecil affan lama2...yang x best...malam tu aku kena kacau dgn "benda alah" tu..sorang2 lak tu...(lagi sekali)...
adoila....(next entry aku citer ye)....:)


30.11.11...hari ni...aku leh berehat sikit...tp jap lagi...petang2 sikit..kena rombak lab yang ada kat kolej ni...kuarkan semua apparatus dan equipment yang ADO...pastu ada farewell party untuk opismate aku EN. Miqhdad...huhuhuhuhu....(lagi sorang nak berenti keje...)...


hari ni last day untuk bulan november...nak masuk bulan disember...bulan 12...kejap je kan...affan pun lagi sehari nak masuk 3 bulan...malam tadi badan dia dedar jeeee (maksudnye mcm nak demam)....agaknye nak beralih bulan...kena cucuk lagi...huhuhuuuhuhuh....(x sbr nak masuk bulan depan...mcm2 precious moment yang ada...)...semoga semuanya berjalan lancar....amin...:)


p/s: x sabar nak tunggu affan besar....banyak benda nak buat dgn dia...cepatla masa berlalu...hehehehehe...:)

No comments:

Post a Comment