Thursday, November 3, 2011

SyawaL yang mendeBarkan !!

assalammualaikum...


alhamdulillah..hari ni nak cerita pengalaman aku semasa nak deliver si kecil affan...actually..hari raya aidilfitri baru2 nie..aku dan encik suami dah planning...yakni raya pertama kami akan berada di kuantan...dan  raya kedua pula ...kami akan ke Melaka..(kampung encik suami)...untuk beraya bersama2 kuarga mertua aku...
alasan yang paling kukuh bagi encik suami..sbb takut x sempat nak raya dgn sebelah kuarga dia..memandangkan saat itu aku sedang sarat menunggu hari untuk bersalin...yela..masa tu dah masuk 9 bulan da kandungan aku nie...:)


Dipendekkan cerita...raya pertama di kuantan...aku makan punyala banyak...x hingat dunia...dengan lemangnya...ketupat lemaknye...nasi impit...makan je keje aku...heheehheeh...


inila pic pertama kali aku beraya bersama-sama encik suami dan keluarga tercinta..
insyaallah tahun depan..akan bertambah lagi sorang...hehehehehe..si kecil affan..:)
nampak x perut aku yang comel tu...pandai betol aku cover kan...heheheh

2nd day raya...kami bergegas ke melaka..sampainya di sana ...kami menziarahi saudara mara sebelah encik suami...pakcik2...makcik2 ...dan juga kerabat2 nyela....aku pulak tanpa segan silu...menghabiskan makanan2 yang disediakan..hehehehe...yang paling x lupa...SAMBAL UDANG ....wah!!! mmg terbaik dari ladang lah..hehehehe...nak dekat sekilo jugak aku telan...patutla affan x sabar2 nak keluar..huhuhuuhuh..;)

ni pulak pic raya aku bersama encik suami di melaka..
rasanya x cukup korum lagi kuarga mertua aku ni...
maklumla encik suami ada 8 beradik....gegegegege...
angah dan isteri, achik xde ...
sbb dorang x dpt nak balik raya bersama kteorg..
sob..sob..sob...

esoknye kami pun bersiap2 nak balik kuantan..tepat pukul 3 petang ...kami gerak ke kuantan...dalam perjalanan..kalau x silap sebelum sampai segamat...aku rasa lain mcm..rupenye nak buang air kecil...so, aku bgtau encik suami..dia pun setuju..kalau jumpa station minyak..dia akan berenti..pastu..betol2 sampai segamat...encik suami pun singgah sekejap...aku pun berlari2 anak..(wlpn perot dah memboyot gitu)...
settle semuanya..aku pun berjalan ke kereta..otw tu....ha!!!!!!!!!!!..aku rasa mcm ada air keluar ...aku jadi panik...tp air tu kuar sikit je..(tp xkanla aku terkencing dalam kain kan?????)

cepat2 aku bgtau encik suami..ape lagi...gelabah perotla dia...dia pun panik..nak tepon mak dulu ke..nak pegi hospital segamat ke....nak terus balik ke....tp aku cool je...yela..bukan sakit ape pun..hehehehe..aku cakap..apekata tepon mak dulu..tanya mcmna..yela..orang tua2 ni dia tau sikit kan...keputusannya..mak suh kami cepat2 balik kuantan..masa tu dah pukul 6 petang...apelagi laki aku pecut la keta dia..(kebetulan pulak banyak pulak keta nak balik raya..adoila)...

aku start rasa sakit bila aku tahan air ketuban nk keluar..aku ingat aku nak terkencing...aku pun ckpla kat encik suami.....

aku: syg...kita rasa nak terkencing la...mcmna nie...x kan nak berenti...
encik suami: yeke...alamak..nak suh endy berenti ke nie...
aku: x payahla ...nanti takut jadi ape2...susah...terus gerakla...
encik suami: hbs tu sakit x ni...rasa mcmna skrg...
aku: sakit...tp rasa sakit ni kejap2 je...adoi...nak terkencing sgt dah ni...
encik suami: syg kencing je la atas kerusi tu...xpe...nanti endy cuci...

5 saat kemudian...

ambik ko...sebaldi aku rasa air membasahi kusyen keta ...adoila..nasib baik keta company kan...aku bagitahu encik suami..."syg..maafla hbs keta syg...kita basahkan...basah sgt dah ni..byk air keluar..." encik suami kata..."xpe2...nanti leh basuh....syg tu...rasa sakit x????".....aku cume geleng kepala...(tiba2 lak sakit tu hilang terus)...apeda...rupenye aku tahan air ketuban nak pecah...nak keluar...makcik aku ckp..(dia bidan kat spital HTAA)...actualy aku leeking...heheheheh....(x semua air ketuban keluar...ada lagi sbnrnye)..

sampai je kat rumah ...semua orang dah ada...termasuk makde..(makcik aku yang bidan tu)...dia dah standby segala benda...untuk kerjakan aku...adoila...perkara-perkara yang aku buat setelah masuk rumah:

1) Mandi (sbb baju raya aku..hbs basah..tp xde bau k)..heheheh
2) Buang air besar (sbb tiba2 aku rasa mcm nak ter....) ~ makde ckp xpe..buang je ape nak buang...takut nanti masa bersalin pulak terkeluar...kui3..
3) Makan Nasi (wah!!!...jgn main2...ada hati nak makan nasi bagai lagi...tp mmg aku x de selera nak makan...aku paksa diri sbnrnye)..motif: makde ckp takut xde tenaga masa dalam labour roon nanti..
4) Minum air panas..(motif: mestila sbb pas makan nasi..kena minum...kang tercekik pulak aku)..hahaha
5) Berehat (yakni berbaring di atas tilam yang empuk..sambil melayan perasaan...)

selesai segala benda di atas..makcik aku dtg pegang perut...dia letak tangan..sambil tgk jam..pastu tanya samada aku sakit ke x...masa tu mmg la aku rasa sakit tp kejap2..sejam ada la dtg sekali....pastu dia boleh pegi berborak dgn mak aku...adoila...leh ye cenggitu...:P

pastu sakit makin kerap dtg...setengah jam sekali...aku pun jerit la bagi tau mak aku...dorg pun panik...makcik aku buatla ape yang dia buat kat atas...hhuuhuhuh...pastu dia suh aku kangkang...angkat kaki...mcm dah nak bersalin...aku ikutkan je..sbb aku rasa dia tau ape yang dia buat...heheheheh...pastu ambik ko...dia ***** aku.....nak tengok berapa cm dah buka laluan ....adoila...aku rasa mcm nak menjerit...sakit nyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....:(

pastu dia ckp dah 1 cm buka...tunggu kejap lagi...dia nak call doktor incharge malam tu..then ada 2 3 perkara dia nak settlekan dengan labourmate dia..huhuuhuhuh...ok..tunggu lagi...so..tepat kul 12.30 pagi..aku diarahkan ke hospital...jeng3...(byk lagi citer pas ni...kat hospital lagila dasat )...sabar ye kawan2...

will be continue..heheheheh...:)


si kecil affan...:)








No comments:

Post a Comment